REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE
DETAIL ČLÁNKU

Euroloppet | 27.1.2018 | Peter Brečka | Čítané 3316x | 19 príspevkov v diskusii
Biela stopa 2018
"Aj"

Citujem: "Ako sa vyjadril novozvolený predseda občianskeho združenia TJ Biela stopa, Slavomír Hrúza: ,,Aj tento rok je naším cieľom pripraviť kvalitné preteky a s pomocou mesta Kremnica a dobrovoľníkov sa nám to určite podarí.“

Toľko časť textu uverejnenom sa našom bežkárskom webe k príležitosti aktuálneho podujatia Biela stopa.

To "Aj" je vlastne také veľavravné, najviac hovorí o tom, že každý rok je to super a bude to "Aj" teraz a "Aj" akosi navždy.
Kto vymyslel "Aj" bol génius :-)))

Tak sa na to "Aj" skúsme pozrieť po odoznení dojmov zo soboty, po opadnutí adrenalínu, v už upokojenej duši pretekára.
"Aj" začína cca 2 km pred štadiónom na jednej zo zákrut, kde dvaja mladí muží ( ktorí mimochodom zrejme za nič nemohli ) oznámili, že ďalej sa ísť autom nedá. Čas 09:25. Osádka auta sa pozrieme na seba a konštatujeme, že tak veľa pretekárov tu už dávno nebolo, veď to nebude len "Aj", to dokonca bude "Ajjajáj".
Však čože, sme makači, berieme všetok vercajch a poďho hore, štart sa blíži! Pár voľných miest sporadicky sa objavujúcich po pravej strane cesty nás nemrzí, veď "Aj" my sme športovci.
Dobre zahriatí a už spotení ( a to sme ešte ani neodštartovali ) sa blížime k areálu a na dohľad máme to úplne horné parkovisko vľavo, veľká vyrovnaná prírodná plocha a na nej 9 áut, čas 09:40. Pýtam sa parkovčíka, pre koho je tá voľná plocha bez áut ( hneď mi príde na um, že možno príde cirkus ), odvetí mi, že pre autá. No to je novinka!! Ešte som sa dozvedel, že policajti stojaci autom pod prvým nižším parkoviskom ( tam sme ich naozaj videli ) to všetko vracali naspäť.

Rekapitulácia prvého "Aj"

Varianty:
Buď úplná neschopnosť organizátorov... To bolo stručné, však?

Druhé buď je možno o niečo zaujímavejšie, lebo ak v tomto prípade neplati "cherchez la femme " tak hľadajme čosi iné. Napríklad prachy, prašulky. Napríklad: Pustíme bežkárov, tých prvých, ktorí sa už pár dní trápia ako zaparkujú a vstanú skoro ráno, aby sa im ich sen splnil. Plnenie snov bežkárov je predsa našou prioritou! Potom to na nejaký čas odstavíme, nech ti ostatní lenivci parkujú popri ceste, však to vybehnú po tej primznej ceste ako nič!. Pustíme to, až keď zastanú v zákrutách a bude to tam komplikované, lebo potrebujeme hore dostať lyžiarov do zjazdárskeho areálu, tí nám prinášajú prašule, nie nejakí bežkári...
A že je pretek Bielej stopy, tú malú nepríjemnosť hravo rozbehajú...

Druhé "Aj":
Hromadný štart bez intervalov. Toľko sa o tom už v milosti popísalo! Raz to bolo a znova zas nie a potom znova áno. Čo viem, väčšina si intervaly pochvaľovala. Takže novinka pre rok 2018, "Ajjajáj" intervaly nie!

Tretie "Aj":
Ide sa pretekár nejesť, ale beda mu, ak nepozná Kremnicu! Pred mincovňou ani jedna tabuľka, že sa tam možno najesť. Stretli sme partiu, ktorá sa hladná vracala, lebo to nenašli. Vzali sme ich so sebou a zaviedli k plným hrncom.

Štvrté "Aj":
Zvoľte si vyhľadávanie výsledkov na stránke Bielej stopy, zadajte trať a kategóriu. Pokiaľ je na strane viac ako 25 pretekárov, tak sa ponúknu ďalšie strany. Ak kliknete na ďalšiu stranu, tak ten filter vypadne a všetky kategórie sa zmiešajú. Čo je na dalšej strane kategórie, ktorú si chcete celú pozrieť, to sa nedozviete. Takto to fungovalo v sobotu večer, 27.1.2018.

A sme na konci "Aj". A možno "Aj" nie. Lebo "Aj" je jednoducho okúzľujúce.

A čo tak text pred 46. ročníkom v roku 2019:
"Ako sa vyjadril predseda občianskeho združenia TJ Biela stopa, Slavomír Hrúza: ,,Aj tento rok je naším cieľom pripraviť kvalitné preteky a s pomocou mesta Kremnica a dobrovoľníkov sa nám to určite podarí.“






Diskusia k článku (19 príspevkov)

Ber to tak - keď organizátor istých pretekov povedal, že sú zorganizované na špičkovej (európskej) úrovni tak sú. A športovec má byť rád, že mu je dovolené za nejaký symbolický príspevok (napr 49€) sa ich zúčastniť. A také detaily, že nájsť na mieste sprchy (dokonca boli 2) alebo záchod vyžaduje pospytovať sa viacerých ľudí, "jedlo" vo forme vyprážaného rezňa treba brať ako "drobné nedostatky, ktoré sa v ďalších ročníkoch odstránia". Aspon, že bola dobre pripravená trať :-)
pridal aesel dňa 28.1. 10:21  
Trať bola podľa mňa priparavená naozaj len dobre a nie výborne, ako by si to takéto podujatie zaslúžilo. Hlavne južný okruh na padesátke nebola žiadna sláva. Nerád by som kritizoval, lebo celosezónnu úpravu tratí posledné a aj tento rok hodnotím na Skalke vysoko pozitívne. Práve preto sa mi zdala príprava na Bielu stopu nie až tak kvalitná, mnoho víkendov tejto sezóny boli tie trate v lepšej kondícii. Aj keď treba priznať, že aj ten odmek urobil svoje. To parkovanie prekvapilo aj mňa, my sme hore prišli cca 8:30, parkoovali sme len pár sto metrov na ceste pod parkoviskami ale zarazilo ma taktiež to prázdne parkovisko. Zhodnotili sme, že to musia nechať voľné pre zjazdárov.? čo by aj bolo pochopiteľné. Ešte jedna drobnosť nás viacerých sklamala, tešili sme sa na nálepky so zobrazením ročníka BS, no v balíčku sme nič také nenašli. Jedná sa len o pár centovú položku a myslím si, že viacerých účastníkov by to potešilo. Verím, že už o rok ich znova v balíčku najdeme:-) Takže nedostatky boli, ale aj tak veľmi ďakujem za toto krásne podujatie, a zároveň za celoročnú úpravu tratí v našom nádhernom bežkárskom raji v Kremnických vrchoch!
pridal Thomas dňa 28.1. 17:44  
Ja chcem na tomto mieste vyjadriť vďaku a uznanie organizátorom 45. roč. Bielej stopy! Neobišlo sa to bez chybičiek, ale je také jednoduché a ľahké zorganizovať takéto podujatie, a trebárs zorganizovať takéto podujatie v slovenských podmienkach? Nedostatky treba kritizovať, to je v poriadku, na druhej strane snáď nielen ja, ale aj mnohí iní účastníci, sme radi, že pre nás takéto niečo ako Biela stopa v Kremnici organizujú. K otázke jedla v jedálni Štátnej mincovne v Kremnici po dobehu: sto ľudí - sto chutí. Diskutérovi nevyhoval rezeň. Naaopak, ja som bol spokojný s obedom tak v sobotu ako aj v nedeľu, bolo to chutné. Dávam pochvalu stravovacej spoločnosti, myslím že šéfkou je p. Václavová (ak sa mýlim v priezvisku, ospravedlňujem sa). S tou ťažkou orientáciou v Kremnici pri hľadaní jedálne súhlasím. Boli by dobré tie šípky, bolo by dobré dať vedieť pretekárom názov toho zariadenia, kde sa vydáva obed, aby sa vedeli opýtať okoloidúcich, kam sa chcú dostať. V tejto súvislosti som však zažil možno pre mňa aj "pikantnú" situáciu, keď som práve ja nasmeroval a doviedol do jedálne v nedeľu trojicu českých účastníkov v strede s dvojnásobným víťazom BS 2018, dvojnásobným medailistom zo svetového šampionátu, trojnásobným olympionikom Dušanom Kožíškom. A pri tej príležitosti som si s českým reprezentantom urobil aj spoločné foto na kremnickom námestí. Neviem, ako to myslel pán Brečka, píše, že intervalový štart v sobotu nebol... Však bol, štartovalo sa v troch vlnách, v intervaloch po troch minútach predsa. Myslím, že oproti vlaňajsku interval predĺžili z dvoch minút na tri minúty. Nálepky v balíku boli, avšak bez udania roku a ročníka BS. V cieli sme dostali plaketu s udaním ročníka a roku. Jožo Mecele, viac ako 30-násobný účastník Bielej stopy
pridal jozo dňa 29.1. 8:46  
Ale, ale Jozef! Boli sme na tom istom preteku? Vyjadrím sa iba k Tvojmu tvrdeniu o intervalovom štarte. Pravdu má Peter, v tomto roku sa predsa oba štarty v sobotu aj v nedeľu uskutočnili naraz. Aj ja som bol z toho zmätený, keďže intervalový štart bol zavedený len niekoľko rokov dozadu. V tomto roku sa ale organizátori rozhodli odštartovať všetkých naraz. Priznám sa, že informáciu o hromadnom štarte som nezachytil a tak ma to zaskočilo.
pridal Karol dňa 29.1. 11:34  
Chlapi ja teda naozaj neviem. Štartoval som v sobotu z II. koridoru a odštartovali nás 3 min. po I. koridore + Euroloppet koridor( tieto dva koridory išli naraz ). Za sebou som si nevšimol či aj III. koridor spolu s II. Ale som si takmer istý že aj III. a IV. koridor spolu ďalšie 3. min. po II. koridore.
pridal ivanbb dňa 29.1. 11:48  
Teraz som si istý že aj III. koridor 3. min. po druhom, pretože pretekárka ktorá prišla za mnou je vo výsledkovej listine predo mnou a štartovala z III. koridoru. Odpočítalo jej štartový odstup.
pridal ivanbb dňa 29.1. 11:55  
Moje ospravedlnenie Jozefovi a krátke vysvetlenie. Štartoval som z druhého - Euroloppet koridora a my sme odštartovali spolu s prvým koridorom. Minulý rok to tak nebolo, pretože sme štartovali s časovým odstupom (2,3 minúty?). Keďže po štarte som sa už za seba neobzeral, domnieval som sa, že tak ako náš koridor, išli súčasne aj ďalšie. Ako som písal vyššie, nečakal som súčasný štart a bol som prekvapený, ešteže už pripravený na štart. Informácie o forme štartu sme sa však tesne pred štartom nedozvedeli, bol som na ploche 10 minút pred štartom.
pridal Karol dňa 29.1. 13:55  
Páni asi ste nepočúvali pozorne, pretože info o intervalovom štarte som zachytila 2x. Prvý krát dokonca s upozornením, že interval oproti minulému roku je 3min. Vtedy som spozornela a sústredila, či info zopakujú a zopakovali. :-)
pridal Ingrid dňa 29.1. 14:52  
Ingrid, písal som, že na ploche štadióna som bol 10 minút pred štartom a informáciu som nezaregistroval. Je teda otázka, či som prepočul alebo informácia odznela skôr.
pridal Karol dňa 29.1. 17:03  
Na ploche som bola asi 20min pred štartom, vtedy som to zachytila 1x a keďže som si to chcela potvrdiť, tak som fest riadne počúvala a druhý krát to oznámili už tesne pred štartom (ale presne časovo to neviem), pretože už boli koridory plné pretekárov.
pridal Ingrid dňa 30.1. 8:47  
Karol, OK, ďakujem za ospravedlnenie. Tak snáď by ešte bolo potrebné lepšie informovať o tom spôsobe štartu, ja som info počul od hlásatela, treba to dať ešte na informačnú tabulu v hale.
pridal jozo dňa 6.2. 9:06  
45. ročník BS hodnotím pozitívne. Trate ( tento rok som šiel 25 km ), občerstvovačky, prístup ľudí na nich tradične veľmi dobrý. Obed opať tradične chutný. To neoznačenie miesta vydávania obedov však aj ja považujem za veľký problém a je nevyhnutné do budúcna jasne označiť miesto zreteľnými šípkami. Problém, ktorý sa tento rok vyskytol bolo chaotické uloženie vriec s vecami v hale. Nevedeli mi ho nájsť poriadne dlho a po dlhom hľadaní som si ho našiel sám. Aj chudák víťaz Kožíšek po 50 km behu sa sám hrabal vo vreciach pretože mu ho kompetentní nevedeli nájsť. Ďalší problém vidím v štartových číslach. Tie sa vydávajú bez uvedenia ročníka a roku. Pre nás je to zároveń aj talizman do zbierky. Mám ich pekne odložené za všetkých 33. ročníkov, ktorých som sa zúčastnil. Všimol som si že boli použité aj čísla z minulého ročníka. Mne sa to nestalo, ale keby som dostal staré číslo, tak to by ma fakt naštvalo. Určite ani sponzorov staré čísla bez uvedenia ich loga nepotešia. Prajem organizátorom aj účastníkom BS do ďalších ročníkov veľa úspechov.
pridal ivanbb dňa 29.1. 11:41  
Mojim zámerom bolo poukázať na to, že sme tu mali už aj lepšie zorganizované ročníky. Je zarážajúce to, že nie vždy sa podarí zopakovať dobré veci z minulosti... to je podľa mňa nepochopiteľné. Často sa na štarte zaoberáme rôznymi myšlienkami, vnímame ten pohyb okolo a môže nám ujsť informácia o spôsobe štartu. Tiež som bol v Euroloppet vlne a ja som to vnímal ako hromadný štart ako celok, tiež som informáciu pred štartom nepočul. Prečo to nie je v propozíciách? Prečo v propzíciách nie je miesto podávania stravy? S vreciami boli naozaj výrazné zmätky, tiež som musel ja ukázať, kde sú moje veci. Mojim zámerom nebolo dehonestovať, ale na Slovensku akosi platí, že keď si nedostatky nebudeme všímať, tak sa sa veci len zhoršujú. Ak si povieme, že stačí, keď niekto preteky nejako sklepne dokopy, tak potom kde je vývoj? Tiež hovoríme o tom, že niečo urobiť na Slovensku je dajaké tažké. Kto z nás pretekárov ale presne vie, aké sú to podmienky? Kto vidí do prípravy, príjmov a výdavkov? Nemám v úmysle spochybňovať, len hovorím, že to nevieme. Je to už klišé počúvať, ako je tu všetko ťažké. Ale naozaj? Kto to vie na 100%? Takže do propozícii treba pridať spôsob štartu, miesto stravy s mapkou, spôsob parkovania - napr. pre koho a do koľkej hodiny budú parkoviská otvorené, aká je možnosť parkovať po ich uzatvorení/ popri ceste do vzdialenosti 2 km od štadióna/, o koľkej budú znova otvorené a pre koho. Je zaujímavé, že p. Mecele sa k parkovaniu nevyjadril. Zrejme s preferenciou zjazdárov v deň pretekov som trafil klinec po hlavičke. Ale to treba povedať, treba oznámiť v propozíciách, že parkoviská nebudú prednostne slúžiť pretekárom v deň preteku Bielej stopy, preteku Euroloppetu. To je priame, profesionálne a ľudské!
pridal petob dňa 30.1. 21:12  
Peter, ja sa pokúsim tvoje názory a aj názory ostatných stručne zhrnúť do krátkych a jasných bodov tak aby toto podujatie bolo o rok znova lepšie. V každom prípade je potrebné uznať, že organizovať takéto podujatie nie je ani ľahké a ani jednoduché. To nikto nespochybňuje. Uznanie patrí všetkým, ktorí sa pričinili o to, že za 45 rokov od vzniku Bielej stopy sa ho podarilo zorganizovať až 43 krát. Takéto podujatie, ktoré je veľmi závislé od vrtochov počasia je skutočne náročné pripraviť tak aby bolo vždy dokonalé a boli všetci spokojní. Okrem počasia však veľa vecí je možné ovplyvniť. - Parkovanie: Počas konania Bielej stopy by organizáciu parkovania mal vziať do rúk usporiadateľ Bielej stopy. Zjazdári musia jednoducho jeden víkend v sezóne strpieť, že bežkári majú kvôli podujatiu Euroloppet presilu. Žiadne špekulácie koho pustím hore a koho nie, všetkých podľa času, kedy na miesto dorazili. - Doprava: Práve pre problémy s parkovaním zaviesť kyvadlovú dopravu autobusom z Kremnice na Skalku. Znížil by sa počet áut na parkoviskách v stredisku. Nemecký Bodenmais, kde sa behá Skadi loppet je presne tak situovaný ako Skalka pri Kremnici. Tam to funguje perfektne. Áno stojí to peniaze. Organizátor dostáva od mesta určitú dotáciu na organizovanie podujatia. Mesto by mohlo namiesto časti dotácie priamo zafinancovať takúto dopravu. - Informácie: Všeobecne o spôsobe štartu, stop limitu do druhého kola na trati 50 km, mieste podávaniu obeda pre pretekárov vrátane značenia miesta výdaja priamo v meste... To všetko sa dá zabezpečiť bez veľkých nákladov.
pridal Karol dňa 1.2. 21:24  
Áno Karol, všetkým nám ide len o to, aby dobre bolo. Propozície sú na to, aby tam bolo všetko, aby tí, ktorí chcú byť na štarte 30 min. pred výstrelom, sa nedožili prekvapenia a pomaly skoro nestíhali štart. Verím, že organizátori čítajú, čo píšeme. Tiež rozposlali dotazník, treba ho vyplniť.
pridal petob dňa 3.2. 10:45  
Dve moje pripomienky na zlepšenie, ktoré by podľa môjho názoru prispeli k spokojnosti účastníkov: 1. Zúžiť štartovacie pole za účelom už na štarte radiť pretekárov viac za sebou, aby po následnom zúžení trate nedochádzalo k zhluklovaniu bežkárov v lieviku. 2. Preteky voľnou technikou s dvomi rôznymi dĺžkami tratí organizovať nasledovne: Bežkári by sa pri prihlasovaní na sobotný pretek voľnou technikou nemuseli rozhodovať akú trať budú bežať. Všetci by boli zaradení do preteku bez rozlíšenia toho, akú trať budú bežať. Počas preteku, pri príchode na štadión by sa potom rozhodli, či ukončia pretek na kratšej trati a pôjdu do cieľa alebo sa vydajú do druhého kola na dlhú trať. Chce to len jednu zmenu a to, že všetci pretekári by išli severný okruh jednou trasou. Potom by kratšia trať mala 30 km a dlhšia 50 km. Nevidím žiaden problém, prečo by sa to takto nedalo zorganizovať, keď bežkári prechádzajú do druhého kola cez štadión. Presne takto je organizovaný Gsiesertal lauf v Taliansku. Výhody z takejto organizácie by mali organizátori aj pretekári. Organizátori by nemuseli vyrábať dve sady štartovných čísiel a pretekári sa môžu podľa aktuálnej formy a podmienok rozhodnúť akú trať pobežia. Znížil by sa počet DNF pretekárov na dlhej trati. Malý no nie neprekonateľný problém by mohol vzniknúť za zlých snehových podmienok ak by sa trate nedali postaviť v plnom profile na severnom a južnom okruhu.
pridal Karol dňa 1.2. 21:49  
Tento rok sme neboli na BS, kvôli krátkej trase na klasiku a pre upadajúci záujem zo strany bežkárov. No minulé biele stopy, boli ako som sa dočítal rovnaké ako t.r. Parkovanie: nech mesto vyčlení jedno parkovisko pre BS a nech ho spoplatní, na JZ50 tiež ak chcem parkovať pri štarte si musím kúpiť parkovacie miesto, tí ktorým sa miesto neujde musia ísť z Liberca autobusom a po dojazde do cieľa tiež. Strava: je na tom istom mieste kde je štart a cieľ, majú jeden veľký vyhrievaný stan (na Skalke je telocvičňa), ktorý ráno slúži na prezlečenie a poobede ho rozdelia na dve polovice, v jednej dávajú stravu privezenú vo varných konviciach, a druhá je na prezlečenie a je tam cca 5000 účastníkov. Ľudia sa tiež musia tlačiť ak sa chcú najesť a prezliecť, ale je to na jednom mieste a nemusia behať po Bedrichove a hladať jedlo.Minulé roky sme po prejdení stopy sadli do auta a najedli sa v ZH, nehľadali sme kde sa dá najesť. V Liberci bol guláš, takže rezeň je tiež OK. Ani na iných pretekoch sa netrápia s veľkým výberom jedál. Zorganizovať niečo na SK je ťažké, zvlášť keď na to nie sú financie. Poniektorí z Vás si pamätáte roky kedy nám Bielu stopu závideli, a chodili sem zo zahraničia. Dnes my chodíme von, aby sme mohli zažiť super atmosféru ako teraz na Marcialonge kde sme išli 70 Km. Hoc sa štartovalo po intervaloch, tiež sme museli stáť v rade kde sa trate zužovali, alebo v rade do kopca lebo mohli ísť max. dvaja vedľa seba. Ale o rok pôjdeme zas, len škoda že Biela stopa je v rovnaký deň, lebo ako tréning by bola biela stopa super.
pridal neznamy dňa 2.2. 17:44  
možno by bolo dobré ako na maratónoch, zaviesť vodičov tempárov, myslím si že plus mínus každý vie na aký čas sa cíti, tak nech pretekári idú prvý a rekreanti vzadu, potom by sa možno aj zmenšili rady pri zužovaní trate, lebo tí ktorí prídu prvý krát hoc sú výkonom lepší, musia štartovať zo zadu.
pridal neznamy dňa 2.2. 17:50  
Už ste vyplnili dotazník spokojnosti pretekára 45. roč. Bielej stopy? https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfgM9WnZ0SCBRdpKbxrxdkIhz4M93InSfGvBwXu_XOZodvXkA/viewform
pridal jozo dňa 6.2. 9:08