REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE
NAJNOVŠIE PRÍSPEVKY VO FÓRE   
Karol dňa 8.11. 0:14
Pavol123 dňa 18.2. 17:27
Juraj dňa 12.2. 17:48

NAJNOVŠIE SNEHOVÉ SPRÁVY   
Dátum Stredisko Trasa Sneh Kvalita Úprava Pridal  
25.11.2024  Kremnické vrchy  Iná trasa
Kremnické vrchy 
4 až 8 cm      rudobb 
23.11.2024  Kremnické vrchy  Skalka
Bežecké okruhy 
15 až 20 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  Karol 
23.11.2024  Kremnické vrchy  Kordíky
Kordícka zvážnica 
20 až 25 cm  nový sneh prašan  upravené s vrstvou nového snehu  pietro1978 
23.11.2024  Kremnické vrchy  Skalka-štadión
Inline-Bystrické sedlo 
10 až 20 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  cyklosante 
22.11.2024  Kremnické vrchy  Skalka-štadión
Inline-Bystrické sedlo 
10 až 20 cm  nový sneh prašan  upravené v celej dĺžke  Karol 


Euroloppet | 20.1.2013 | Karol Kováč | Čítané 3376x | 13 príspevkov v diskusii
Jubilejný 40. ročník Biela stopa Euroloppet predo dvermi
Už tento víkend 25. až 27. januára 2013 - aktualizované 26.1.2013 - po prvom dni máme za sebou pretek 45 a 25 km FT

A je to tu. Všetci priaznivci diaľkových pretekov sa dočkali.
Jubilejný 40. Ročník diaľkových pretekov v bežeckom lyžovaní seriálu Euroloppet sa koná už nadchádzajúci víkend.
Snehové podmienky v Kremnických vrchoch, kde sa podujatie koná sú vynikajúce. V najvyšších polohách leží do jedného metra a v tých najnižších polohách je to okolo 40 cm snehu. Vyzerá to tak, že aj počasie bude počas pretekov ideálne. Dokonca dážď, ktorý má začiatkom týždňa zasiahnúť celé Slovensko a aj polohy do 1200 m n. m. príde vhod. Odmäk a voda zhutní trasy a ak sa usporiadateľom podarí vystihnúť vhodný čas úpravy tratí, môžeme sa tešiť na ideálne podmienky najmä hlavného preteku voľnou technikou. Od stredy má podľa predpovedí prísť ochladenie a cez víkend by malo vládnuť pravé zimné počasie bez silného vetra a sneženia. Všetko však môže byť trochu inak ak niečo nevyjde tak, ako to vyzerá teraz.
Týždeň pred začiatkom podujatia sa konečne objavil na webovej stránke organizátora oznam o pripravenosti preteku a stručné informácie ako bude diaľkový beh organizovaný. Informácie o podujatí doteraz neboli žiadne okrem propozícií, ktoré boli zverejnené po skončení uplynulého ročníka.

Najväčšou novinkou by mal byť štart po vlnách, po čom volajú účastníci tohto podujatia už niekoľko rokov.

V akých časových odstupoch sa bude štartovať však zverejnené nebolo. To by už malo byť jasné. Alebo sa ešte len hľadá optimálna varianta?
Každý účastník po absolvovaní behu dostane medailu, klasika bude mať dĺžku 30 km a pôjde sa na severnom okruhu. Hlavný pretek voľnou technikou by sa mal ísť na štandardnej trati sever+juh.
Tak toľko z noviniek a najdôležitejších informácií, čo doteraz vieme.
Všetky základné informácie o 40. Ročníku Bielej stopy nájdete na stránkach: http://www.euroloppet.sk
Držím palce organizátorom aby zvládli finišujúce prípravy na jubilejný ročník, aby vyšlo počasie podľa súčasných predpovedí a aby sa nenašli ľudia, ktorí by boli schopní ničiť upravené trate ako tomu bolo pred pár dňami.
Keďže na stránke Bielej stopy nie je možné diskutovať o problematike podujatia, očakávam, že práve na tomto mieste bežkárska verejnosť bude môcť položiť otázky, vysloviť svoje názory. Verím, že organizátori svojimi reakciami prispejú k informovanosti o tomto podujatí.
Obrázky sú prevzaté zo stránky: http://www.euroloppet.sk

Dnes bola vytýčená trasa sobotného behu na 25 a 45 km FT. Na obrázkoch dolu je mapka trasy 45 km FT, výškový profil a detail trasy po štarte. Skutočné dĺžky tratí sú zhodné s propozíciami. Odlišný bude začiatok preteku, keď sa pôjde kratšia vzdialenosť po tratiach na štadióne ako to bolo pred rokom. Na štadióne prebiehajú intenzívne prípravy, trať je po vymrznutí tvrdá a ukazuje sa, že by mohla byť na sobotný pretek vo výbornom stave.

Prognóza počasia celkom nevyšla a kto sa držal odporúčaní voskovania na stránke BS podľa predpovede z piatka asi nenamazal dobre. Je to konkrétne aj môj prípad. Očakávané silné mrazy na Skalku nedorazili, takže ráno bola teplota -7 st a na štarte to už bolo -5. Doknca sa objavilo slabé sneženie a počas celého preteku bolo zamračené. Trate boli výborne pripravené. Na štart vyrazilo okolo 700 bežcov na obe trate. Len škoda, že sa nezúčastnili žiadne hviezdy, ktoré by zatraktívnili podujatie.
Výsledkovú listinu z pretekov si môžete pozrieť tu:
http://www.sportsoft.cz/sk/zavod/overview/847
a záznam behu z môjho Polaru tu:
https://www.polarpersonaltrainer.com/shared/exercise.ftl?shareTag=b48418bfdec5ffc376719713a1c27578
Fotogaléria od L. Marasa: http://lacom.rajce.idnes.cz/Biela_stopa_2013

Trasa nedeľného behu na 30 km CT s výškovým profilom je na posledných troch obrázkoch.


     
  Euroloppet | 19.1.2013 | Peter Brečka | Čítané 2296x | 1 príspevok v diskusii
Banskobystrická stopa 2013
Fajn preteky

Tohotýždňová čerstvá perina snehu dostatočne zakryla lesy a o to viac bežkárske trasy. Ratrak vykreslil stuhu niekde jemne, inde zas prudšie nahor cez vrstevnice úbočia Kremnických hôr od Pršian po spojnicu s králickou zvážnicou. Menu 23 km pretekov začína 12 km stúpaním obohateným o Grófov obed po tom, ako po výstrele bežec lačno hodí do seba predjedlo krátkeho ale výdatného stupáku a trochu si vydýchne na príjemne naklonenom stúpaní ponad malachovské vleky. Je čas aj na krátky oddych medzi chodmi súpažou na dvoch úsekoch. Horná roveň v závere pršianskej zvážnice už ponúka vidinu pohárika červeného a dolu králickou zvážnicou cítiť dezert na jazyku, kto by si vtedy nevšimol šumné bežkárky-turistky? Zdá sa, akoby všetko malo končiť, ale radosť pokračuje... prudké klesanie popri králickej zjazdovke vyburcuje pozornosť a niekto si zapluhuje a niekto to napáli rýchlejšie, v každom prípade sa to dá zvládnuť, pri tak dobre zasneženom svahu odkrojenom od zjazdovky. Úsek od mostíkov smerom na Chatu nad Tajovom ponúka nové zahriatie ako prechádzka za obedom a potom je čas na opozdený didžestív 300 m nad chatou v pomerne úzkom klesaní k méte 4 km pred cieľom. Nasledovný úsek do cieľa je čosi neobvyklé, inde nevidené. Stromčeky nahor a prudké priplúženie nadol či rýchlosť v kvalitne vyrysovanej stope, tu záleží všetko od sily, temperamentu inde na svete neskúsiteľné, nezažiteľné. Kamarát na otázku aké to tam bolo, povedal že „Hrozno“, teda zatiaľ ešte nie „Hroznô“. Naozaj hrozno asi hodinku za obedom. A potom skoro šlofík, príjemné, komorné a ľudsky teplé prostredie cieľa akoby z oka vypadlo tomu na štarte. Tradičné preteky s tradične dobrou úrovňou.
Vďaka nadšencom organizátorom
     
Beskydy - Javorníky | 18.1.2013 | Jana Benke | Čítané 3554x | 1 príspevok v diskusii
Beskydsko - Javornícka magistrála
Informácie o upravenej trase Melocík - Sedlo pod Hričovcom - Kasárne - Veľký Javorník - Stratenec

Dňa 18. januára 2013 bola upravená trasa Melocík - Sedlo pod Hričovcom- Kasárne - Veľký Javorník - Stratenec a späť okolo hotela Fran:
snehové podmienky : veľmi dobré
typ snehu : prachový
hĺbka snehu : od 70 do 130 cm
teplota : - 8°C
počasie: na hrebeňoch a lúkach fúka silný severný vietor



     
Beskydy - Javorníky | 18.1.2013 | Jana Benke | Čítané 2329x | 1 príspevok v diskusii
Beskydsko - Javornícka magistrála
Informácie o upravenej trase Husárik - Melocík

Dňa 17.januára bola upravená trasa Husárik - Semeteš - Melocík:
snehové podmienky : veľmi dobré, v lesnom teréne miestami len dobré,
ale prejazdné
typ snehu : prachový
hĺbka snehu : od 30 do 60 cm
teplota : -2 stupne
počasie: polooblačno

     
  Informácie | 17.1.2013 | Karol Kováč | Čítané 3673x | 6 príspevkov v diskusii
Niekoľko postrehov amatéra
Názor na bežecké lyžovanie a server bežkár.sk od neregistrovaného účastníka

O uverejnenie názoru ma požiadal Mgr. Rudolf Pado.

Tu je v plnom znení.

Nie som registrovaný na internetovej stránke bezkar.sk, ale niečo vyše roka sledujem príspevky a články zverejňované na tomto fóre. Ako človek, ktorý venuje množstvo času rôznym dobrovoľníckym aktivitám a pozná „cenu“ práce zadarmo, si veľmi vážim, že existujú ľudia, ktorí sa rozhodli takýto portál spravovať a napĺňať informáciami. O to viac ma mrzí búrlivá diskusia pod článkom o úprave tratí na Skalke, ktorá ma podnietila napísať tento rozsiahly príspevok z pohľadu amatéra, ktorý nebol nikdy členom žiadneho športového klubu (ak nerátam turistický oddiel), nikdy nemal trénera, konzultanta ... a viac-menej športoval intuitívne.

Intuitívne som v 17-rokoch prešiel s kamarátom „Cestu hrdinov SNP“ z Devína na Duklu (769 km/23 dní), na tri rozdelené „treky“ medzinárodnú horskú cestu Eisenach – Budapešť (2 695 km), prešiel vyše 40 000 km na diaľkových pochodoch, behal maratóny a ultramaratóny ... Mám rád šport a cesta je pre mňa dôležitejšia než cieľ. Zároveň by som nechcel nikdy športovať ako profesionál alebo poloprofesionál, lebo šport, podľa môjho názoru, ma byť súčasťou života a nie jeho hlavným zmyslom. Presne cez túto prizmu sa následne pozerám na dianie v slovenskom športe, na podporu rekreačného a masového športu.

• Skalka

Nemienim kritizovať a prikláňať sa na akúkoľvek stranu predmetného sporu – moje informácie pre takéto hodnotenie nie sú dostatočné. Dotknem sa Skalky z pohľadu jej občasného návštevníka.

Na prelome rokov 2011/2012 sme s rodinou strávili 9 dní v Kremnici – s cieľom behať na bežkách a spoznávať okolitý kraj. Niekoľko postrehov:

1) Doprava

Je mi ľúto, že akákoľvek koncepcia cestovného ruchu počíta automatický s tým, že rodina vlastní motorové vozidlo. Paradoxne, mnohé rodiny, ktorých členovia trávia voľný čas aktívne (a nie v mestských aglomeráciách na nikdy nekončiacich nákupoch), patria medzi rodiny s priemernými či dokonca nižšími príjmami a auto nevlastnia. Aj my sme prišli do Kremnice verejnou dopravou.

Mesto Kremnica síce zabezpečuje dopravu na Skalku „žltým autobusom“, ale táto možnosť je spojená s každodennými obavami, či sa do kapacity daného spoja vojdete alebo budete čakať ďalšiu hodinu. Počas nášho pobytu bol „žltý bus“ každý deň plný a len ochota šoféra prekročiť kapacitu vozidla umožnila cestujúcim naskladať sa ako sardinky do jeho priestoru.

Okrem toho, ak sú moje informácie správne, mimo obdobia žiackych prázdnin „žltý bus“ v týždni nepremáva. Neexistencia pravidelnej linky Kremnica – Skalka je pre mňa osobne rovnako paradoxná, ako by bola neexistencia linky Poprad – Starý Smokovec.


2) Trate a servis

Náš pobyt bol žiaľ spojený s „divným“ počasím – praktický celý pobyt bola nízka oblačnosť, veľmi časté a husté hmly s extrémne zlou viditeľnosťou. Trate boli taktiež veľmi tvrdé.

Na tratiach nám chýbali smerovníky na rázcestiach (stalo sa nám, že v totálnej hmle nás až náhodní bežkári upozornili, že sme zlé odbočili a namiesto ku Skalke sme sa práve vybrali, proti blížiacej sa noci, okolo Vlčieho vrchu). To už sme mali v nohách vyše 25 km, čo je pre 11-ročné dieťa tak akurát.

V žiadnom informačnom stredisku nedostanete aspoň mapku tratí v mierke, ktorá by umožnila identifikovať rôzne odbočky v teréne.

Na Skalke a v celých Kremnických vrchoch taktiež jednoznačne cítim dôraz na úpravu tratí pre FT a veľké podceňovanie potenciálu CT pre rozvoj lyžiarskej turistiky či rekreačného behania touto technikou. Dnes sa CT, mám ten pocit, berie ako nutné zlo, už dávno prekonaný spôsob pohybu na bežkách. Škoda.

Nie som fyzioterapeut a preto sa nebudem vyjadrovať k porovnaniu záťaže na organizmus pri CT a FT, možností zranení ... V každom prípade je pre väčšinu „nesúťaživých“ ľudí oveľa prirodzenejší pohyb CT, sú tu iné nároky na zvládnutie techniky bežkovania, materiálno – technické vybavenie ... Tejto témy sa ešte dotknem v časti „Biela stopa SNP“.

Na Skalke mi taktiež chýba bežný servis pre bežkárov, ktorí nie sú experti na voskovanie lyží, drobné opravy ...

• Biela stopa SNP - nominačné preteky či kalokagatia?

Tohto podujatia som sa zúčastnil v rokoch 1994 a 1995 a predtým ešte ako účastník mládežníckych kategórií (na čisto drevených bežkách).

Okrem rôznych objektívnych dôvodov – iné životné priority, práca ... , zhrniem dôvody prečo, opäť podľa môjho názoru, nedokáže prekročiť počet účastníkov podujatia aspoň číslo 2 000.

1) Nominačné preteky či kalokagatia?

Čo je hlavným cieľom organizovania Bielej stopy SNP mi nie je do dnešných dní jasné? Komu je podujatie určené resp. prečo by podujatie mali navštíviť rodiny s deťmi, rodiny, kde žiadny z jej členov nikdy nebol registrovaný v športovom klube?

Medzinárodný maratón mieru, Rajecký maratón ... odpoveď na túto otázku našli. Výsledkom je podujatie, kde sa nikto z účastníkov necíti ako „plebs“, kde si každý člen z rodiny môže bezpečne a v kľude zabehať na vhodnej trati, kde si ľudia plnia celoročné sny, kamaráti sa hecujú ... , a to počas jediného dňa. V rámci predlženého víkendu ostáva ešte čas pozrieť si pamiatky, ZOO ... a naplnený radosťou a pohodou sa vrátiť domov. Tu je vidieť nefalšovanú radosť detí, ktoré pri prebehnutí cieľom 4,2 km trate dostanú svoju prvú medailu a tu vznikajú rozhodnutia, ktorých váha je neporovnateľne väčšia než 3 hodiny telesnej týždenne. Mojej dcére sa ústa po prvom MMM zastavili až niekde za Spišskou Novou Vsou ... , s takou radosťou a nadšením opisovala svojich 4,2 km.

Organizačný tím Bratislavského maratónu tento prístup, za krátky čas, posunul ešte o level vyššie – spoločné tréningy (vypredané za pár dní) , metodická pomoc, prípravné „desiatky“ na ktoré príde 400 – 500 bežcov!!!, špecializovaná predajňa bežeckých potrieb, vytvorenie bežeckého klubu ... Bratislava sa v priebehu pár rokov zamilovala do behania.

Každé podujatie, ktoré vyjadrí akémukoľvek účastníkovi rešpekt v podobe akceptovania faktu, že športové výsledky každého z nás sú dané nielen fyziologickými predpokladmi a aktuálnou kondíciou, ale aj časovými a finančnými možnosťami (a z toho vyplývajúcim materiálno – technickým vybavením), životnými cieľmi a etapami (môj veľmi starý osobák v klasickom maratóne je 2:42:34 hod., dnes je to vzdialená minulosť), dostane tento rešpekt naspäť.

Ak chce Biela stopa SNP pritiahnuť skutočných amatérov (ja za takých nepokladám behajúcich 200 – 300 km týždenne), musí sa rozhodnúť, či chce podporovať kalokagatiu alebo byť „nominačnými pretekmi“ pre pár vyvolených, ktorí si tu idú niečo dokázať (škoda len, že na medzinárodnej úrovni, medzi rovnocennými, končia kdesi na chvoste štartového poľa). Svet sa uberá úplne iným smerom – maratóny s 8-hodinovými limitmi pre dobeh, ponuka pre celú rodinu, pobytové balíčky, vynikajúci servis.

K podpore kalokagatie je potrebné zahustiť program preteku (štart klasiky v nedeľu o 10.30 hod., ach jaj, existujú predsa čipy, farebne čísla ... ), zjednodušiť trate a vynechať nebezpečné pasáže, ponúknuť CT trate pre viac výkonnostných a vekových kategórií, ponúknuť balíčky služieb, „poblázniť“ pre bežecké lyžovanie bežné deti (nie len členov rôznych mládežníckych lyžiarskych klubov) ...

Najväčšiu skupinu športujúcich ľudí tvoria ľudia, ktorí tak trochu behajú na bežkách, trochu bicyklujú, trochu chodia po horách ... a šport robia pre číru radosť, dobrý pocit, zdravie, stretnutia s priateľmi ...

2) Obchvat zjazdovky

Veľký problém!!!

Ak sa ľudia budú chcieť dať na zjazdové lyžovanie, tak pôjdu do Jasnej a nie na Skalku.

Keď som po dlhých rokoch mojej neprítomnosti na Skalke zistil, odkiaľ a kam sa mám dostať z Vyhliadky nadol, tak mi prestalo byť všetko jedno – ľad, bežky nemajú hrany, nie som skialpinista ... a to mám za sebou prechody Veľkej Fatry, s pluhovaním dostatočne širokej Ploskej v jarnom firne.

Mimo pretekov si túto habaďúru pokojne „vychutnám“, neviem si však predstaviť, že sa okolo Vás rútia na výsledky nadržaní bežci a vykrikujú „zľava, zprava, stopa ...“ a Vy sa máte bezpečne dostať dole. Mám dať bežky dole a trať odšľapať?
Na margo profesionálov, ktorí na tomto portály ironický hodnotia rekreačných bežcov - „padali ako hrušky“ - len toľko, dúfam, že pozerajú tohtoročné preteky svetového pohára v biatlone ako padajú skúsení a vyjazdení profesionáli na oveľa menej náročných trasách. Títo ľudia pritom nerobia nič iné len športujú, my ostatní chodíme do práce, riešime bežné rodinné problémy ... a šport nie je pre nás najdôležitejšia vec na svete.

Výsledok je ten, že absolútna väčšina rekreačných bežcov, počas nášho pobytu, kráčala nadol s bežkami v rukách resp. traverzovala zjazdovku po starej ceste pred z hmly sa zjavujúcimi zjazdármi (opäť veľmi bezpečné).

Poznám množstvo ľudí, ktorí práve z dôvodu existencie tohto nebezpečného zjazdu, na Bielu stopu SNP nikdy nepôjdu.

3) Veľmi dynamické zvyšovanie štartovného

Štartovné v priebehu pár mesiacov dosiahne skoro dvojnásobnú hodnotu. Najmä rodiny sa vždy rozhodujú podľa „situácie v rodine“, snehových podmienok ...

• Sieťovanie, podpora a solidarita

Svet sa spája, sieťuje, ľudia si vzájomne pomáhajú, podporujú sa ... Je tomu tak na Slovensku.

1) Kalendár podujatí

Kto z návštevníkov portálu bezkar.sk, má prehľad o bežkárskych podujatiach v sezóne, ktoré sa konajú v SR? Ktorí z nich sú prístupné pre bežnú verejnosť a ktoré len pre registrovaných členov SLZ. Ktoré majú turistický charakter a ktoré sú lyžiarskymi behmi – pretekmi.

Takýto prehľad, včasne zverejňovaný, tu zúfalo chýba.

Príkladom môže byť napr. http://beh.zoznam.sk/ pre beh.

2) Trate

Aj keď server bezkar.sk prináša pomerne rozsiahle informácie o stave tratí, ich systém budovania v rámci SR pokladám za náhodný a nehodný prírodných podmienok tejto krajiny. Mnohé príspevky skôr avizujú „momentálny stav“ trate, než systém pravidelnej údržby a rozvoja.

Napr. v podhorí Vysokých a Západných Tatier sú roztrúsené dielčie, zväčša okruhové trate, pričom by tu prirodzene mala existovať „tatranská podhorská magistrála“ od ústia Žiarskej doliny až nikde po Poprad (pred cca 15 rokmi sa na trase Štrbské Pleso – ústie Žiarskej doliny organizoval pravidelný turistický pochod po fantastických tratiach pre CT).

3) Motivácia

Aké motivačné (a čiastočne podporné) programy, okrem finančne náročného Eurolopetu, tu existujú pre rekreačných bežcov?

Opäť existuje množstvo príkladov z iných športov (nevytvorili ich zväzy, nevznikli niekde hore, založilo ich pár nadšencov) :

- Česko – Slovenská tisícovka pre diaľkové pochody na 100 km:
http://cs-1000.webnode.sk/kalendar-akcii/

- Superdiaľkoplaz Malých Karpát: http://aladin.elf.stuba.sk/~soula/Superdial/Superdial1_5.htm

- Rôzne regionálne bežecké ligy: http://beh.zoznam.sk/
- Cesta hrdinov SNP: http://cestasnp.sk/

Motiváciou je fakt, že každý kto splní isté podmienky „je víťazom“. Niekto musí byť prvý a niekto 156 ... , ale bol tam, zdolal nástrahy trate, posunul sám seba niekde inde ...

4) Vzájomná podpora

Kde a ako sa včas dozviem, že niekto má voľné miesto v aute na beh „XY“, niekto ponúka ubytovanie pre bežcov v rodinnom penzióne za zaujímavú cenu, niekto pred štartom navoskuje bežky ...?

Nakoľko sme súperi a nakoľko ľudia, spoluobčania ... ?

Kde je sieť, mailing (systém, kde sa informácia napísaná do systému dostane okamžite na všetky adresy registrovaných účastníkov ...)?

5) Logistika vyššej úrovne

Nejde na niektoré podujatie toľko áut, že už by to zaplnilo mikrobus či autobus? Nedostane väčšia skupina množstevnú zľavu na ubytovanie? Neponúkneme miesto v autobuse aj turistom? Kde je v SR cestovná kancelária organizujúca zájazdy na zaujímavé podujatia?

To všetko sú otázky, ktoré v mojom vnímaní sveta, predstavujú logistiku vyššej úrovne. V mnohých prípadoch ide o win-win systémy, kde sa šetria finančné náklady jednotlivých účastníkov, zjednodušuje sa ich účasť na podujatiach a tým sa zvyšuje aj ich ochota na podujatia chodiť, vznikajú partie, kamarátstva ... ľudia zisatia, že bývajú od seba „12 km“ ...

Čo napísať na záver? Ak ste došli až na koniec článku, zrejme ste, okrem vytrvalého bežca, aj vytrvalý čitateľ. Tento príspevok si nenárokuje na žiadnu univerzálnu pravdu, je len vyjadrením mojich osobných názorov a preto môže vyvolať aj zásadný nesúhlas.

Rudolf Pado

Poznámka admina:
Naozaj rozsiahli článok a budem rád keď sa zapojíte do diskusie a vyjadrite svoj názor na niektoré nastolené témy.<br><br>

     
  Informácie | 17.1.2013 | Peter Brečka | Čítané 1579x | 2 príspevky v diskusii
Úprava tratí
Klasifikácia kvality

Dnes som som precítal informácie o úprave tratí v regióne Skalky, správy pridal Euroloppet.
Myslím si, že je dobré si povedať čo je ideálny stav. Ideálny stav je podľa mňa top úprava, pričom pre CT je natiahnutá strojová stopa.
16.1.2013 som bol ešte o 16,00 hod na trati, vracal som sa s kamarátom zo Skalky na Králiky. Ani cestou tam a ani naspäť strojová klasická stopa natiahnutá nebola. Ak sa to urobilo dnes ráno napriek tomu, že nesnežilo a stopa je teda natiahnutá, tak brnbolec dolu, ak nie, tak informácia nie je podľa mňa správna.

     
  Kremnické vrchy - Skalka | 17.1.2013 | Viktor Halíř | Čítané 3366x | 19 príspevkov v diskusii
Skalka
úprava tratí zničená

Včerajšia vydarená úprava tratí na Severe a Juhu je zničená. Skútristi si urobili hody na našich tratiach :-(
     
  Beskydy - Javorníky | 17.1.2013 | Jana Benke | Čítané 2215x | 0 príspevkov v diskusii
Kataster obce Oščadnica
Aktuálne informácie o upravených trasách

Žilinský samosprávny kraj zabezpečil v Katastri obce Oščadnica úpravu nasledovných trás:
15.januára 2013: upravená trasa od motela DUO pod Oščadnicou (pri hlavnej ceste) až na vrchol Veľkej Rače po hrebeni masívu. Potom bola upravená Tichá dolina v časti Laliky cez sedlo Moravské a prechod U Švancari na Beskydok ku osade Kubuši nad centrom obce Oščadnica.
16.januára 2013: upravená trasa z Krásna nad Kysucou na Starú Bystricu a smer zo Starej Bystrice na vrchol Dedovka (t.j. ten nový prepoj).
Aktuálne snehové podmienky ku dňu 17. január 2013 sú nasledovné:
Typ snehu : prachový
Podmienky: veľmi dobré
Teplota: okolo 0 stupňov

<br><br><br><br>

     
  Beskydy - Javorníky | 16.1.2013 | Jana Benke | Čítané 2239x | 0 príspevkov v diskusii
Žilinský samosprávny kraj pokračuje s úpravou Beskydsko - Javorníckej magistrály
Aktuálne informácie o úprave tratí

17. január 2013: plánovaná úprava trasy Husárik - Semeteš - Melocík
18. január 2013: plánovaná úprava trasy Melocík - Sedlo pod
Hričovcom - Kasárne

Všetky informácie spolu s fotografiami nájdete na stránke:


http://www.zask.sk/nas-kraj/bezkoservis/beskydsko-javornicka-lyziarska-b...

alebo

http://www.zask.sk/nas-kraj/bezkoservis/




     
Beskydy - Javorníky | 16.1.2013 | Jana Benke | Čítané 2276x | 0 príspevkov v diskusii
2. ročník prechodu Beskydsko – Javorníckou lyžiarskou bežeckou magistrálou
Pozvánka na 2. ročník prechodu Beskydsko – Javorníckou lyžiarskou bežeckou magistrálou

Žilinský samosprávny kraj srdečne pozýva všetkých nadšencov a vyznávačov bežeckého lyžovania na 2. ročník prechodu Beskydsko – Javorníckou lyžiarskou bežeckou magistrálou, ktorý sa bude konať v sobotu 02. februára 2013. Bežkári sa budú presúvať v úseku U Melocíka po Makov Kasárne. Registrácia účastníkov spojená s občerstvením bude prebiehať od 08:00 do 09:00 h. v reštaurácii Melocík. Prechod slávnostne odštartuje o 9:00 h. predseda ŽSK Ing. Juraj Blanár.
Beskydsko - Javornícka lyžiarska bežecká magistrála bola slávnostne otvorená a uvedená do prevádzky dňa 21. januára 2012. Uskutočnením tohto projektu chce Žilinský samosprávny kraj pomôcť vytvoriť podmienky pre realizovanie zimného lyžiarskeho bežeckého športu v oblasti pohorí Vysokých Javorníkov a Turzovskej vrchoviny na strojovo upravovaných tratiach. V súčasnosti je ukončená I. etapa, kedy sa zrealizovalo sprejazdnenie trasy, umiestnenie 3 kusov odpočívadiel, 58 rázcestníkov a 23 informačných tabúľ.

Informácie o podujatí poskytne:
Mgr. Jana Benke
Odbor kultúry a cestovného ruchu
Žilinský samosprávny kraj
tel.: + 421 41 503 23 20
e-mail: jana.benke@zask.sk
www.regionzilina.sk


     

strana 37 38 39 40 41