|
|
DETAIL ČLÁNKU
|
Kremnické vrchy - Skalka | 26.1.2016 | Ivan Macko | Čítané 6661x | 83 príspevkov v diskusii |
Zničená trať nad Tajovom |
opakovane
|
Vlani Marian Čema načapal gazík, ktorý rozryl trať Tajovská chata - Králiky- Teraz sa to opäť opakuje a podľa všetkého s rovnakými vandalmi.Čo vlastne chcú dosiahnuť? aby sme im platili "výpalné" Náročky spílili stromy cez trať, po vzore vlastníkov pozemkov pod mestskými parkoviskami,
Snehu na hrebeni je málo - uvedená trať bola pre Banskobystričanov veľmi potrebná- Napríklad v nedeľu na nej trénovala aj Procházková a často sú na nej aj výkonnostní biatlonisti, či organizované skupiny mládeže ?? !!! Dá sa vôbec toto vandalstvo nejak postihovať?<br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br><br>
|
|
Diskusia k článku (83 príspevkov)
Podľa mojich informácii jpp. to bola Lada Niva. Podlavický urbariat sa rozhodol zahájiť ťažbu dreva na tomto mieste. Predseda Podlav. urbariatu Ján Hudec asi vie čo je dôležitejšie a ako sa buduje Európske mesto športu 2017. Po obvolaní pár ľudí som zistil že tento človek nemá chrbtovú kosť - čo ma mrzí... Mám s ním aj osobnú skúsenosť. Dnes som písal na stránku športbb prosbu na pána primátora aby v tejto veci pomohol, články sa tam objavujú až po 7 dňoch, čo je dlhá cenzúra. Písali a volajú aj druhý... ako to dopadne záleží na nás. Prosím aj Vás POMôŽTE. Ratrak sa už nedostane ani na Tajovskú chatu, či Kordíky..
|
pridal JMSOZKH dňa 26.1. 16:46 |
mas pravdu.
clovek co uziva svoju nehnutelnost nema chrbtovu kost ale ten co si bez suhlasu majitela buduje na cudzom trat ten ju ma
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:18 |
Petopet o čo Vám ide? O morálku? Tú ste stratili! Čo date na prvé miesto vo svojom živote? Ide Vám len o peniaze a dvíhanie vlastného EGA. Bolo to aj vydieť na vlanajšej ťažbe smerom na tunel. Takto poctivý majitelia hory negazdujú! Neveríš? Daj hlasovať kto je na Vašej strane a kto je na strane bežkárov. Po Vás potopa. Ubližujú Vám bežkári?
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 22:40 |
som sa pobavil. to je moralne co mi vyhovuje. neplatme dane a dajme hlasovat ako to dopadne kolko bude za a kolko proti.naco chodite do roboty? ide Vam len o peniaze.ako gazduju poctivy majitelia?ste lesnik alebo daky odbornik? Ublizuje Vam narabanie s vlastnym majetkom?
|
pridal petopet dňa 28.1. 6:47 |
co dodat ko..ti, bohuzial v tomto beztrestnom state je vsetko mozne ...
|
pridal fuxo99 dňa 26.1. 17:42 |
treba to maximalne zdielat a poposielat kompetentnym organom a mediam. medializacia je v tomto state jedina cesta...
|
pridal bezkarBB dňa 26.1. 17:57 |
Ja som sa dnes stretol s p. Hudecom v blizkosti Tichej. Nebolo to prijemne stretnutie.
Viac (vratane fotiek) tu: https://www.facebook.com/peter.azor/posts/10153914617394182
|
pridal peterazor dňa 26.1. 17:59 |
Chodievam na bežky do tejto oblasti už asi 20 rokov ale niečo podobné som tu ešte nezažil. Kde sa to v tých ľuďoch berie? Určite to nie je o tom, že práve teraz potrebujú ťažiť drevo. Majú na to takmer celý rok a aspoň 3 mesiace, keď je dostatok snehu by mohli strpieť pohyb bežkárov. Alebo je za tým niečo iné? Ani majiteľ lesa si nemôže robiť čo chce, existujú v tomto štáte aj nejaké zákony. Čo verejný záujem, rozvoj turizmu? To čo sa tu deje je prejav primitivizmu a malosti slovenského sedliaka, ktorý si nevidí ďalej od špičky nosa.
|
pridal Karol dňa 26.1. 18:30 |
verejny zaujem - to hej na sukromnom pozemku bez najmu a suhlasu majitela co musi platit mestu/obci dane. podla mojich info p.sabo vedel o tejto situacii od februara 2015 a v oktobri/novembri sa mal prist dohodnut a kedze sa nato . tak to tak dopadlo
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:26 |
Múdro petopet. Mesto neplatí Vy musíte platiť... Bežkári sa hodia ako rukojemníci. ... M. Gombitová ó prachy....
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 22:45 |
Neviem odkial tocis o peniazoch.
|
pridal petopet dňa 28.1. 7:07 |
Len pre ilustraciu - tu je reakcia z minuleho roka ... http://nasabystrica.sme.sk/c/7600503/vyjadrenie-predsedu-urbarskeho-pozemkoveho-spolocenstva.html
|
pridal marillo dňa 26.1. 18:38 |
V nedelu som tu zazil bezkarsky orgazmus. Az do kordik po novej zvaznici. Dnes ked mi volal Roman z ratraku ma presla chut na akykolvek sex uplne. Pisal som na obed osobne primatorovi BB. Uvidime. Som za akciu zub za zub. Hudec nam dal rozbit trata mi jemu.
|
pridal kordiky dňa 26.1. 20:03 |
si trapny
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:27 |
S týmto Petopet súhlasím. Nie som za zákernosti! Rád riešim veci férovo. Spíliť stromy považujem za zákernosť !
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 22:52 |
hm. tak som sa docital ze si kordicky poslanec, odvaha ti teda nechyba to je o kordicanoch zname najma ked su piati na jedneho alebo za pocitacom.
|
pridal petopet dňa 28.1. 12:15 |
Včera som na dané miesto prišiel tesne po spýlení stromov. Bola tam hádka, po chvílke som sa pridal do debaty. Bavil som sa s obidvomi a keď vášne utíchli, tak mi povedali (p. Hudec+1), vraj už od novembra sa snažia komunikovať s poslancom p. Šabom, ohľadom ťažby v danej lokalite, ale bez úspechu. Ako dotyčný hovorili, tak je to súkromný pozemok a potrebujú ťažiť bučinu, ktorá sa dá ťažiť len v zime. Chápem ich, je to ich pozemok a asi by sa každému nepáčilo, keby nemohol riešiť svoje financie (potreby) a keď mesto na to kašle. Vraj to nie je jediný problém s ktorým sa potýkajú a asi by to každému išlo na nervy. Ja si to neviem predstaviť. Ako mi vraveli a aj som videl, keď som pokračoval po "zničenej" trati, že sa stále snažili ísť stredom, ale fakt bol odmäk a bolo vidieť, že ich niekde hodilo bokom. Dalo sa ísť cez to v pohode a myslím, že si to za chvíľu vyjazdíme, keďže mrznúť by nemalo. Tie padnuté stromy sa dajú podísť. Len pre info, tam som sa s nimi stretol 1x, len sa snažím vnímať mincu aj z druhej strany. Ak je to taj ako vraveli, tak ja im to nezazlievam. Inak keď som sa bavil s p. Hudecom po vychladnutí z konverzácie s jedným bežkárom, tak je podľa mňa normálny chlap, ktorý je frustrovaný, že nemôže narábať s vlastným majetkom ako keby sme sa vrátili v čase.
|
pridal Hribo dňa 27.1. 6:11 |
Hribo,
vdaka za postreh z druhej strany.
Asi sme sa stretli vcera :)
Ja som tu konverzaciu zacal normalne a kludne, eskalovalo to vtedy, ked mi chlap vytrhol z ruky telefon a zahodil ho. A palicu som varovne zdvihol, ked zacal vrieskat na moju zenu a priblizoval sa k nej. Zlakol som sa.
To, ze je zrejme v prave, je ok. Ale jednal ako hulvat. Ak ma problemy s p. Sabom, nema pravo vyvrsovat sa na bezkaroch, ktori o ziadnom spore nevedia.
Uplne by stacilo, keby bola na zaciatku trasy tabula s tym, ze lokalita je sukromny pozemok, na ktorom aktualne prebieha tazba, vstup na vlastne riziko (podla informacii, ktore som nasiel na lesy.sk, by takato informacia mala byt zverejnena). A bolo by po vacsine problemov.
P.S. A nesuhlasim s tvrdenim, ze kde sa dalo, isiel stredom. Mam par fotiek (jedna je na vyssie uvedenom linku), kde to tak nebolo.
|
pridal peterazor dňa 27.1. 7:30 |
Určite mal byť les - trasa označený ako súkromný pozemok - to je prvá nesplnená povinnosť. Oznámenie o ťažbe je hneď druhá a za to by mal byt postihnutý sankciou. Ale boli by sme vsetci padnutý na hlavu keby sme nevideli že sa jedná o jednoznačnú aroganciu, a provokáciu zo strany p. Hudeca ako aj spôsobu ako si riešiť vlastné konflikty na úkor nás všetkých. P. Hudec si neuvedomuje, že si ale môže poškodiť ešte viac....
|
pridal dancat dňa 27.1. 7:47 |
nikde som nevidel info ze tazba uz prebieha, z vyjadrenia som pochopil ze tazba je tam planovana
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:10 |
Zas múdro. Ťažba je plánovaná, tak zrežme stromy na bežkársku trať.! Si hviezda!
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 22:59 |
Zrezme stromy aby sa tam ne....bkal ratrak a na cestu nie na bezkarsku trat uz by si to mohol pochopyt.ono ked sa udlabci sneh na ceste tak ho neprepluhujes a mozes cakat dalsi mesiac kym sa roztopi. inak uz ten clanok sa mi paci- vyjadrenia typu nacapal - akoby nachytal zlodeja pri cine nie cloveka s povolenim na vyuzivanie danej komunikacie.TO je ako ked susedovi postavim, snehuliaka pred dvere do domu aby nemohol vojst a ked ho zlikviduje tak budem rozkrikovat ze sused bez chrbtovej kosti zbural snehuliaka co som urobil pre deti a to iste urobil aj pred rokom.darmo ze ma pred rokom upozornoval nech si snehuliaka staviam pred vlastnym vchodom.a neviem odkial autor zobral ze niekto chce po niekom dake vypalne - chcu len presmerovanie trasy aby nesli po cestach.
|
pridal petopet dňa 28.1. 7:24 |
podla mojich info si za to mozes sam kedze si si nedal povedat ci mozes fotit cudzi majetok na cudzom pozemku a hral si sa na ramba. a keby si trosku porozmyslal sedou mozgovou korou mozno by si zistil ze po stope isiel ked sa vyhybal ostatny bezkarom.
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:31 |
Cudzi pozemok les nie je, kym tak nie je oznaceny. Nastuduj si zakon ty rambo. Do lesa ma kazdy vstup povoleny.
|
pridal bezkarBB dňa 27.1. 19:41 |
ty rambo len les je les a cesta je cesta
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:09 |
Podla Zákona o lesoch - Zákon č. 326/2005 Z. z. vid § 30 odsek (1) - Každý má právo vstupovať na lesné pozemky. Prajem pekny den.
|
pridal bezkarBB dňa 27.1. 20:12 |
este raz. niekto niekomu branil vo vstupe do lesa?
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:21 |
Petopet napíšte už niečo múdre. Také niečo aby ste boli na seba pyšný, aby sa Vám dobre spalo, aby ľudia na Vás prstom neukazovali. Napríklad:drevo zrúbeme keď skape sneh, veď peniažky neujdú.
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 23:19 |
Ved napiste nieco mudre. napr. Ako slusny ludia sme sa boli najprv dohodnut a potom sme si nieco postavili.
|
pridal petopet dňa 28.1. 7:01 |
petopet, blizil som sa k autu s tym, ze si ho idem odfotit. Ked som ale videl reakciu pana Hudeca, upustil som od svojho zameru (nebudem sa hrat na frajera a rovno poviem, ze som sa ho zlakol). Auto som preto neodfotil, telefon som drzal v ruke, z ktorej mi ho vytrhol. Hadka nasledovala az potom.
A mimochodom, kedze sa uz nejaky ten rok zivim fotografiou, viem, co mozem fotit a co nie. Toto by bolo klasifikovane ako fotografovanie za ucelom spravodajstva, v takom pripade fotografiu mozno vytvorit a aj pouzit bez privolenia osoby, ktora je na fotografii (spravodajstvom sa v tomto kontexte rozumie prezentacia udalosti tykajucich sa spolocnosti a otazok spolocenskeho zivota).
|
pridal peterazor dňa 27.1. 20:32 |
fotit mozes ale bez spz,a myslim ze iba v tom pripade ak si novinar alebo ak dotycny pacha daky trestny cin
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:38 |
petopet, v ktorom zakone je to takto specifikovane?
|
pridal peterazor dňa 27.1. 21:04 |
neviem tak som to volakedy zacul v tv,a ani ma to netrapi ja si nikoho nefotim /najma ak je nasrany a je v prave/ ale co som pochopil od hriba tak sa dalo komunikovat v klude. Ono mna by asi tiez nasralo ak by mi 100 ludi tocilo stale dokola kadejake narazky. nikoho netrapi ze to vraj p. sabo vedel uz od minuleho februara a mal sa na jesen dohodnut a vykaslal sa na to.co som sa rozpraval s polovnikmi tak vraj platia urbaru najom za revir a maju mat tiez pristup celorocne po reviry a po zvazniciach.a k tomu prejazdu po stope - ja som nikdy po takom snehu nejazdil tak neviem ako je to ale ak ides do kopca tak musis mat plny plyn a vtedy ta to musi dobre vlacit
|
pridal petopet dňa 27.1. 21:22 |
petopet, ja som bol v tej lokalite lyzovat prvykrat v nedelu, vcera to bola druha navsteva. Vobec som netusil, ze su to sukromne pozemky a ze tam ma prebiehat tazba. Pohyboval som sa po znacenej trase a upravenej trati, ani by mi nenapadlo, ze s tym moze byt problem. Keby tam bola informacna tabulka "Ste na sukromnom pozemku, na ktorom aktualne prebieha tazba", otocil by som sa.
Teraz, ked viem, ako sa veci maju, pana Hudeca chapem. A uz chapem aj jeho frustraciu a z nej vyplyvajuce spravanie. A dufam, ze aj on chape nas, ktori si iba chceme uzit pohyb v prirode a nikomu tym nesposobujeme ziadnu ujmu. (Zjavne sa poznate, ak mozes, prosim odkomunikuj toto). Verim, ze sa coskoro najde riesenie, s ktorym budu spokojne obe strany a utorkove incidenty povedu k mieru a nie dalsej vojne...
|
pridal peterazor dňa 27.1. 21:35 |
poznam sa s ivom a co mi rozpraval tak polovica ludi co sa normalne spytala dostala normalnu odpoved len ho nasral ten so sirokymi ramenami co im hned vynadal ze su blby .on ani nevedel ze uz je tam daka trat/piatok/ len tam bol vyznacovat prebierku.ono je trasovanie po ceste nie dobra volba ktora vzdy niekoho obmedzuje.inak niektori asi nepochopili o co sa jednalo a myslia si ze niekto niekomu branil v bezkovani alebo vstupe do lesa co nie je pravda len vraj ho ludia napadali ze rozryl ich trat a co tam robi autom a on sa branil.Na dnes koniec.Dobru noc.
|
pridal petopet dňa 27.1. 21:54 |
Petopet Veľa si počul. Žeby aj videl?
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 23:01 |
vidit som nevidel ale ty asi hej ked si taky mudry
|
pridal petopet dňa 28.1. 7:26 |
sú to lži pána Hudeca- minulú zimu argumentoval, že tam išli zaviesť krmivo- išiel som po stopách toho tereňáka až tam kde sa otáčal nič ! tam nezaviezli. Na ťažbu dreva je potrebné riadne povolenie a to aj vo vlastnom lese. Už tretiu zimu po sebe zničili trať. A vraj od novembra sa snažia vyjednávať- však to je už bežkárska sezóna. Sú to čisté naschvály. Skúste podať žiadosť o vypálenie stromu trebárs aj vo vlastnej záhrade- či to vybavíte na počkanie ako chce Hudec. Tá trať je využívaná bežkármi vrátane vrcholových bežcov už najmenej 50 rokov- a teraz príde nejaký "zemepán" a robí si čo chce.
|
pridal dedo dňa 27.1. 8:36 |
minuly rok to boli polovnici ktori boli zaniest seno do krmelca a samozrejme ze si seno nevidel lebo seno sa nehadze na cestu ale treba ku krmelcu pokracovat peso.predstav si ze povolenie vybavis za 1 min - kym ti olh vypise papier, je to smutne ze uz 50 rokov sa ignoruje sukromne vlastnictvo - zvaznica sluzi primarne na obhospodarovanie lesa nie na bezkovanie to by sa volala bezkovnica
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:39 |
Petopet klameš až sa tam tá hora zelená -žiadne seno na tej nive nedoviezli - išiel som po stopách auta a to sa otočilo asi 1 km pred mostíkmi. zničilo 2/3 trate. seno ak vozia, vozia ho neďaleko tajovskej chaty. normálne som v mieste otáčania odopol bežky a hľadal nejaké stopy , ktoré by potvrdili kŕmenie- veď taká výhovorka tu už bola aj pre 3 rokmi- vedel som čo hľadám. seno možno bez problémov zaviesť okolo obrázku inými cestami a nie po bežkárskej trati- obhajuješ klamstvom zámerný vandalizmus.
|
pridal dedo dňa 28.1. 8:49 |
klames ty 1. to bolo pajero a nie niva a niesol seno 2 okolo obrazku nic neodvezies si mylis auto so skutrom alebo ratrakom 3 na nive v danej oblasi boli prislusnici statnych lesov a to az po udajnom zniceni trate polovnikmi 4.vandalizmus - asi nepoznas vyznam tohto slova 5. ty si asi volic p. roberta fica zaseknuty v casoch normalizacie 6. vsak ked ste vsetci taky mudry nech sa pacit nasporit korunky kupit si pozemok a mozte sa bezkovat aj v lete a po svojom/ci to uz nie je fer si za nieco aj platit/
|
pridal petopet dňa 28.1. 9:01 |
samozrejme zo stôp neviem vyčítať o aké auto šlo. To chceš tvrdiť, že do Pajera založili za vidly sena a šli a ani stebielko nerozsýpali? Seno by im kľudne doviezli tí čo upravujú trate za skútrom- ale to takých ako ty čo do všetkého pletú politiku, nenapadne. A potom sypať seno vedľa frekventovanej trate, keď vedľa sú nerušené časti lesa a PRISTUPNÉ pre krmičov??
|
pridal dedo dňa 28.1. 10:16 |
no neviem neviem ale dakde som pocul ze sa seno da nabrat do vriec.a prepac tie krmelce tam boli predtym ako si sa rozhodol tadial urobit frekventovanu trat, to ze by to seno niekto hore vyviezol na skutri je pekne len neviem odkial to ty polovnici mali vediet ked za nimi nikto nebol, ked bol tento problem minuly rok tak sa toho popisalo po forach habadej a co ja viem tak nikto neoslovil polovnikov ,urbare skubin a podlavice a statne lesy ale reci po funuse habadej.
|
pridal petopet dňa 28.1. 10:38 |
V oblasti je toho zdevastovaného viac, včera som bol behať v oblasti Podlavické výmole - Laskomerské singletraily, a aj tam prebieha bezohľadná ťažba. Keď si predstavím, koľko úsilia chalani z KoLesom o.z. venujú stavaniu, čisteniu a úpravám tých chodníkov, ktoré potom lesníci masakrujú LKT-čkami a nechajú zaválané haluzinou... mimoriadne ma to na*iera! Dúfam (a aj sa obávam) že raz si to niekto vypije. Ja chápem , že ťažiť "musia", ale brať ohľady aj na iných užívateľov v podstate "mestskej rekreačnej zóny" sa tiež dá. Je to o kultúre lesníčenia, ktorá tu absentuje v plnej miere.
|
pridal mariojanos dňa 27.1. 8:39 |
obrat sa na p. apfela z mestskych lesov
|
pridal petopet dňa 27.1. 17:41 |
Takže pridám aj ja nejaké info, ktoré som dnes ráno získal priamo od p. Šaba. Súhlasil, že to tu môžem zverejniť. Vec sa má tak, že urbár potrebuje začať teraz v zime ťažbu, že je vraj nejaká dobrá cena dreva a urbár musí z niečoho žiť. Zvážnica, po ktorej sa bežkuje je v ich majetku, takže právne je všetko ok. Vraj by toto nebol ojedinelý prípad. Aj vlani k jari sa už ťažilo a boli problémy, teraz sa bude ťažiť a vraj aj do budúcna sa v zime v týchto miestach plánuje ťažba. P. Hudec sa však po včerajšku dostal od nás bežkárov pod paľbu kritiky, vraj si tiež vypočul nepekné veci na svoju adresu...a čo je podstatné, má záujem situáciu riešiť. Takže momentálny výsledok je taký, že dnes dopoludnia by mali p. Hudec s p. Chmelíkom, ktorý upravuje trate, hľadať na skútri náhradnú variantu, ktorá by spojila Chatu nad Tajovom s touto zvážnicou zrejme niekde v mieste prepílených stromov (neviem celkom presne kde). Táto nová trasa by išla celá po súkromných pozemkoch p. Hudeca (nie urbáru) popod doteraz upravovanú zvážnicu, ...takéto riešenie by predišlo vzájomným sporom do budúcna, o ktoré nemá záujem ani urbár, ani mesto pri úprave tratí. Takže toľko aktuálnych info priamo od p. Šaba. Ak by som sa dostal k nejakým ďalším informáciám, prípadne ako dopadla dnešná obhliadka terénu, budem tu informovať...
|
pridal Matobb dňa 27.1. 8:54 |
Vdaka za info Mato,
vyborna sprava. Kde je vola, tam je stopa :)
|
pridal peterazor dňa 27.1. 9:21 |
Nuž po prečítaní celej diskusie a informácií z nich vyplývajúcich, musím jednodznačne konštatovať, že Šabo ako mnohokrát inokedy zlyhal a on je vlastne príčinou problémov bežkárov. Tento problém nie je nový, opakuje sa ak sa nemýlim tretiu sezónu po sebe. Stanoviská majiteľov pozemkov boli známe už z minulosti, ale ten, kto je za to zodpovedný, teda šabo neurobil nič!!! Podotýkam, že nie som ani urbárnik, ani ich dajaký známy, či niečo podobné a že som bežkár. Teraz ako tu čítam sa konečne Šabou zobudil a chce urobil to čo bolo jeho povinnosťou už dávno a ešte tu bude neschopný lajdák za hrdinu.
|
pridal vichor dňa 1.2. 11:25 |
V podstate normálne vec v Kremnických vrchoch. Po minulé sezóny vždy v nedeľu večer skútre "roz***ali" všetky upravené trate. To už ani nehovorím o autách, ktoré pravidelne ničia trať od Tunela na Tri čerešne alebo lesníkoch na Králikoch - každý rok tá istá ropzrávka. Tak, ale toto je Slovensko. Občania si ponadávajú a vandalom, zlodejom a mafiánom sa zase nič nestane a spravia to o týždeň znova. Polícia ma na háku ako aj všetky ostatné trestné činy.
|
pridal PetoSport dňa 27.1. 9:10 |
Ešte raz reagujme. lebo včera som bol troška odvážnejší. je pravda že buk sa ťaží v chladnom počasí. ideálne keď mrzne. to znamená, že sa to dalo v novembri, decembri keď nebol sneh alebo sa to bude dať aj začiatkom apríla.
držím Romanovi palce pri hľadaní alternatívnej trasy. bude to ťažké pri tejto snehovej vrstve niečo vymyslieť lebo prakticky nie je kade. týmto je odpísaná pre ratrak aj nová Kordícka zvážnica.
|
pridal kordiky dňa 27.1. 9:42 |
Priatelia niekto ma predbehol a volal TA3 za čo ďakujeme. Pán redaktor Duš...ka o 10,45 má už nahraté aj rozhovory dotyčných ľudí (p. Hudec; Šabo; bežkári...) Veci sa posúvajú dúfam že dobrým smerom. Hurá na bežky!!!! Pán Hudec ak budete potrebovať vyviesť krmivo pre lesnú zver, skúste nás osloviť. Dúfam že nájdeme cestu.
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 10:55 |
http://nasabystrica.sme.sk/c/20081069/na-oblubenu-bezkarsku-trasu-spilili-stromy.html
|
pridal Matobb dňa 27.1. 15:11 |
V piatok, pri vystupe na Gergelyho tunel som mal to stastie ich osobne stretnut (4 osoby). Predpokladam ze predomnou ich uz slovne konfrontovalo viacero bezkarov, no ja som bol asi prvy ktory siel sam. Po ujisteni sa ze Lada Niva je ich vozidlo, som polozil otazku "Preco sem chodia ako blbi?" zdoraznujem, ze som nepouzil ziadne hanlive slova. Jeden z nich sa okamzite na mna vrhol okolo krku a spustil zaplavu hanlivych nadavok, so slovanim: s kym sa to takto vypravam, ci viem kto je, toto je sukromny pozemok atd... Podotykam ze lyziar sa nema ako branit ked ma na nohach lyze, na rukach pripnute palice a na chrbte batoh. Takze sme skoncili v na zemi mimo chodnika, kde ma stale drzal za krk, po chyvli ma pustil, zahodil moju ciapku a odisiel. Vysledkom bola moja zohnuta lyziarska palica.
|
pridal ciro dňa 27.1. 17:57 |
no ja som pocul ze si bol hrdina a si sa pytal : vy ste vsetci taky blby alebo len tak vyzerate?
keby si toto povedal mne tak mas zlomene nohy a nie palicu, mas stastie ze ivo je taky kludas
|
pridal petopet dňa 27.1. 19:40 |
Nepoznám Vas, ale robím si Váž obraz....Zlomili by ste nohu? Klesáte pod úroveň slušných ľudí. Zrejme aj takýchto ľudí obhajujete. To nie je peknéeéeee.
|
pridal JMSOZKH dňa 27.1. 23:12 |
Treba sa najprv pozriet do zrkadla. Nadavat druhym je v pohode pokial mi to vyhovuje.vsak si vyskusajte ist po meste a nadavajte druhym a uvidite co sa stane.
|
pridal petopet dňa 28.1. 7:34 |
nuž toť veľmi realistický vykreslený novodobý obraz slovenského reštitučného podnikateľa
netreba nič dodávať.
|
pridal dedo dňa 28.1. 8:58 |
nuž toť veľmi realistický vykreslený novodobý obraz cisteho bolsevika netreba nič dodávať
|
pridal petopet dňa 28.1. 9:03 |
Chce to mat odvahu a podat trestne oznamenie. Sukromny pozemok nie je les, kym nie je nalezite oznaceny! Dovtedy tam moze kazdy vstupit. Dufam, za vsetkych bezkarov, ze toto sa im neprepecie...
|
pridal bezkarBB dňa 27.1. 19:40 |
ako som pochopil z textu tak mu vstup nikto nezakazoval len mal siroke ramena
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:06 |
Staci sa obratit na policiu, trestny zakon § 364 (Výtržníctvo) odsek (1)(a), dalej tiez poskodenie cudzej veci podla § 50 ods. 1 zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (zákon o priestupkoch). Dufam ze p. Hudec je na to pripraveny.
|
pridal bezkarBB dňa 27.1. 20:21 |
tym vytrznictvom myslis siroke lakte a nadavky? az textu neviem kto tu palicu ohol a ako
|
pridal petopet dňa 27.1. 20:29 |
Ja si myslím, že pokiaľ sa na celú vec pozrieme s chladnou hlavou, asi ako bežkári musíme pochopiť urbárnikov. Sú na svojom, chcú ťažiť, buk sa ťaží v zime, tak idú ťažiť. Bol som na trati vo chvíli, keď sa tento „incident“ udial. Tiež ma to v tej chvíli naštvalo, no tiež som si už predtým všimol nejaké značky na stromoch okolo, ktoré mi dávali tušiť, že sa tam ide niečo robiť, zrejme ťažiť. Chcem veriť tomu, že ani urbárnici to bežkárom nerobia naschvál, že drevo vyťažia a potom sa zase bude dať po tej zvážnici bežkovať. Možno už nie túto zimu, možno aj o rok sa bude ťažiť, ale určite tam nebude odteraz ťažba každú zimu. Treba sa pozerať do budúcna, normálne bez emócii spolu komunikovať a hľadať riešenia. Táto zvážnica je určite trasovaná ideálne a žiadne náhradné riešenie asi nebude také dobré. No je fajn, ak sa hľadá náhrada v čase ťažby. Pokiaľ ťažba nebude, verím, že urbáru nebude vadiť, keď po polmetrovej vrstve snehu dvakrát do týždňa prejde ratrak a bežkári po značenej bežkársket trati. A všetci budú spokojní. Podobne to funguje aj u našich susedov na Jizerskej magistrále. Tam sa tiež stretávajú záujmy bežkárov a lesníkov. No vždy pred sezónou majú spoločné stretnutie, kde sa vzájomne informujú, kde a kedy bude ťažba. Aj túto zimu sa tam niektoré úseky neupravujú kvôli ťažbe a bežkári sú o tom dopredu informovaní...takže toto by mohla byť cesta.
|
pridal Matobb dňa 28.1. 7:28 |
a to nepíšeš , že bežkári viackrát túto cestu pred zimou upravujú- brigádujú zadarmo a namiesto poďakovania toto
|
pridal dedo dňa 28.1. 9:09 |
si ma pobavil kedy a kde upravuju cestu a cim?
|
pridal petopet dňa 28.1. 9:42 |
prečo asi na trati nie sú spadnuté kamene a konáre? Stačí 10cm snehu a dá sa bežkovať.? Sám som pri tom strávil asi dve hodiny - málo ale je nás viac a viem aj o výzvach na brigádu, ktorej som sa nemohol zúčastniť.
|
pridal dedo dňa 28.1. 10:22 |
prepac ale nie kazdeho obmedzuju dake kamene alebo konare ak cestu vyuziva pre terenne auta / nakladne
|
pridal petopet dňa 28.1. 10:39 |
Matobb, vyborna reakcia!
Na Slovensku som uz zazil rozne situacie, napr. umyselne zatvorenie rampy v lese pocas MTB maratonu, jazdenie nakladneho vozidla po trase MTB maratonu (tiez umyselne), zdevastovanie bezkarskej trate jeepmi alebo skutrami..a mohol by som pokracovat. Osobne zastavam nazor, ze vsetko sa da vydiskutovat. Pokial to vsak niekto chce riesit inou "recou", treba sa tomu prisposobit (ked sa inak neda). Neviem ci teraz pani z urbaru budu nahanat vsetkych bezkarov a takym sposobom sa dozadovat svojho prava, ale asi usudime vsetci, ze to nie je cesta. Nebudem vstupovad do svedomia ludi z tohto urbaru, to by bolo myslim zbytocne. Urcite je potrebne, aby bol problematicky usek oznaceny, lebo aj napriek tomu, ze vela ludi o tomto probleme vie, najdu sa ludia, ktori o tom nevedia. Budme optimisti a bezme to tak, ze je stale kopec moznosti, kde je mozne bezkovat:)
|
pridal peterPK dňa 28.1. 8:42 |
cau robo. viem ze nahanas predvolebne hlasy ale najprv porozmyslaj co napises. neviem o akom umyselnom zatvoreni rampy hovoris tento pripad nepoznam ale rampy su na to aby sa zatvarali a ked organizator neda majitelovi vediet /resp. polovnikom/ tak je to jeho vina. organizator si ma zabezpecit aj dohlad pri danej rampe lebo rampu ti zatvori hociktori okoloiduci.Vsetko sa da vydiskutovat len treba diskutovat niekde inde a inokedy /pred sezonou/ kde sa to ma a nie na forach a po funuse. uz po druhykrat tu opakujem ze nikto nikoho neobhanal neviem odkial beries ze niekto niekomu zakazoval bezkovat bolo by dobre keby sa k tomu vyjadrili bezkari co tam boli ci im dakto zakazal bezkovat.
|
pridal petopet dňa 28.1. 9:52 |
Matobb, peterPK - uplny suhlas. Tomuto celemu sa dalo predist velmi jednoducho. Na sportbb.sk sa mohlo napisat, ze na danom useku bude tazba. To iste na bezkar.sk. A urbaristi mohli pred miestom tazby zavesit dve tabule s oznamom, ze je to sukromny pozemok a prebieha na nom tazba.
A predislo by sa konfliktom (ja osobne - a myslim, ze kopec dalsich ludi - by som tam po precitani oznamu na webe nesiel a keby som isiel, pri tabulke by som sa otocil).
K stretom zaujmov roznych skupin ludi prichadzalo vzdy a vzdy prichadzat bude. Podstatne je to, ako tie strety chceme riesit. Moznosti mame dve, vyber je na nas.
|
pridal peterazor dňa 28.1. 9:42 |
mohol by si sa vyjadrit ci ta niekto odtial vyhnal alebo ti zakazal tadial bezkovat a ci tam prebiehala tazba?
|
pridal petopet dňa 28.1. 9:55 |
petopet, pan Hudec mi povedal, ze tam nemam co bezkovat lebo je to sukromny pozemok a zacina tazba. Nevnimal som to ako vyhananie, skor ako varovanie pred rizikom pohybu v lese za danych okolnosti. Keby som o tom vedel vopred, preventivne by som tam nesiel a uz vobec nie so 7-rocnym dietatom, s ktorym som tam bol v nedelu. Na bezkach sa pomedzi padajuce stromy slalomuje dost nesikovne :). Na Skalku je to sice o kus dalej, ale radsej by som v danej situacii isiel tam.
|
pridal peterazor dňa 28.1. 10:08 |
petopet- posledná moja reakcia- vieš mám sám trochu ťažké srdce k šéfstvam urbárov. S manželkou sme po predkoch v troch katastrálnych územiach obci "zdedili" lesy. Po mnohých papierovačkách som to vzdal a teraz tie lesy sú "vlastníctvom" tých, ktorí si to vedia vypapierorovať- myslíš, že všetci tí ktorí sú spoluvlastníkmi lesa na Tajovom by postupovali tak ako Hudec?
|
pridal dedo dňa 28.1. 11:05 |
prepac ale ked nevies vybavit taku trivialnu vec ako podiel v urbari tak sem uz prosim ta nic nepis a nedavaj nikomu rozumy.podiel v lese ti nikdy nemoze prepadnut tak sa zobud. a rad by som vedel ako by postupovali ostatny, ci by nadhanali bezkarov z okolia prosim vas pridte si urobit trat a bezkujte si.neviem preco si doposial neuviedol ze bezkari neurobili ziadnu aktivitu aby sa dohodli.podla teba ma aktivity vyvijat majitel. mat tak tvoje myslienkove pochody uz som si mohol uzivat majetok na belize.
|
pridal petopet dňa 28.1. 11:26 |
Problém nie je len Vaša "ťažba", ale ratrak sa nedostane na novo vzniknutú Kordícku zvážnicu a ani na Kordícky vlek, Tajovsku chatu... Jednoducho ste odstrihli tepnu. Sám som bol svedkom prevozu skútra so žehličkou s Kordík na Králiky včera v stredu ráno po zľadovatej ceste na Králiky aby sa skúter so žehličkou dostal na Skalku... Petopet prečítaj si v článkoch niečo o novovzniknutej trate Kordícka zvážnica, pozri aj fotky. Naozaj sme sa narobili...Petopet Povedz ako sa to dá zachrániť aby boli všetci spokojný! Nevedia počkať mesiac dva s ťažbou, alebo ako?
|
pridal JMSOZKH dňa 28.1. 11:41 |
mna sa nepytaj spytaj sa kompetentnych uz to niekolky krat opakujem dal si niekto po minulorocnych tahaniciach aspon taku namahu aby zavolal polovnikom resp. urbarnikom alebo statnym lesom?nie. lahsie je si spravit po svojom.inak s tou kordickou zvaznicou to tiez nieje take ruzove a su tam 3 medvedie brlohy nateraz obyvane.
|
pridal petopet dňa 28.1. 12:08 |
Poľovníci vravia v meste sa boj o seba a nie v lese! Tak teda vyzývame kompetentných pána Hudeca a pána Šaba na dohodu v prospech všetkých. Ďakujem za diskusiu a teším sa na dohodu a sneh!
|
pridal JMSOZKH dňa 28.1. 13:01 |
Prosím Vás INFORMUJTE nás ako sa strany dohodli. Trebárs aj tu v čo najkratšom čase. Ďakujem.
|
pridal JMSOZKH dňa 28.1. 14:32 |
http://bbonline.sk/bezkari-si-budu-musiet-pockat-na-nahradnu-trat-hlada-sa-riesenie/
Kopia: Bežkári si budú musieť počkať na náhradnú trať, hľadá sa riešenie Mnohých Banskobystričanov v posledných hodinách nemilo prekvapila informácia o poškodení bežkárskej trate medzi obcou Králiky a Chatou nad Tajovom. Tá je od včera nezjazdná z dôvodu prebiehajúcej ťažby dreva. bezkarske trateVlastníkom lesov v tejto lokalite je miestne Urbárske pozemkové spoločenstvo Podlavice a súčasná trať vedie po zvážniciach, ktoré boli vybudované a slúžia primárne na zvážanie vyťaženého dreva. Na to urbár podľa jeho predsedu Jána Hudeca upozorňoval už vlani, kedy nastal rovnaký problém. „Je potrebné si uvedomiť, že zvážnice sú majetkom urbáru a my ich využívame pri ťažbe dreva. Momentálne začala ťažba bučiny, ktorú realizujeme vždy v zimných mesiacoch. Riešením bude vybudovanie novej trate na mojich súkromných pozemkoch, ktoré som ochotný poskytnúť,“ prezradil pre BBonline predseda Urbárskeho pozemkového spoločenstva Podlavice Ján Hudec. Zároveň upozornil na to, že bežkárom môže počas ťažby dreva hroziť v lese nebezpečenstvo úrazu. O trate sa od nového roku stará mestská príspevková organizácia ZAaRES, ktorá sa zlúčila so Správou športových a telovýchovných zariadení mesta Banská Bystrica, obrátili sme sa preto aj na jej riaditeľa Ivana Šaba. „Hneď ako sme sa o tejto vzniknutej situácii dozvedeli, začali sme ju riešiť. Dnes sme s Romanom Chmelíkom, ktorý sa stará o úpravu tratí ratrakom a zástupcami Urbárskeho pozemkového spoločenstva Podlavice navštívili túto lokalitu a hľadali vhodnú náhradnú trasu. V pondelok prebehne stretnutie na úrovni primátora mesta Banská Bystrica Jána Noska aj s predsedom Urbárskeho pozemkového spoločenstva pánom Hudecom, aby sme čo najskôr našli optimálne riešenie a bežkári mohli naďalej využívať túto lokalitu na športové aktivity,“ hovorí Ivan Šabo. Dovtedy by však bežkári túto trať využívať nemali a pokiaľ by sa už predsa len rozhodli vstúpiť do lesa, mali by..
|
pridal JMSOZKH dňa 29.1. 8:20 |
Staci si pozriet kataster a hned zistite, ze urbar nevlastni nikde ziadne zvaznice, rozhodne nie vsetky. Iba cast tej inkriminovanej, prave v casti, kde spilil dane stromy. Ostatne casti vlastnia Statne lesy. Cize zase klamstvo p. Hudeca.
|
pridal bezkarBB dňa 29.1. 9:29 |
"petopet" je zjavne pán, ktorý neznáša bežkárov, lebo mu asi v batôžkoch kradnú drevo z lesa. A je to pán, ktorý zničil čo sa dalo, keď tu tak vehemetne vypisuje svoje príspevky.
|
pridal PetoSport dňa 1.2. 10:28 |
Vyriesene. Dakujeme!
http://nasabystrica.sme.sk/c/20084435/dobra-sprava-pre-bezkarov-trasa-z-kralik-k-chate-nad-tajovom-im-bude-opat-sluzit.html
|
pridal peterazor dňa 1.2. 21:34 |
Hurá! Zatiaľ len do 20 februára ak som dobre čítal. S pílené stromy boli aj smerom na tunel niekde medzi skalami "na paneloch" - odbočka na Kordícku zvážnicu. Spriechodnili aj tento úsek? Ak nie tak, ratrak sa na Kordícku zvážnicu nedostane. Vyzerá to tak, že len tam drží sneh a dá sa ako tak na neupravenej trate bežkovať. Ďakujem za dobrú vôľu kompetentných pánov. A čo ten hore, nepustí perinu?
|
pridal JMSOZKH dňa 2.2. 16:42 |
|
|
|
| | | |