|
|
DETAIL ČLÁNKU
|
Kremnické vrchy - Skalka | 17.1.2018 | Cyklo Santé | Čítané 5487x | 34 príspevkov v diskusii |
Spoplatnenie bežeckých tratí na Skalke |
Skvalitnenie úpravy tratí
|
Mesto Kremnica pristúpilo k zavedeniu poplatku za využívanie bežeckých tratí na Skalke.
Od soboty 20.01.2018 si bude môcť každý bežkár starší ako 15 rokov zakúpiť jednodňový farebný náramok v
hodnote 2 €, ktorý bude mať v deň bežkovania na ruke.
Predajné miesta sú zreteľne označené a zriadené:
- v Relax Centre Skalka,
- v Dreveničke pred Štadiónom Rudolfa Čilíka na Skalke,
- v predajni športových potrieb Cyklo - Santé v Kremnici
- na chate Hostinec
Náramky budú priebežne kontrolované. Pracovníci viditeľne označení logom „úprava tratí Mesto Kremnica“ sú oprávnení vyzvať Vás k preukázaniu zaplatenia poplatku za využívanie bežeckých tratí. Vyzbierané finančné prostriedky budú použité výhradne na úpravu bežeckých tratí.
Ďakujeme za každý príspevok, ktorý prispeje k udržateľnosti úpravy bežeckých tratí V Kremnickom pohorí.
|
|
Diskusia k článku (34 príspevkov)
Nemam s tym problem, ale zas kupovat si stale novy naramok sa mi nezda rozumne. Skuste pouvazovat o nejakom sezonnom poplatku pre tych, co sem chodia casto, pretoze nechcel by som tam chodit s neprijemnym pocitom, ze ked nahodou nebudem mat naramok tak ma tam niekto bude pokutovat. Ak to bude rozumna suma /napr. 20 eur/, myslim si, ze kazdy normalny clovek rad zaplati, lebo vie, ze uprava trati nie je zadarmo a o to skor, ak je to upravovane tak kvalitne, ako tento rok. Dakujem.
|
pridal pietro1978 dňa 17.1. 20:13 |
pietro1978, prečo hneď o pokutách? Veď sa o tom nikde nepíše. Predpokladám, že tí kontrolóri budú mať u seba náramky na predaj za uvedenú cenu. Nerobme paniku, nikto nás pokutovať nebude ak ste nastúpili na trať mimo miesta, kde by ste si mohli náramok kúpiť. Počkajme si ako to bude fungovať. Predpokladám, že časom sa budú dať kúpiť aj viacdenné lístky, prípadne sezónne.
|
pridal Karol dňa 17.1. 22:07 |
Nápad dobrý, schvaľujem a tiež sa pripájam k názoru, že by bolo fajn keby sa dali zakúpiť aj nejaké sezónne lístky. Ako Banskobystričana ma však zaujíma, či je toto spoplatnenie nejako koordinované s mestom Banská Bystrica. Pretože tu tiež úprava v posledných rokoch funguje na parádnej úrovni a zatiaľ som to vnímal tak, že na úpravu prispievam aj prostredníctvom daní. Lebo často sa z Králikov upravuje aj na Hostinec, či na Skalku. Ako nejde o peniaze, že by som nechcel zaplatiť, len ja z nejakých 70 % využívam trate upravované mestom BB, tak by ma potešilo, keby nejaká časť z toho polatku išla aj sem.
|
pridal Matobb dňa 17.1. 22:01 |
Ja tomu rozumiem tak, že takto spoplatnené trate budú iba tie, ktoré upravuje mesto Kremnica. Teda Králická, Tajovská či Kordícka zvážnica pod tieto úseky nepatrí.
|
pridal Karol dňa 17.1. 22:11 |
Držím palce a som rád, že sa k tomu Kremničania odhodlali. V prvom rade dokázali, že je možné trate denne upravovať a teraz je rad na nás, bežkároch aby sme to ocenili. 2 eurá nie je suma, ktorá by niekoho dokázala zruinovať. A takéto vyberanie poplatku má jeden zásadný atribút, pretože si nikto nedovolí vyberať poplatok ak trate nebudú upravené.
|
pridal Karol dňa 17.1. 22:33 |
Plne súhlasím, a mám rovnaký názor ako väčšina- teda určite zaviesť aj systém "pernamentky" alebo ročného poplatku pre ľudí, ktorý tam chodíme viac krát do týždňa. Ale verím že to chce len trochu času vychytať systém. Osobne chodievam hore aj večer po práci, tak neviem či tam ešte niekto večer o 18:00 bude predávať náramky. Držím palce, úprava tratí ozaj na úrovni, nech nám to len vydrží čo najdlhšie.
|
pridal Ferodl dňa 18.1. 7:56 |
Plne súhlasím so spoplatnením tratí. Jeden dotaz, ako to ovplyvní majiteľov už zakúpených nálepiek?...by the way-rešpekt ohľadom úprav tratí :-)))
|
pridal Ingrid dňa 18.1. 8:00 |
Konečne! Osobne som za celosezónny lístok, ktorý by platil aj na bystrickej strane. Som zvedavý, ako sa potom budú správať tzv." tratikazi", a či aj naďalej k ním budú platiaci bežkári tak tolerantní...
|
pridal Humus dňa 18.1. 8:23 |
"tratikazi" sa budú naďalej správať ako doteraz. Či už skútristi z Penzióna Horec nad Králikami, či skútristi z chaty nad Králikami, alebo aj pešiaci ubytovaní na Skalke. Proste svoju zábavku si neodpustia. Takže vyberať príspevok na úpravu tratí je (ktoré svojou samopašou iní zničia) o dobrovolnosti.
|
pridal Muro09 dňa 4.2. 21:37 |
Prispievanie na upravu trati nie je zly napad, len by to mozno chcelo trosku priatelskejsi marketing, tj namiesto "Vy paraziti, co pouzivate trate, musite zaplatit naramok, ktory budeme kontrolovat, alebo ludi pokutovat" by sa mohla myslienka propagovat napr "Kamarati bezkari, trate upravujeme nasou technikou a ph aj pre vas, a radi by sme zaviedli system prispevkov, aby sme to mohli robit co najlepsie, v stanku xy si budete moct kupit kontrolny naramok, a cajik, celenku atd" .
Este by stalo za premyslenie, ci by clenovia bezkarskych klubov (alebo inych sportovych klubov, ktore casto vyuzivaju bezkovanie ako formu zimnej pripravy) nemohli mat nejaky jednorazovy celosezonny listok/naramok, aby sme pri kazdom treningu nestracali cas kupovanim naramku, a riesenim, ci ho vobec budeme mat u koho kupit, kedze chodime trenovat aj skoro rano, alebo vecer. :-)
|
pridal aurora dňa 18.1. 9:38 |
Nerozumiem tejto reakcii, kde v článku sa píše "Vy paraziti. co pouzivate..." Je to oznam, že bežkári si môžu zakúpiť denný prístup na určených miestach a informácia o tom, že na trati budú kontrolóri, ktorí budú oprávnení kontrolovať. O pokutách ani slovo. Vidíte v článku to čo tam nie je. Iste je to len začiatok a prvá lastovička na Slovensku. Tak prosím, trochu tolerancie k tím, ktorí sa snažia pre nás trate upravovať. Aj prístup členov klubov sa určite dá riešiť.
|
pridal Karol dňa 18.1. 12:05 |
A co s ludmi, co chodia po tratiach napeso? Nebudu sa kontrolovat aj ti? Lebo jedna vec je platit, druha vec je, ak tam budu popri tom chodit "zdarma" tratokazi. To velmi nie je fer.
|
pridal bezkarBB dňa 18.1. 9:55 |
Čo s ľuďmi chodiacimi po upravených tratiach? Budeme mať ďalší argument na to aby sme ich na poškodzovania tratí slušne upozornili. Osobne sa snažím každého, kto ničí upravenú trať slušne na to upozorniť. Musíme to robiť všetci a nie čakať, že to za nás porieši predseda vlády alebo najlepšie prezident.
|
pridal Karol dňa 18.1. 18:40 |
A nebolo by nahodou teraz v zaujme tych, ktori budu vyberat poplatky, aby tychto ludi kontrolovali tiez a vykazali z trati? Alebo sa budu iba prizerat a kontrolovat iba bezkarov? Pretoze aktualne sa na Skalke absolutne neriesi nic nad ramec upravy trati. Neaktualizovane znacenie trati (kopa ludi v protismere), nic sa nerobi proti pesim turistom (ani na ich odklonenie), ... Cize aby to nepadlo klasicky, my budeme vyberat peniaze a vy bezkari si sami urobte poriadok na trati. Nie je to uplne koser. Samozrejme chapem slovensku naturu. Problem je, ze slusne upozornit nestaci - 90% vsetkych, ktorych upozornim sa tvari ako by nic a ani sa neospravedlni. Skor maju sklon sa hadat, ze oni mozu chodit kde chcu. Ruku k tomuto rieseniu teda musi pridat aj ten, kto sa o trate stara a spolocne to vyriesit tak, ako to bolo v minulosti. Este stale si pamatam spred 10-15 rokov popri tratiach male tabulky okrem ineho s vycislenim pokuty a veru, nebolo vela ludi, ktori by chodili po tratiach.
|
pridal bezkarBB dňa 18.1. 18:51 |
Iste aj zo strany prevádzkovateľa tratí je potrebná aktivita v tomto smere. Som na Skalke každý víkend ale problém chodcov, ničiteľov tratí nie je až taký vypuklý. Áno počas sviatkov, keď sa do hôr vyberú celé rodiny a najmä, keď sú trate mäkké tak ten problém je závažnejší. Ale tu sme v téme spoplatnenia upravovaných tratí a nie ničenie tratí. nechcem to tu rozpitvávať, iste to spolu trochu súvisí ale skúsme sa držať témy a neodvádzať pozornosť iným smerom. Konečne sa tu zavádza niečo, čo v susedných krajinách funguje bez problémov, na Slovensku sa toho každý bojí. Teraz, keď sa Kremničania k tomu odhodlali, treba to akceptovať aj keď to zo začiatku určite nebude bezproblémové.
|
pridal Karol dňa 18.1. 19:18 |
Prispieť na úpravu tratí je možné aj formou kúpy nálepky v hodnote 20€, ktorá poslúži ako sezónny lístok.
Ku každému príspevku na úpravu bežeckých tratí dostanete materiál s mapkami tratí.
|
pridal petok dňa 18.1. 11:12 |
Konečne.Rád by som vedel,či budú aj týždenné,mesačné,alebo sezónne zľavy.Bolo by dobre popremýšľať aj nad nejakou "búdou",kde by sa dalo prezliecť do suchého odevu,keby bola vybavená jedným kopytom,ale to by som chcel asi moc.
|
pridal pikul dňa 18.1. 13:32 |
A ktoré trate? Denne sa upravuje štadión, in-line, 5ka, mám to brat tak že len tieto trate budú spoplatnené? Sever nebol upravený ani nepamätám, v nedeľu brodenie v snehu. A čo dôchodcovia? Nemali by mat zľavu? Peší turisti by mali byt tiež spoplatnený, chodia po upravenom, ničia trať, lebo tiež sa im nechce šlapať v snehu.
|
pridal jezko dňa 18.1. 16:41 |
Áno, spoplatnené budú iba upravené trate, veď je to jasné z kontextu článku. Na neupravených tratiach vás asi nikto "kasírovať" nebude.
|
pridal Karol dňa 18.1. 18:33 |
Čo ešte všetko chcete spoplatniť? To je tá podpora športu? Smutné...
|
pridal Johny70 dňa 19.1. 23:17 |
Všetkým, ktorí sa aktívne angažujú v tomto začínajúcom projekte úprimne držím palce a prajem veľa trpezlivosti a optimizmu.
|
pridal bikeski dňa 21.1. 17:25 |
Platím nemalé dane na Slovensku, tak si myslím, že verejné bežkárske trate majú byť financované z verejných zdrojov.
|
pridal Johny70 dňa 22.1. 8:06 |
Nezmysel, v ustave neni zapisany narok na upravu bezkarskich trati. Tuto argumentaciu mozete potom vyuzit na akukolvek poziadavku, ved platite nemale dane.
|
pridal Lechu dňa 29.1. 11:04 |
... v ústave tiež nie je zapísané o platení poplatku za úpravu bežeckých tratí ...
|
pridal Muro09 dňa 4.2. 18:05 |
myslím si že bežkári by mali nosiť zakúpené farebné náramky ZVONKU na rukáve ,tak aby boli jasne viditelné.Ludia by videli navzájom kto má zaplatené,odkontrolujú sa aj sami.a na "neplatičov" je to vetší tlak.Lenže to má jeden háčik...tieto terajšie sú na to príliš krátke...
|
pridal OldWolf dňa 23.1. 16:31 |
Súhlasím a verím, že časom sa dostaneme aj k tomu. Aj terajší náramok si môžete pripnúť povedzme na pútko palice.
|
pridal Karol dňa 23.1. 16:36 |
niekto moze mat celosezonnu nalepku a tu odkontrolovat bude takto vizualne problem.
|
pridal bezkarBB dňa 23.1. 19:13 |
clovek dochodca ZTP zije od dochodku do dochodku, ide si zasuchat nohami na stadione na 30 minut raz za tyzden a zaplati 2e. uvidime ao to bude fungovat, ci budu tratovi komisari vsade na trati, ci len po stadione budu pobehovat.
|
pridal dochodca dňa 24.1. 11:14 |
Tak ako vacsina tu diskutujucich lyziarov nemam problem so zaplatenim poplatku, len by som mal navrh, aby ti co daju 2% z dane ako prispevok, automaticky ziskali rocnu pernamentku. Myslim, ze by to mohla byt aj motivacia pre tych, ktori este nie su rozhodnuti co spravia s tymi tohtorocnymi percentami. Urcite nechcem visiet niekde na tabuly cti, ale ten pocit, ze sa na mna ako podporovatela nezabudlo by bol prijemny.
|
pridal mirovic25 dňa 26.2. 15:16 |
|
|
|
| | | |