REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE
DETAIL ČLÁNKU

Kremnické vrchy - Skalka | 14.1.2013 | Roman Beres | Čítané 3998x | 57 príspevkov v diskusii
O zimnej úprave bežeckých tratí na Skalke
.

Ozrejmenie situácie ohľadom úpravy bežeckých tratí a ,,kasičky" v Cyklo-Santé pod záštitou OZ Kremnické vrchy, kde ľudia dobrovoľne prispievajú.
Zmluvne dohodnuté upravovanie turistických bežeckých tratí na Skalke medzi mestom Kremnica a firmou Skalka Aréna s.r.o. za koordinácie TJ Biela Stopa, ktoré zahŕňa úpravu v piatok a pred sviatkami sa ukázalo ako dobré, avšak nezaručuje upravenosť tratí po najbližšom snežení (viď. článok na Bežkár.sk http://www.bezkar.sk/clanok.php?id=218 ) nakoľko sa dlhodobo nedarí nájsť finančné prostriedky na ich úpravu. Rozhodol som sa osloviť širokú verejnosť, hlavne bežkárov, na dobrovoľné prispievanie a tak získať potrebné finančné zdroje.
Viem a vidím, že ľudia sú ochotní prispieť, samozrejmosťou by však malo byť, že trate budú upravené. Dal som preto z vyzbieraných peňazí upraviť 5 km okruh FIS tratí už 3 razy, čo sa ale z rôznych dôvodov nepáčilo Mkl Kremnica. Vraj je to celé nekoncepčné, nekvalitné a veľmi zaujímavé bolo hlavne odôvodnenie, že nepotrebujú mať upravené ,, ich trate" kedy si ja zmyslím a nahrnú sa im tam turisti, ktorí zavadzajú pretekárom počas tréningu. Tak som sa pýtal aj sám seba, či tam naozaj nepotrebujú mať ,,turistov", ktorí im posielajú sms-ky za 1 Euro na ich účet. Myslím,že by im, teda Vám, mali byť vďační! Tak som dal upraviť večer 7.1. severný okruh. Bol upravený v špičkovej kvalite a takto bol zjazdný ďalšie 3 dni, kedy zas začalo snežiť. O upravenosti severného okruhu informuje na svojom webe aj Biela Stopa v aktualizáciách z 8. 1. 2013, ktorá len aktualizuje a ,,koordinuje" úpravy turistických tratí, ale čo sa týka financíí doteraz na zimnú úpravu neprispeli ani Eurom. Poprosil som p. Halířa, či tam nemôže dopísať, kto financoval túto úpravu. Povedal mi síce, že s tým nemá problém, ale že to, ako to celé robíme, je celé zlé, nekoordinované a mal som čakať do stredy večera a potom posielať ratrak. Neviem, či si niektorí ľudia dosť dobre uvedomujú, že hlavne v tomto čase je Skalka plná ľudí (našťastie), ktorí majú zaplatené aj týždenné pobyty a nie sú tu len cez víkend. Tí ľudia by si nemali 3-4 dni poriadne kde zabežkovať, jedine na in-line dráhe, ktorá sa upravuje pravidelne. Potom sa nečudujme, že celé partie bežkárov chodia na týždenné lyžovačky do Nemecka, Rakúska,...Ochotne si zaplatia cca 20 Eur za týždňové využívanie bežeckých tratí, ktoré sú, mimochodom, upravované priebežne 1-2 krát denne!!! Preto som šokovaný z reakcie niektorých ľudí, keď zistia a aj vidia, že upravovať sa dá aj inak ako tomu bolo do teraz, pretože aj bežkári v kremnických vrchoch si zaslúžia mať pravidelne a kvalitne upravované bežecké trate. Som na bežeckých tratiach 5-6 dní v týždni a vidím, ako je upravený každý meter tratí, počúvam dennodené reakcie ľudí ako vonku, tak aj v obchode. Preto si myslím, že nemá veľmi zmysel riešiť túto situáciu s ľuďmi, ktorí nebežkujú, ani nevyužívajú bežecké trate na bežkovanie a dokonca vidia v pravidelnom upravovaní tratí zbytočné ,, míňanie" nafty a stačí podľa nich aby bolo upravené len na víkend.
Preto som sa rozhodol uverejňovať na stránke cyklosante.sk, ako aj na bežkár.sk kedy a čo sa bude upravovať za peniaze, ktoré vhodíte do ,, kasičky", k tomu pridáme vlastné zdroje a oslovím aj sponzorov, ktorí by boli ochotní prispieť na úpravu turistických bežeckých tratí.
A čo je mojim cieľom?
Mať na Skalke pravidelne a kvalitne upravené trate v čo najväčšej dĺžke. My prispejeme. Aj toto niekomu vadí...?!

Cyklo-Santé Kremnica




Diskusia k článku (57 príspevkov)

Super! Som rád, že sa našiel niekto, koho už dožrala dlhodobo nedostatčujúca úprava tratí na Skalke a kto má okrem chuti aj aspoň aké-také možnosti tento stav napravovať a suplovať tým povinnosti zodpovedných. Pri posladnej návšteve obchodu som do kasičky prispel a urobím to rád znova. Akurát je to pre mňa zachádzka ísť zakaždým až do Kremnice. Nenašiel by sa nejaký spôsob, ako prispievať priamo hore na Skalke? Prípadne posielať bubáky priamo na nejaký špecialne na tento účel zriadený bankový účet?
pridal benito dňa 14.1. 13:14  
Roman jediné čo si svojim člankom dosiahol je to že si si znepriatelil všetkých ktorý na tratiach celý rok pracujú a starajú sa o ne.Čo si urobil ty okrem vyberania penazí? K aždý z nas tiež má svoju prácu musí živiť rodinu a má svoje problémy. kritizovať je to najlahšie.
pridal milan1960 dňa 17.1. 6:50  
Roman & Cyklosante držím palce a podporujem všetky podobné aktivity, ktoré pomáhajú bežeckému lyžovaniu. Prekvapuje ma reakcia (pokiaľ je tomu naozaj tak) MKL a Bielej stopy. V Ramsau kde sa pravidelne behá svetový pohár a profi trénuje určite viac, vo väčšom počte, som sa nestretol, aby niekomu prekážali turisti. Práve naopak. Miesta na trénovanie je na Skalke myslím dosť. Je otázne, koľko je chuti behať a vychovávať. Som zvedavý na "riešenie" schované za koncepčnosť...
pridal igorva dňa 14.1. 13:34  
Zdravím všetkých bežkárov. Nedá mi nereagovať na článok, ktorý vypovedá o tom aký sme my poniektorí Slováci. S bežeckým lyžovaním sa na Slovensku nepohne ďalej bez nás aktívnych bežkárov, podporovateľov a nadšencov. Jedine my máme možnosť vytvoriť niečo nové, čo bude lepšie a zostane. Prispel som síce sms na úpravu bežeckých tratí do MKL Kremnica, no ale po prečítaní tohto článku aj naposledy. Verím vedúcemu predajne Cyklo-Santé v Kremnici a budem prispievať veľmi rád tam. Prajem všetko dobré.
pridal sixao dňa 14.1. 14:47  
Paráda, super, že sa k tomuto kroku konečne niekto odhodlal a ukázal ako sa to dá robiť, keď sa chce...Však pravidelná úprava je v záujme všetkých zainteresovaných. Pokiaľ budú na Skalke podmienky vždy dobré, ľudia si zvyknú chodiť aj v týždni, ubytovanie, stravovanie a aj obchod v Kremnici z toho len získa. Aj ja určite rád prispejem, len my tu z BB a okolia sme vždy limitovaní úpravou z Králik. Roman mohol, by si prosím ešte uverejniť koľko asi stoji 1 km úpravy, prípadne strojohodina ratraku pre bližšiu predstavu. Verím, že sa táto iniciatíva uchytí, postupne zlepší a že bude čo najmenej "podhadzovačov polien" pod nohy...
pridal Matobb dňa 14.1. 15:19  
Zdravim, boli sme s rodinou cez zimné prázdniny na Skalke. Celkom 4 dni. A myslím, že sa potvrdilo, čo som čítal ohľadom úpravy tratí. Stačí porovnať početnosť úprav na jizerskej magistrále (vždy keď treba), so Skalkou, kde to je viac-menej náhodné. Piatkové úpravy sú , ale aj 4.1 aj 11.1 sa upravil Severný okruh, ale ráno na ňom bolo 5-7 cm snehu , lebo ešte v noci snežilo. To je asi rozdiel oproti jizerskej ops, kde sa upravuje vtedy keď treba s ohľadom na efektivitu takejto úpravy. Ako som tu aj inde čítal problém bude v tom, že na jednom "smetisku" je veľa kohútov. Azda by maj byť jeden subjekt - napr. nadácia , ktorá by získavala financie (DMS, dobrovoľné príspevky, príspevok do mesta Kremnica a MLK, Biela Stopa, majitelia apartmánov a príspevky od iných sponzorov...) a táto by zabezpečovala úpravu tratí ako aj samotný marketing bežeckého lyžovania na Skalke . Bolo by v jej záujme aby boli čo najkvalitnejšie a efektívne pripravené, čo by isto znamenalo aj zvýšený príjem od samotných bežkárov a propagáciu samotnej Skalky. Takto , keď každý zo zainteresovaných subjektov chráni svoje parciálne záujmy je výsledkom stagnácia, ak vôbec.
pridal jaroschreiber dňa 14.1. 16:08  
Roman, napísal si to dobre, Bez škrupúľ, diplomatických fráz a tak ako to cítiš. Máš úplnú pravdu, že všetky snahy by mali smerovať k tomu, aby aspoň časť tratí bolo upravovaných vždy keď treba. Aby si bežkári najmä voľnou technikou mali kde zabehať každý deň. Bez ohľadu kedy nasneží. Počasie sa neriadi kalendárom. My sme na týždennom pobyte na Skalke vlastne mali šťastie, že veľa nesnežilo ale iba tak primerane. V priebehu týždňa bola 1x upravená päťka a 1x spomínaný severný okruh. Teraz hore nasypalo niekoľko desiatok centimetrov snehu. Na stránke Bielej stopy už pán Halíř avizuje úpravu tratí BS v celej dĺžke širokým ratrakom. Pred blížiacou sa Stopou určite nevyhnutný a správny krok. To množstvo snehu je potrebné utlačiť a to nie len raz. Držím palce aby ste konečne našli spoločné riešenie pri úprave tratí na Skalke, ktorá je mojou srdcovkou. Je trestuhodné nevyužiť také ideálne miesto pre bežkárov, ktoré budujete už niekoľko desaťročí.
pridal Karol dňa 15.1. 0:02  
Roman zdravím ťa. Myšlienka je fantastická, peniaze na pravidelnejšiu úpravu nikdy nebudú, nemajú byť odkiaľ, pokiaľ nebudeme platiť my. Rokuj s mestom, nájdi kompetentných a vymyslíte jeden systém spoplatnenia...pri vstupe na trati búdky s dôchodcami, ktorý budú predávať lístky,...smsky, ale iba jednej organizácii, rozdeľte trate s pravidelnou, či nepravidelnou údržbou, platené, či neplatené a pod. Víkend som dal prednosť rakúskemu Hochwechselu (aj ked Skalka je moja srdcovka), lebo som vedel, že tam bude určite upravené. Je to 140 km od BA a za ušetrené km som zaplatil 6 euro za lístok a ratrak som stretol na trati aj o jedenástej, lebo jemne snežilo (pozrite www.loipeninfo.at). Je to neuveriteľne dokonalý, ale veľmi jednoduchý a transparentný system a žiadny iný nefunguje, socializmus už je preč. Skalka už má dostatočný počet bežcov na to, aby sa začalo platiť a sám podľa príspevkov vieš, že je to tak. Prajem veľa zdaru, som nápomocný.
pridal robertberes dňa 15.1. 0:40  
Mrzia ma tieto žabomyšie vojny. Myslím, že všetci nadšenci bežeckého lyžovania a "srdcovky" Skalky ako píše Robert a Karol ako aj mojej, by sme naozaj konečne uvítali, keby sa už skončilo toto hašterenie medzi tými, ktorí môžu Skalku posunúť niekde ďalej. Tak ako je to v AT. Každý kto z nás bol vonku, len ticho závidíme ako to tam funguje. Doteraz som posielala smsky na projekt DMS Skalka v naivnej viere, že sa konečne ľady pohli. Myslím, že nie som jediná, ktorá si je ozaj ochotná prispieť na úpravu tratí. Len nech to už naozaj fičí. Držím palce Romanovi a všetkým ostatným v ich usilí, aby sme si my mohli parádne zalyžovať. Len dúfam, že to týchto pár nadšencov neprestane baviť :-)))
pridal Ingrid dňa 15.1. 8:04  
lubos:Som na Skalke 5 rokov,prakticky celý rok,takže niečo o uprave tratí viem.Po prečítaní príspevku Romana Bereša som sa riadne vytočil a musím reagovať.Úprava bežeckých tratí na Skalke je financovaná nasledovne.Severný a Južný okruh raz do týždňa (najčastejšie pred víkendom) upravuje Skalka Aréna na základe zmluvy s mestom Kremnica.Ako protihodnotu dostáva Skalka Aréna k dizpozícíí bezplatne parkoviská na Skalke.Od tohoto roku sa k tomu pridala aj jedna úprava týždenne In line okruhu. Ďalšie úpravy in line okruhu a úpravu štandartných tratí financuje z vlastných prostriedkov MKL Kremnica.Vzľadom na to, že pravidelnú dennú úpravu nemá MKL dostatok finančných prostriedkov
pridal lubos54 dňa 15.1. 21:07  
,rozhodli sme sa pomôcť financovať úpravu tratí aj veĺmi transparentným spôsobom,pomocou DMS.Každý cent musí byť zúčtovaný a použitý výhradne len na financovanie úpravy bežeckých tratí.Čo sa o kasičke Romana Bereša dá ťažko povedať.Úprava bežeckých tratí nie je len o zimnej úprave.Len ja osobne som v jeseni strávil 7 dní pri kosení štandartných tratí krovinorezom.Roman Bereš nebol ani na jednej brigáde.Podobne upravuje v mimozimnom období trate aj Biela Stopa.Pochybujem o tom ,že tam bol aj Roman.Kde si bol Roman 5. a 6 januára ,keď sme po víchrici hrabali trate od napadaných konárov.Píšeš že si dal 7.1. upraviť Severný okruh.lebo bežkári chodia na týžcňové pobyty.7.1. na Skalke prakticky už nikto nebol,len Ty si si potreboval zabehať,tak si si dal upraviť trať za vyzberané peniaze.Podobne je to aj na štandartných tratiach.Nič nerešpektuješ,čí budú preteky ,či sú vhodné podmienky na úpravu.naposledy si poslal Ratrak na trate keď bolo ešte málo snehu a bol odmäk.Výsledok boli vzhrabané kamene na trati.Ty sa hráš na záchrancu úpravý tratí na Skalke,ale riešiš len svoje záujmy bez rešpektovania akých koľvek zasad a princípov.Toto vyjadrenie je moje osobné, nie je to oficialne vyjadrenie MKL Kremnica,ktorého som členom
pridal lubos54 dňa 15.1. 21:31  
Vážený pán lubos54, nerozumiem, čo vás tak vytočilo na Romanovom článku? Že chce doplniť úpravu tratí aj mimo zmluvne dohodnuté dni? Teda vtedy, keď je to potrebné? Z peňazí, ktoré vyberie od turistov-bežkárov, ktorí si to tak želajú? Vysvetlujete tu ako sú upravované trate na Skalke. To všetci dobre vieme, ktorí sa o situáciu zaujímame. Prečo vám prekáža, že niekto z vlastnej iniciatívy chce urobiť niečo naviac, zlepšiť stav, ktorý je na Skalke zlý? Alebo si myslíte, že stav v úprave tratí je dobrý? Ani sám tomu neveríte. Tiež som prispel aj DMS pre MKL ale aj do "kasičky" u Romana, v nádeji, že podporím dobrú vec. Argumentujete transparentnosťou pri DMS. Očakávam, že oboznámite aj bežkársku verejnosť a nie len papierovo zúčtujete aby to bolo v poriadku. Nerozumiem, stále nerozumiem prečo sa neviete všetci spojiť a ťahať za jeden povraz. Vy ste vyrezali kríky na trati, Roman urobí zbierku, nechá upraviť trať v stredu po snežení. Čo je lepšie? Oboje je v prospech úpravy tratí...
pridal Karol dňa 15.1. 22:32  
Reakcia na članok o uprave tratí . Plne sa stotožnujem s Lubošom. Keď konečne začína na Skalke niečo fungovať a vytvárajú sa nejaké pravidlá a nachádza sa nejaký kontrolovatelný system financovania upravy tratí. Niekto si urobí kasičku, ktorá je nekontrolovatelna a vybera si peniaze a upravuje trate, ked sa chce ísť polyžovať. Donesme si všetci svoje kasičky a vyberajme na upravu tratí a kašlime na tých, ktorí pracuju na tratiach celý rok. Ci sú to členovia MKL Kremnica alebo členovia Bielej stopy. S pozdravom M.Ch.
pridal milan1960 dňa 15.1. 23:06  
milan1960, ako to teda konečne funguje? Úprava tratí pred víkendom už myslím funguje tretiu sezónu. Je to nedostatočné, často sa ukázalo, že keď cez víkend alebo v strede týždňa nasnežilo, trate neboli upravené. Myslíš DMS? Aj okruhy BS budú z týchto peňazí upravované? Jediné, čo na Skalke funguje je piatková zmluvne dohodnutá úprava tratí. To je podľa teba dostatočné? Ja budem podporovať aj desať nekontrolovateľných systémov ak sa budem môcť spoľahnúť, že si zabežkujem kedykoľvek a nie len vtedy, keď sa nebesá rozhodnú nasypať sneh tesne pred piatkovou úpravou. Ako píšem vyššie, tiež som prispel cez DMS. Ako si skontrolujem kedy a ako boli moje prostriedky použité? Pre mňa je rozhodujúce, či sú upravené trate. Bodka.
pridal Karol dňa 15.1. 23:29  
Važ. p.Karol musíte byť velkým fanúšikom Romana.Myslím že nemáte ani najmenšiu predstavu kolko stojí uprava tratí. Doteraz sa trate a in line draha upravuje s prostriedkov MKL Kremnica a pokial celý system nabehne bude chvilku trvať.Jedna motohodina malý ratrak stojí 80 eur to je uprava in line drahy. Občas treba použiť skutre na vypilovanie napadaných stromov a natiahnutie stôp. Náš velký ratrak je nepojazdný pretože potrebuje nové pásy ktoré stoja minimalne8000 eur každý rok sa pokazí niečo na skútroch oprava skútra vlani 1500 eur. kde su oleje aostatné naklady. Takže ďakujeme Romankovi že nam nelegalne odčerpáva aj tých malo penazí ktoré by na mohli prísť aby to fungovalo M.CHromý
pridal milan1960 dňa 16.1. 7:22  
Aj ja som prispieval SMSkami MKL a už nebudem a to z nasledovných dôvodov. Trate sa upravuju len pred pretekmi a nie vtedy ked sa maju. Teraz cez vikend bol in line neupraveny a zapadany snehom. Upravoval sa az v sobotu v noci pred pretekmi a to tiez iba cast. 5 km okruh bol vyborne upraveny ale tiez asi z dovodu pretekov. Preto som zacal prispievat p.Beresovi a uvidim ci sa nieco zmeni. Dufam ze ano.
pridal MarosM dňa 16.1. 9:38  
Zaujímavá diskusia, ale na ozrejmenie situácie na Skalke poučná. Moje poznanie je , že DMS idú MKL, ktorá ich síce zúčtuje a spotrebuje, ale nikdy nezverejní ako (alebo sa mýlim?). Peniaze potrebujú na úpravu ratraku a tratí pre svoje potreby a aj to ich asi majú nedostatok. Takže z tejto strany k zlepšeniu pre plátcov DMS nemožno čakať zlepšenie. Skalka aréna má "barter" za bezplatné parkovanie s mestom, a teda každá úprava nad dohodnutý režim (v Piatok) je z ich strany neekonomická a teda ani z tejto strany pre obyčajných bežkárov nič pozitívne asi čakať nemožno. Takže ostáva len Romanova kasička, asi čím bude plnšia tým častejšie sa budú trate upravovať - mohol by si zriadiť aj vlastnú DMS, pre zlepšenie výberu. V dohľadnej dobe asi zjednotenie subjektov na Skalke za účelom zlepšenia a zefektívnenia úpravy tratí nemožno ( to sa nedarí už pár rokov...).
pridal jaroschreiber dňa 16.1. 10:53  
milan1960 Začinam si myslieť že najlepšie by bolo aby všetky peniaze na rozvoja úpravu tratí išli do Romanovej kasičky. Sadne si na kasičku a bude upravovať. nemusí zhanať nahradné diely poh. hmoty oganizovať preteky vychovavať lyžiarov bude sedieť na kasičke a upravovať bude to super.Velmi sa na teším a želam si aby to bolo ako v Rakúsku kde je ina podpora štátu lyž. zväzu mesta a sponzozorov. Tiež som tam už parkrát lyžoval.Takkže ťeším sa na kasičku ktorá všetko vyrieši.S pozdravom M. Chromý.
pridal milan1960 dňa 16.1. 12:47  
Priatelia ako tak čítam, mám pocit, že debata zachádza nesprávnym smerom, zbytočne sa napádať, každý ma kus pravdy...najsmutnejšie na tom je, že všetci máme rovnaký cieľ a to je zintenzívnenie úpravy tratí za, ktorú vám my bežci chceme dávať peniaze. Problém je, že sa nenašiel nikto, kto by vás všetkých, ktorí to organizujete dal dokopy a vymysleli by ste ako to urobiť, aby sa peniaze neštiepili. Nemyslím si, že Romanova kasička je transparentnejšia...tiež do nej nikto nevidí, ale ukázal, že ma záujem o častejšiu úpravu tratí, čo je pre nás mimoregionálnych bežcov najdôležitejšie. Každý z nás si nad rámec možností váži vašu robotu pri úpravach tratí, orezávaniach, okopávaniach a všetkých tých hodinách, ktoré ste strávili na brigádach...a určite vám za to nikto nezaplatil, máte náš obdiv. Na druhej strane všetci už Skalku neberieme ako provinčné, dedinské stredisko a máme záujem pomôcť finančne (mám na mysli pravidelne prispievanie za tréningy, či turistiky, napr 3-5 eur) pri jeho údržbe. Ale nech tomu velí jeden, kto sa vyzná v úprave tratí, aby Roman nerozrýval trať, kedy si zmyslí, vymyslíte jednorázové, ročné permanentky, smsky a pod, dajte to priebežne a pravidelne na webovú stránku. Keby nebolo Karola, tak strohosť informácií o úpravách na stránke Bielej stopy, by nám dosť tréningov zneprijemnila. Prajem skoré vyriešenie…
pridal robertberes dňa 16.1. 12:36  
Pripájam sa pod tento názor. Každá úprava tratí prináša osoh všetkým zainteresovaným (bežkujúcim navštevníkom, MKL, Biela Stopa, Cyklo-Santé...) Z kasičiek môže byť jedna kasa a jeden menovaný subjekt, ktorý to zastreší (ako spomina jaroschreiber) a bude aktuálne i pravidelne informovať prispievajúcu komunitu bežkárov.
pridal igorva dňa 16.1. 13:32  
Zdravím všetkých,ako tak čítam sme mi fakt len slováci ! Hašteriť sa-to je ono,ale aby sme dali hlavy dokopi to ani za svet,či sa môže jedenz druhým to vidím je zásadný problém.Všetci vieme že peňazí je pramálo to si nebudeme klamať,ale všetci máme radi lyže a to je podstané a tu by sme sa mali spojiť.Či sme taký alebo onaký jeden bude upravovať piatky Roman z kasičky pondelok a trebárs v stredu-v prípade napadnutého nového snehu nutného ztlačiť mimo tieto dni by bolo vhodné sa trebárs striedať anie na seba kydať.Čo sa týka kasičky a DMS mali by pravidelne zverejnovať trebárs v 10 dní koľko sa vyzberalo akoľko sa použilo na úpravu trtí pre nás všetkých.Nech prebieha zbierka celoročne a tam nech je interval mesiac.Ani jeden výber nieje až tak ok ,ale Romanova snaha sa mi zdá v poriadku,ale ludia komunikujme medzi sebou nech ideme do predu-zima je krátka potom sa zas na všetko zabudne a o rok tu máme ten istý príbeh.
pridal Fero dňa 16.1. 16:04  
Fero, súhlasím s tebou. Keď som spočiatku nepochopil, prečo niekomu vadí, že niekto z vyzbieraných peňazí chce zaplátať dieru v úprave tratí počas týždňa, tak som nechápal. Teraz, po vysvetľujúcich príspevkoch už chápem. Snažil som sa jasne povedať, že mne je jedno komu zaplatím, podstatné je aby som si zabehal na upravených tratiach. Preto som prispel aj DMS a aj Romanovi. Dôležité je aby oba subjekty priniesli aj verejné vyúčtovanie ako s peniazmi naložili. Zvýšia tým svoju dôveryhodnosť. A ak úprava tratí nebude fungovať, ľudia prestanú prispievať.
pridal Karol dňa 16.1. 16:19  
Som potešený takou širokou diskusiou. Veľa sa konečne dozvedáme zaujímavostí zo zákulisia fungovania jednotlivých zainteresovaných na Skalke. S tými nulami za ten ratrak je to poriadne prestrelené. Nový kvalitný ratrak stojí okolo 250.000 €. Ale načo kupovať nový alebo opravovať starý, na Skalke je ratrakov dosť, len sa dohodnúť, objednať si ho trebárs u Skalkaareny a je to vyriešené. Samozrejme je tu otázka platby za úpravu tratí. Problém je pred sviatkami a víkendami vyriešený, tam je teda dohoda mesta Kremnica a Skalkaarena. Zostáva vyriešiť úpravu podľa potreby – po snežení, náhlej zmene počasia ( zafúkané, po odmäku zamrznuté ... ). Organizátori Bielej stopy sa podľa môjho názoru musia jednoznačne podieľať minimálne dva týždne pred pretekom na úprave tratí počas týždňa ( napr. pondelok a streda ) , tak aby bola trať kvalitne upravená a dostatočne utlačená – nie vždy tomu tak je, mám za sebou 30 ročníkov Bielej stopy tak viem o čom píšem. Túto úpravu samozrejme zafinancuje Biela stopa z vyzbieraného štartovného. To považujem za úplne samozrejmé, pretože ani napr. futbal sa nedá hrať bez ihriska, tak isto sa nedá pretek v behu na lyžiach organizovať bez toho aby som upravil trať. Ďalšia potrebná úprava tratí by sa mohla robiť z peňazí, ktoré sa vyzbierajú do kasičiek, alebo zaslaním SMS. Prečo by tam malo byť viac subjektov, ktorý sú príjemcami darov. Podľa môjho názoru je potrebné vytvoriť občianske združenie, ktoré by zastrešovalo úpravu tratí na Skalke. Členmi združenia by boli MKL, Biela stopa, Mesto Kremnica a ďalší záujemcovia z radov podnikateľov a bežeckých fanatikov. Združenie by malo vlastný web kde by pravidelne informovalo o svojej činnosti. Presne by bolo zverejnené kde sú kasičky umiestnené ( napr. veža na Skalke, v Hostinci, v Cyklo Santé ....). Samozrejme kasičky by boli riadne zapečatené a traja poverený členovia OZ by v pravidelných intervaloch tieto vyberali a odovzdali do pokladne združenia.
pridal ivanbb dňa 16.1. 19:21  
Popri tratiach by boli informačné tabule, kde by boli informácie o miestach kde sú umiestnené kasičky a informácie kde a ako zaslať SMS. Vyberanie peňazí napr. dôchodcami sa mi zdá pre začiatok asi dosť finančne náročné na platy. Skúste porozmýšľať aj nad takýmto riešením – len sa treba dohodnúť. Veď dúfam, že všetkým ide o to isté – kvalitne upravené trate vždy keď treba. O tom, že to ide svedčia posledné dni na Králickej strane. Tam to má pod palcom mesto BB ( info www.sportbb.sk ). Teraz prebehla úprava v piatok – trate Králiky – Kordíky – Pršany – Hostinec – Skalka - Brestová. V sobotu opäť upravené - zvážnica Králiky – Hostinec – Skalka. Po silnom snežení v pondelok, hneď v utorok kvalitne upravené všetky vyššie uvedené trate okrem Brestovej. Patrí poďakovanie mestu BB – nie je to nič nové, posledné cca. 3 roky je tá úprava naozaj na veľmi dobrej úrovni.
pridal ivanbb dňa 16.1. 19:24  
Súhlasím s tebou. Všetci to vieme ako by to malo fungovať, všetci to vedia. Teraz už len zostáva dať hlavy dohromady, podať si ruky a dohodnúť sa. No, ľady nie a nie roztopiť. Prečo?
pridal Karol dňa 16.1. 19:41  
Nemyslíte že s tými kasičkami by sa už malo prestať ? Na Slovensku máme aj Danový úrad.A ak prevadzkovatelia kasičiek ešte nedostali pokutu tak po tejto verejnej diskusii k tomu určite príde.
pridal milan1960 dňa 17.1. 6:29  
Milan, tie kasičky pokiaľ sa to robí tak ako som písal vo svojom príspevku , sú riadne v účtovníctve vedené ako dary, žiadna černota a DÚ môže prísť kedykoľvek na kontrolu.
pridal ivanbb dňa 17.1. 7:54  
Niektoré príspevky sa tu záhadne strácajú. Napr. tie o cene za ratraky a úpravu tratí. Každý sa môže pomýliť, vždy sa to dá ďalším príspevkom korigovať. A netreba svoje príspevky mazať.
pridal Bezkar dňa 16.1. 19:57  
TIe ceny som myslel v korunach napísal som v eur omluvam sa .starý ratrak velký jazdeny 1500 hod stojí 250000 eur podla internetu firma Käsbohrer.Po týchto diskusiach pochybujem že niekto z majitelov snežných strojov naSkalke pre Romana niečo urobí. Takže si bude musieť kupiť vlastný stroj.
pridal milan1960 dňa 17.1. 6:15  
Este by ma zaujimalo preco sa netaha na Severnom a aj Juznom okruhu stopa na klasiku.Nechapem, je tam este malo snehu?
pridal bando dňa 16.1. 21:21  
Bando boli velkým strojom ktorý nemá stopovač. Chceli to riadne utlačiť. Je to O.K.
pridal milan1960 dňa 17.1. 6:22  
Ono táto debata sa niekam zvrhla na konci.Uvedomte si ludia ak nám nebudú chodiť na sklaku turisti s detičkami o chvílu je koniec z lyžovaním na slovensku,veď títo ludia sú ochotní priniesť a utratiť tu peniaze a deti-kto bude reprezentovať Slovensko? Bátory skončil Bajčo skončí neskôr a výkonostne u nás nieje nik,zatiaľ.Budme radi že rodičia idú s deťmi lyžovať možno sa nájde niekto medzi nimi.Aj ja som sa osobne stretol na skalke s tím že som niekomu v úvodzovkach zavadzal a vraj nestihol ! Chlapci zo skalky a Roman dohodnite sa medzi sebou -trpíme tím všetci bežkári.Niepáči sa mi že sa budete jeden druhého očiernovať a že nieje trebárs skasičkami to pravé a ani sms sú nie moc transparentné ved nieje problém zverejniť obnos prostriedkov a načé boli použité a koľko a netahajte tam Daňový úrad,manželka mi tam pracuje.Vi jeden druhého potápate ale dpolatia na to slušní ludia,región skalky prichádza o peniaze keď neprídu ludia.Stretol som sa aj stakím názorom,vlastne nechtiac asi pred 3 týždňami som začul rozhovor -aj tak nieje nikde sneh tak čo chcú:Ja chodím na skalku takmer 200 km tak 2-3 týždene a verte že nieje sranda prísť a trate neupravené.Ešte raz vás prosím zanechajte osobných sporov alebo čo to je a pracujte aspoň v tomto v prospech nás všetkých! Skúste sa obaja k tomu postaviť chlap a vyjadrite sa čo stím tu
pridal Fero dňa 17.1. 8:00  
Kasička je dobrá vec. Nemusíš riešiť opravy a náhradné diely. Zaplatíš len dohodnutú motohodinu a trate sa upravujú. Milan, ty si myslíš,že peniaze vyzbierané od turistov majú byť určené na opravu skutra, ktorý si svojou ,,šikovnosťou" zničil?! Aj Mkl by si mali uvedomiť, komu zveria svoju techniku a o tvojom ročnom užívaní Veže sa radšej nejdem zmieňovať. Podľa seba a tvojej kasičky v bufete, do ktorej si vyberal financie na úpravu tratí, nesúď druhých! To, že všetci na Skalke robia zadarmo, tiež nie je pravda, lebo mesto Kremnica prispieva finančnými prostriedkami aj pre Mkl. Napríklad Biela Stopa a jej brigádnici z horskej služby dostali na letnú úpravu 5800 eur.To, že vymažeš reakcie na tvoje príspevky a rátaš ešte v korunách, svedčí o tvojom charaktere.
pridal Dagmar dňa 17.1. 10:56  
Milá Dagmar neviem odkial maš informaciu že ja som zničil skúter. Ubezpečujem ťa že ja som to nebol hoci som minulú zimu strávil na skútri asi 300hodín pri uprave hlavne IN line drahy.Minulú zimu ju nikto iný neupravoval.Do kasičky sa vyzbieralo asi 60 eur a benzín do skútra som kúpil za 80eur .kvôli takým ako si ty ktorý vedia len kritizovať. Koľko práce alebo penazí si investovala ty?
pridal milan1960 dňa 17.1. 13:25  
Je v tebe toľko nenávisti musel som ti velmi ublížiť. Škoda že neviem ako.
pridal milan1960 dňa 17.1. 13:29  
Milá Dagmar. Po prvé, kde berieš tú drzosť obviňovať niekoho z pokazenia skútra? Po druhé, niektorí ľudia majú zjavne pocit, že do internetovej diskusie si môžu napísať čokoľvek bez dôsledkov a zodpovednosti za svoje príspevky. Ako si dovoľuješ niekoho urážať, kto si? Každý, kto pozná Milana vie, že nikdy žiadne peniaze nezneužil. Skôr prispeje zo svojho. A to, že počíta v korunách, značí, že sa nenarodil v 95-tom, ako ty!!
pridal diskuter dňa 17.1. 14:10  
Mám tu normálne chviľami pocit, že bežkári hľadajú spôsoby ako by sa to dalo a zainteresovaní zase ako by sa to nedalo...však snáď kvalitná úprava je záujmom všetkých.
pridal Matobb dňa 17.1. 11:55  
Kto chce hľadá spôsob, kto nie hľadá dôvod. Ja mám zase pocit, že úprava tratí na Skalke ako bola doteraz niekomu vyhovuje. Len neviem prečo...
pridal MarosM dňa 17.1. 14:01  
...no možno len preto, že ľudia sa prirodzene boja zmien napr. že stratia vplyv, právo rozhodovať a pod. Preto sa zmeny aj k lepšiemu ťažko presadzujú....
pridal jaroschreiber dňa 17.1. 17:57  
Ale spomínať daňový úrad a tiež, že nikto zo Skalky už p. Beresovi neposkytne rolbu... Však by mal byť práveže majiteľ rolby rád, že bude jazdiť a dostane zaplatené. Co už. Niektoré veci a zmýšlanie niektorých ľudí asi nikdy nepochopím...
pridal MarosM dňa 17.1. 19:21  
Ešte k tým snežným strojom na Skalke sú v súčastnosti 4 ratraky.Jeden nepojazdný MKL Kremnica a tri má Skalka Arena.Dva z nich majú asi 20 rokov a sú v dezolatnom stave obdivujem ľudí že ich dokážu spojazdniť a jeden asi 6 ročný jediný so stopovačmi tiež bude pomaly potrebovať tie nešťastne nahr. diely.Stale si myslíte že stačí len tá nafta?Možno nakoniec budeme radi ked trate prejdú aspon skutristi.
pridal milan1960 dňa 18.1. 6:27  
Kto má aspoň základné ekonomické vzdelania - stačí aj sedliacky rozum- vie, že ak kúpim nejaký majetok bude potrebovať opravy a musím tvoriť odpisy , aby som po skončení životnosti mohol kúpiť nový. Teda nemôžem všetky zdroje minúť ale je nutné tvoriť rezervy na opravy a rovnako alokovať zdroje z odpisov. Tak by po povedzme 10 rokov , boli zdroje na nákup nového stroja. Alebo ho kúpim na úver a budem ho banke splácať , ale tak či onak je potrebné do ceny za prácu ratraku rozrátať aj tieto náklady. A tu už dvojnásobne platí, že čím viac zaplatených hodín ratrak odrobí tým skôr si na seba zarobí. Takže v záujme majiteľov ratrakov, by malo byť aby stroj čo najviac pracoval - samozrejme nie zadarmo. Obdobne ako majitelia apartmánov potrebujú aby sa apartmány prenajímali... Ale takúto kalkuláciu je potrebné urobiť už na začiatku.
pridal jaroschreiber dňa 18.1. 8:32  
Každý kto má auto tak vie, že pohonné hmoty sú najmenšie náklady. Tiež každý kto bežkuje tak chápe, že úprava tratí niečo stojí. A bez úpravy tratí sa nedá bežkovať. Asi nenapíšem nič nové ale je potrebné aby sa spoplatnil vstup na trate. Povinne. Bez nejakého systému to ďalej nepôjde. A tento rok sa budú podávať aj daňové priznania. Z 2% by sa tiež mohli vyzbierať nejaké peniaze.
pridal MarosM dňa 18.1. 9:13  
Súhlas. Už len vedieť komu ich poslať. Je zrejmé , že v prípade Skalky je to dosť problém...
pridal jaroschreiber dňa 18.1. 11:10  
Čo to trepeš, že "Každý kto má auto tak vie, že pohonné hmoty sú najmenšie náklady."
pridal sixao dňa 30.1. 9:32  
Ďialničná známka, cestná daň, zákonná poistka, havarijná poistka, servisné prehliadky, pneumatiky, bežná údržba, atď, atď, atď.... Tak netrep láskavo TY a kúp si auto. Potom možno pochopíš čo som napísal.
pridal MarosM dňa 19.10. 13:26  
Poznam take prislovie celkom sa hodi. Kde sa dvaja biju zvitazi treti. A teraz si vas koupim všechny.
pridal cogo dňa 17.1. 21:02  
ak si dobre spominam, minulu sezonu tu boli dost vazne vyjadrenia o spoplatneni trati, vysledok je nejaka SMS? ja osobne som viac ako ochotny prispiet, ale forma SMS sa mi vobec nepozdava - mobil pouzivam na volanie, spominane kasicky by som bral, ked mi nerobi problem zobrat kamosom "kolo" na hostinci, tak by som tam minimalne rovnaku sumu aj do kasicky hodil, + vydavok. co sa tyka ratrakov zostava mi rozum stat, kolko ich tam vlastne potrebujete? staci jeden poriadne vytazit, aby si na seba zarobil a nie ze kazdy chce mat svoj, vysledok je ze kazdy bude mat stary takmer nepouzitelny crep. vlaste pravdu povediac ako rekreacneho bezkara ma do toho nic, ja chcem "iba" prist a bezkovat. kludne si za to zaplatim, ak je zmysluplna moznost.
pridal andrej25 dňa 18.1. 14:08  
Napr. Metropol Košice na bežecké okruhy na Kojšovke zaviedol sezónný lístok... Predávajú ho aj priamo na trati členovia klubu. Viď. www.lkmetropol.sk .
pridal jaroschreiber dňa 18.1. 16:56  
to andrej25 : ani mne forma SMS nevyhovovala tak som vyuzil druhu moznost ( taktiez tu prezentovanu ) a poslal som priamo na ucet 10 €. myslim si ze kto naozaj chce prispiet, sposob si najde ... nic v zlom
pridal marakca dňa 20.1. 13:18  
Zdravím Vás chcem sa spítať zaintersovaních Romana Béreša a Milana 1960 ako teda ďalej povedzte aj vy teda niečo produktívne k tejto debate alebo budete mlčať.Veď všeci hľadáme neaký stav v prospech nás
pridal Fero dňa 20.1. 18:43  
Dnes,20.1.2013 sa na Skalke uskutočnilo stretnutie zainteresovaných strán ohľadom ďaľšieho postupu výberu peňazí a úpravy bežeckých tratí .O dohodnutých výsledkoch Vás budem informovať v pribehu 2-3 dní v samostatnom príspevku na tejto stránke.
pridal cyklosante dňa 20.1. 20:41  
vcera 26.2. pred 13:00, stadion neupraveny, in-line neupravena, FIS okruhy neupravene, juzny neupraveny, sever neupraveny...upravena trat jedine hrebenom smerom na hostinec, aj to slabsie, lebo zaveje boli velke a ratrak to na jeden krat nezvladol na jednotku...a aj tam uz bol rano ratkak z Kralik(od odbocky Zlatej Studene az po hostinec) zatial to teda na dohodu nevyzera...skoda
pridal jemo dňa 27.2. 8:04