REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE
Mapka strediska
Mapky strediska

INFO LINKA
o stave bežeckých tratí
0915 399 030
www.euroloppet.sk
 Skalka- štadión


www.acteon.sk
 Horné Pršany



www.holidayinfo.sk
 Králiky


www.holidayinfo.sk
 Krahule


Biela stopa Kremnica
Cyklo - Santé, Roman Béreš. Predaj a servis - Kremnica

Stránky mesta Kremnica
Horská služba
Kremnické vrchy

tel.:Skalka +421948570111
Králiky:+421948570112
web: HS Kremnické vrchy
Administrátori
strediska:

ivopetrasbielastopa.eu
tomas.trstenskyhiking.sk


KREMNICKÉ VRCHY
Oblasť Kremnické vrchy zahŕňa trasy v oblastiach Skalka, Králiky, Krahule, Malachov, Turček, Tajov, Kordíky...

SNEHOVÉ SPRÁVY - Kremnické vrchy  
Dátum Stredisko Trasa Sneh Kvalita Úprava Pridal  
27.8.2017  Skalka pri Kremnici  Malachovská zvážnica
Horné Pršany cez Grófov obed 
0 až 0 cm      rudobb 




Více o počasí


Kremnické vrchy - Skalka | 11.10.2017 | Cyklo Santé | Čítané 836x | 1 príspevok v diskusii
Pred zimnou sezónou na Skalke
Čo pripravujeme v Cyklo - Santé a na Skalke

Dovoľťe mi touto cestou oboznámiť všetkých priaznivcov bežeckého lyžovania a návštevníkov Kremnice - Skalky o tom, čo pripravujeme pred nadchádzajúcou zimnou sezónou.
Už počas uplynulej zimy sme sa aktívne postavili k úprave bežkárskych tratí (hlavne 5-kového okruhu a Inline dráhy) a pomocou vlastných mechanizmov - skútra s Gertrúdou a ratraku sme zabezpečovali každodennú (niekedy počasie vyžadovalo aj viackrát denne) úpravu tratí. Všetky použité PHM sme si hradili z vlastných zdrojov.
Hneď po skončení uplynulej zimnej sezóny som inicioval jednania s Mestskými lesmi Kremnica o potrebe výrubu stromov, ktoré zasahujú nad trať a bránia padaniu snehu a zároveň znečisťujú polámanými konármi upravené trate. Mestské lesy sa k problému postavili kladne a výrub zrealizovali. Po dohode všetky čistiace práce a dovypilovanie zabezpečujeme v spolupráci s Mestským klubom lyžiarov Kremnica svojpomocne brigádami. Rovnako sa nám počas leta podarilo zabezpečiť generálnu opravu ratraku, čo nás tiež stálo nemalé finančné prostriedky.
Pokiaľ ide o zlepšenie služieb u nás, v predajni Cyklo - Santé sa nám podarilo zriadiť prvý Fischer Nordic Racing Centrum na Slovensku.
viď link:

https://www.fischersports.com/sk_sk/dealerlocator/racingcenter/index/?country=SK

Čo a aké výhody to prinesie pre našich zákazníkov, to ešte dolaďujeme s Fischer - Ski Sport & Freizeit.
Ak sa nám podarí dotiahnuť niektoré záležitosti, plánujeme rozšíriť naše služby ohľadom servisu a požičovne bežkárskeho výstroja priamo na štadióne R. Čillíka. Tu tiež plánujeme robiť niekoľko testovacích a predvádzacích dní. O termínoch a značkách, ktoré si budete môcť otestovať budeme včas informovať na stránkach bežkar.sk, cyklosante.sk a na fb cyklosante. Naďalej budeme pokračovať v spolupráci s Nordic Academy a zabezpečovať základné aj zdokonaľovacie kurzy, výuky techniky behu na lyžiach.
Na záver si dovolím vyjadriť názor (aj presvedčenie), že koordinácia úpravy tratí medzi Mestom Kremnica, Mestským klubom lyžiarov Kremnica a nami v Cyklo - Santé sa podľa mňa ukázala uplynulú zimnú sezónu ako vcelku dobrá. Sme pripravení v tomto trende pokračovať a čo sa bude dať, tak postupne ešte vylepšovať.
Všetky informácie o úprave bežeckých tratí budeme počas zimnej sezóny poskytovať dennodenne na tomto portáli, na našej stránke, ako aj na stránke Mesta Kremnica.
Za Cyklo - Santé Roman Béreš

     
Kremnické vrchy - Skalka | 28.5.2017 | Karol Kováč | Čítané 536x | 0 príspevkov v diskusii
Horský cyklomaratón na Skalke pri Kremnici
V sobotu 27. mája sa uskutočnil horský cyklomaratón na 25 a 50 km

Na tratiach Bielej stopy sa na Skalke pri Kremnici uskutočnil ďalší ročník horského cyklomaratónu pod názvom BikeandRoll. Pretekalo sa na tratiach 25 a 50 km. Preteky, ktoré organizovala TJ Biela stopa sú súčasťou regionálnej série pretekov "MiddleSlovakia BCF Cup" spolu s Vlkohronom a Zelenou stopou.
Tiež sú súčasťou Stopathlonu, do ktorého sú zaradené aj tradičná Biela stopa v behu na lyžiach a bežecké preteky Run a Walk. Účastníci všetkých troch pretekov budú vyhodnotení.

Fotografie zo štartu a prejazdom cez Frajungy na trati 50 km si môžete pozrieť na stránke FB Bežkára - https://www.facebook.com/bezkar.sk/



     
Bežecké preteky | 2.3.2017 | Jozef Mecele | Čítané 595x | 0 príspevkov v diskusii
Na Skalke pri Kremnici pokračuje Slovenský pohár v behu na lyžiach
V čase pretekov bude šprintérsky pretekový okruh pre verejnosť uzavretý

Mestský klub lyžiarov Kremnica usporiada v sobotu a v nedeľu 4. – 5. marca 2017 na Skalke preteky Slovenského pohára v behu na lyžiach – v šprinte.

Sobota, 4. marca
10:00 – Šprint klasicky žiactva
13:00 – Šprint klasicky dorastu, dospelých a juniorov

Nedeľa, 5. marca
10:00 – Šprint voľne dorastu, dospelých a juniorov

Propozície:
http://www.slovak-ski.sk/files/zavody/463/propozice_v.pdf

http://www.slovak-ski.sk/bezecke-lyzovanie/podujatia

V čase konania pretekov budú šprintérsky pretekový 1 600-metrový okruh a Štadión R. Čillíka pre verejnosť uzavreté. Organizátori sa obracajú na návštevníkov Skalky, turistov, bežkárov, fanúšikov bežeckého lyžovania s prosbou, aby počas podujatia nevstupovali na lyžiarsku bežeckú trať, zvýšili svoju pozornosť, ohľaduplnosť, dbali na pokyny usporiadateľov, predišli kolíziám s účastníkmi pretekov a prispeli tým k zdarnému priebehu podujatia! Záujemcovia o bežkovanie môžu využiť iné trate na Skalke.

Ďakujeme!


     
Kremnické vrchy - Skalka | 13.2.2017 | Cyklo Santé | Čítané 1803x | 3 príspevky v diskusii
Pozvánka
Testovanie SALOMON bežiek na skate a so SKIN systemom.

V marci 2015 sme na Skalke testovali novinku Salomon bežiek so skinom. Pre veľký záujem testovanie bežiek opakujeme a všetkých vás srdečne pozývame.
KDE: Skalka, bežecký štadión R. Čillíka.
KEDY: 18.2. - 19.2. 2017
V ČASE: 10:00 - 17:00 hod
Ponúkame možnosť testovania bežiek Salomon Nordic
S-LAB SKATE YELLOW, výkonnostné modely pre skate techniku
CARBON SKATE LAB, karbónová bežka
EQUIPE RC SKIN a AERO 9 SKIN s bezvoskovou technológiou SKIN GRIP
a úplnú novinku S/RACE SKIN
(ružový skin zo 100 % mohéru)
Priniesť si treba:
palice,
bežecké topánky.
Viazania na bežkách budú PROLINK (dvojdrážkový systém)
aj SNS PILOT systém
Bežecké topánky budú k zapožičaniu len v obmedzenom množstve!
Testovanie bežiek bude bezplatné.
Viac info v predajni Cyklo-Santé
a na telefóne 0907 858 639
Tešíme sa na Vás!


     
Euroloppet | 30.1.2017 | Jozef Mecele | Čítané 2055x | 21 príspevkov v diskusii
Uskutočnil sa 44. roč. Bielej stopy
Výborné trate, krásne počasie. Na Bielej stope bežci z dvanástich krajín

O 44. roč. Bielej stopy (28. - 29. jan. 2017) tlačová agentúra TA SR na portáli nasziar.sme.sk:

Skalku pri Kremnici obsadili bežci na lyžiach. Konal sa tam už 44. ročník Bielej stopy, diaľkového behu zaradeného do seriálu Euroloppet.


V sobotu sa víťazne otestovala slovenská reprezentantka Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica). Dominovala na 25 km trati s voľnou technikou a obhájila triumf z vlaňajška.


Triumf Jurča a Mikuša
Na dvojnásobnej vzdialenosti bol najlepší Michal Jurčo zo Ski Team Štrbské Pleso, polovičnú najrýchlejšie zdolal Ján Mikuš z KBL Jasná.

Bielu stopu poznačilo v sobotu príjemné slnečné počasie a výborne upravená trať v Kremnických vrchoch. Pretekári si z podujatia odniesli len príjemné zážitky. Nie každý však dobehol do cieľa na Lyžiarskom štadióne Rudolfa Čillíka s úsmevom na tvári. Medzi mužmi na 25 kilometrovej trati síce Ján Mikuš jasne zvíťazil, no o druhú priečku sa bojovalo tak urputne, že došlo ku kolízii, Erik Urgela ju s Jánom Holigom neustál a tesne pred cieľom sa nie vlastnou vinou nevyhol pádu. Na dvojnásobnej vzdialenosti zasa na dno síl siahol víťaz, bývalý slovenský reprezentant Michal Jurčo a v cieli skončil na snehu úplne vyčerpaný.

„Tých 45 kilometrov sa mi bežalo fajn, no posledné štyri som prežíval veľkú krízu,“ predýchaval útrapy Michal Jurčo.

„Prejavili sa vek i menšia trénovanosť, poriadne som sa pripravoval len mesiac dva, točila sa mi hlava, preto som veľmi rád, že som zvíťazil. Ku koncu som stratil dosť z náskoku, ktorý ma dlho sprevádzal. Nerátal som s víťazstvom, možno s umiestením v trojici najlepších. Bielu stopu poznám veľmi dobre, aktívne zhruba dvadsať ročníkov, aj som v minulosti raz vyhral, takže si toto víťazstvo veľmi vážim.“

Príprava na MS
Alena Procházková smeruje prípravu na majstrovstvá sveta a víťazstvo ju v rámci tréningu dobre naladilo.

„Ja ďakujem organizátorom za výborné trate, vyšlo aj počasie, takže to bol po ťažkých tréningoch ďalší, no príjemnejší test. Trochu som sa s mužmi ponaháňala, spolupracovali, bolo to fajn. Cítim sa dobre, aj keď mi je ľúto, že som nemohla absolvovať viac Svetových pohárov, z desiatich len jeden. Zabrzdili ma financie, no dúfam, že nejaké na majstrovstvá sveta zostanú.“
Na 25 kilometrov mužskej vzdialenosti si víťazstvo užil Ján Mikuš.

„Vynikajúce preteky na parádne upravených tratiach,“ pochválil podmienky. „Som ešte junior, víťazstvo ma prekvapilo. Snažil som sa o trhák, na osemnástom kilometri sa mi aj podaril, a potom som sa už snažil náskok odkontrolovať.“

Bielu stopu si opäť užívali aj niektorí známi športovci a medzi nimi aj viacnásobný majster sveta v thajskom boxe Vladimír Moravčík.

„Už som tu tretíkrát za sebou a užívam si to. Bežky sú mojím druhým športom, je to super na kondíciu. Biela stopa je nádherná, umiestenie nie je podstatné, dôležité bolo poriadne sa vybehať. Trochu som prepískol začiatok, pretože taktika bola nekompromisná, nešetriť sa a ak sily nevydržia, tak postupne z tempa uberať. V závere mi trochu v náročnom stúpaní zatvrdli nohy, no vzhľadom na to, že som si predtým bežky doprial len šesťkrát, tak to dopadlo celkom dobre. Tento beh bol aj súčasťou mojej prípravy, 6. mája zápasím o ďalší titul majstra sveta proti súperovi z Maroka. A možno aj vďaka Bielej stope zvíťazím,“ dodal s úsmevom.

V nedeľu sa mená opakovali
V nedeľných pretekoch na tridsať kilometrov klasicky sa zopakovali na stupňoch niektoré mená zo soboty. Medzi mužmi finišoval do cieľa na Skalke s presvedčivým náskokom Ján Mikuš z KBL Jasná, medzi ženami taktiež s jasnou prevahou Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica). Na 44. ročník bude mať len víťazné spomienky Ján Mikuš.

V sobotu bol v Kremnických vrchoch najlepší na 25 kilometrov voľne a v nedeľu zdolal aj najrýchlejšieho zo sobotnej 50-tky voľnou technikou Michala Jurča zo Ski Team Štrbské Pleso. Účastníkom aj v nedeľu doprialo počasie a šéf organizačného výboru Ivan Ivanič si pochvaľoval.

„História si určite bude pamätať na rozprávkové scenérie 44. ročníka, čo sa v predchádzajúcich rokoch nedalo povedať, ani o snehových podmienkach, ani o počasí,“ povedal Ivan Ivanič. „Predtým sme zažili kalamitu, aj úplné zrušenie pretekov pre nedostatok snehu, štadión pod vodou a vlani malý okruh na kameňovom povrchu. Teraz sme snehu mali, no nie brutálne veľa, na juhu sme museli aj dohadzovať. Delegát z FIS-u bol vysmiaty, opäť sme po dlhých rokoch pripravili 50 km trať, a to bol pre nás najdôležitejší argument. Prispôsobili sme sa a naplnili nové pravidlo FIS, že lyžiarsky maratón musí mať 50 km, a potom sa s ním ráta v bodovaní FIS.“

Domácich nad štandard
Počet účastníkov vysoké čísla nedosiahol a ani nebolo treba.

„Domácich sme mali jemne nad štandard, zahraničných menej, aj keď to bolo opäť o 12 krajinách,“ vyčíslil Ivanič.

„Pocítili sme posledné tri problematické roky, zahraniční pretekári si musia cestu organizovať, vopred objednávať a asi teraz nechceli štvrtýkrát za sebou riskovať. Platíme daň za počasie v predchádzajúcich ročníkoch a treba len dúfať, že sa rýchlo vrátime do osvedčených koľají. V účasti chceme pridať, zvykom bola sobota vyše 600, nedeľa 400, medzi 1000 až 1100 dovedna. Náš dlhodobý cieľ, vzhľadom na ekonomiku a aby sme bez väčších bolestí brucha prežili, je 1600 až 1800 bežcov počas dvoch dní.“
Biela stopa sa cíti v spoločnosti Euroloppetu podľa slov Ivana Ivaniča komfortne.

„Pozvánky do Worldloppetu sme mali, aj pred dvoma rokmi, vlani už žiadne neprišli. Rozhodli sme sa jednoznačne, že do Worldloppetu nevstúpime. Je to aj nákladová položka a my sa cítime v Euroloppete ako doma. To, čo do toho vkladáme, sa nám niekoľkonásobne vracia, či už v reklame, kde sa vytvára priestor odprezentovať podujatie i celý región. Tento benefit sa nám opláca, už aj preto, že fungujeme bez štátnych zdrojov.“

Výsledky:
25 km voľnou technikou
muži: Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:15:53,2, 2. Erik Urgela (MKL Kremnica) 1:17:21,6, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:17:24,1
ženy: 1. Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica) 1:22:40,8, 2. Simona Mičušíková (VK Tatran) 1:43:40,0, 3. Tamarka Minárová (Biatlon Predajná) 1:48:02,7

50 km voľnou technikou
muži: 1. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 2:44:04,8, 2. Pavel Petr (Ski Jilemnice) 2:44:49,4, 3. Róbert Kleberc (Dulcia.sk) 2:48,53,3
ženy: 1. Darina Krausová (Dom srdca Martin) 3:24:48,3, 2. Andrea Hrašková (B. Bystrica) 3:25:49,6

30 km klasicky
muži: 1. Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:42:15,4, 2. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 1:47:05,1, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:48:37,0
ženy: 1. Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica) 2:17:53,7, 2. Martina Gabčíková (MKL Kremnica) 2:28:36,4, 3. Jaroslava Lauková (ŠK Selce) 2:38:52,2




Čítajte viac: https://nasziar.sme.sk/c/20445423/vyborne-trate-krasne-pocasie-na-bielej-stope-bezci-z-dvanastich-krajin-foto.html#ixzz4XFGz6oZ3

     
Bežecké preteky | 6.1.2017 | Jozef Mecele | Čítané 1260x | 0 príspevkov v diskusii
Na Skalke sa pobeží vo Veľkej cene Kremnice a Slovenskom pohári
Počas pretekov budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté

Mestský klub lyžiarov (MKL) Kremnica usporiada na Skalke v sobotu a v nedeľu 7. a 8. januára 2017 Veľkú cenu Kremnice a preteky Slovenského pohára v behu na lyžiach – 1. a 2. kolo žiactva, 2. a 3. kolo dorastu, 1. a 2. kolo dospelých a juniorov, 2. a 3. kolo veteránov. V sobotu sa uskutočnia dištančné preteky klasicky s intervalovým štartom, v nedeľu dištančné preteky voľne s hromadným štartom, len ml. žiactvo klasicky s intervalovým štartom. V sobotu je štart prvého pretekára o 11:00, v nedeľu o 10:00 hod.

V čase konania pretekov od 10:30 v sobotu a od 9:30 v nedeľu do cca 14:00 hod budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté. Organizátori sa obracajú na návštevníkov Skalky, turistov, bežkárov, fanúšikov bežeckého lyžovania s prosbou, aby počas podujatia nevstupovali na lyžiarske bežecké trate, zvýšili svoju pozornosť, ohľaduplnosť, dbali na pokyny usporiadateľov, predišli kolíziám s účastníkmi pretekov a prispeli tým k zdarnému priebehu podujatia!

Propozície:
http://www.slovak-ski.sk/files/zavody/428/propozice_v.pdf

Info na webstránke MKL Kremnica:
http://mklkremnica.sk/ns/

     
  Kremnické vrchy - Skalka | 31.12.2016 | Miroslav ŠKODA | Čítané 1855x | 15 príspevkov v diskusii
Prepojenie Kordíckej zvážnice a severného okruhu Bielej stopy
Snaha o zlepšenie prístupu na severný okruh BS z BB strany

Ahojte priatelia bežkári,
vo svojom článku budem reagovať na dnešnú snehovú správu od Maťa. Maťo, keď si prvý raz na tomto fóre vyslovil myšlienku o prepojení Kordíckej zvážnice na severný okruh BS, okamžite ma napadla možnosť ratrakovania úseku po žltej značke nahor od konca Kordíckej zvážnice, resp. v stúpaní od Tichej po žltej značke smerom na Tunel. Sú tu tri základné otázky, ktoré by som kompetentných poprosil zodpovedať v reakcii na tento môj článok.
1. Je reálne možné ratrakovať tento úsek? Je schopný sa pred Tunelom ratrak otočiť a vrátiť sa naspäť?
2. Sú na túto aktivitu potenciálne k dispozícii na meste ďalšie finančné prostriedky?
3. Je záujem zo strany mesta pomôcť bežkárom dostať sa na severný okruh bez klasického postupu vyzutia lyží pod odbočkou na Kordícke sedlo tak, ako je tomu dnes?

Kedysi sme pravidelne šlapávali všetci na lyžiach už z Kordík až do sedla a nikto sa nad tým nepozastavoval, v rade, jeden za druhým, tak, ako sme o 8.35 ráno na Kordíkoch vystúpili z autobusu pri obecnom úrade. Mnohí si, verím, na to ešte živo pamätáte. Dnes je ale už iná doba...:-) Ak je to, čo navrhujem, reálne, stále mi to príde na niekoľko rokov ako ten najlacnejší variant pre "prevádzkovateľa", aj keď z hľadiska tých, čo korčuľujú, nie je samozrejme úsek medzi koncom Kordíckej zvážnice a dosiahnutím Tunela úplne ideálny. Z môjho pohľadu sa však toto riešenie ničím nelíši od obchvatu zjazdovky v stúpaní na Skalku na severnom okruhu (dokonca si dovolím tvrdiť, že úsek od konca Kordíckej zvážnice po Tunel je kratší, ako spomínaný obchvat, mám pocit, že to nie je viac, ako jeden kilometer po Tunel).

Stále je to lacnejší variant, ako odrážanie novej zvážnice po dosiahnutie ktoréhokoľvek bodu na severnom okruhu BS z Kordíckej zvážnice tak, ako o tom uvažoval Maťo už v mnohých svojich príspevkoch.

Priatelia, využime to, že Tunel bol zrekonštruovaný a pokúsme sa nájsť riešenie tohto problému, nad ktorým už roky rozmýšľam aj ja. Budem vďačný vo Vašich reakciách za akýkoľvek podnetný nápad.

V Novom roku všetko dobré všetkým Vám

Miro<br><br>

     
Kremnické vrchy - Skalka | 22.12.2016 | Marek Donoval | Čítané 2255x | 3 príspevky v diskusii
Kordícka zvážnica info k novej sezóne
sezóna 2016/2017 info k parkovaniu a možnosti príspevkov

Milí priatelia bežeckého lyžovania,

všetci športovo založení Kordíčania, osobne aj pán starosta, OZ Kordícky Hrebenák a samozrejme aj ja sme veľmi radi, že Kordícka zvážnica, si za tak krátky čas od začatia upravovania pre bežecké lyžovanie, získala toľko priaznivcov.

Ako sa už veľakrát popísalo (napr. v snehových správach) ani v dnešnej dobe, keď sa BB stáva európskym mestom športu, nie je jednoduché udržať a udržiavať bežecké trasy v takom peknom stave ako posledné dni. A nie len príroda, ale aj samotný človek a jeho činnosť sú častokrát proti (napr. známy druh pešiak stopokazný).

Dovoľte mi k už začatej sezóne na "našej" zvážnici niekoľko dôležitých informácií:
1.) Úprava tratí je oficiálne robená mestom BB (správa športových zariadení mesta) a ich ratrakom Pisten Bully 100. Rozsah úpravy stôp je dohodnutý minimálne 1x za týždeň, keď to dostatok snehu dovolí a je to potrebné.
Úprava tratí snežným skútrom a finišérom je robená súkromnou osobou s príspevkami na PHM od súkromných osôb prípadne organizácií. Jano je veľmi ochotný, ale sme odkázaní na jeho prítomnosť na Slovensku a na Kordíkoch. Teda nevieme garantovať, že trate v prípade keď je málo snehu (ako teraz) budú stále takto kvalitne upravené.
Veríme však, že takých dní bude minimum. Už máme prvé príspevky na PHM. Kto bude mať záujem môže poslať finančný príspevkov na účet OZ Kordícky Hrebenák č: SK 071 111 000 000 139 321 7001, keď aj len sumou 1€. Do poznámky uveďte text PHM zvážnica. Činnosť a účet OZ KH si môžete preveriť telefonicky na Obecnom úrade Kordíky. Výšku príspevkov, zoznam prispievateľov a čerpanie bude OZ KH pravidelne dopĺňať na: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FrffGeko9FYeAIuqIYQEcfg_QpqoqyEPqpp8sS7SWV8/edit?usp=drivesdk
Druhá možnosť ako prispieť, je kúpa nálepky Kordíckeho Hrebenáku za dobrovoľnú sumu na OU Kordíky alebo v obidvoch pohostinstvách na Kordíkoch (oproti OU a reštaurácia Skalnička). Celá suma bude použitá na kúpu PHM.

2.) Parkovanie na Kordíkoch
Keď som pred vyše 1,5 rokom začal riešiť a organizovať povolenia a samotnú úpravu Kordíckej zvážnice predpokladal som, že hlavný nápor bude z autobusu a bežkári na autách od Králik. Už minulý rok ukázal, že Kordíky nie sú ideálne pripravené na parkovanie bežkárov a už vôbec nie priamo pri začiatku zvážnice.
V prílohe nájdete mapku, na ktorých miestach doporučujeme parkovať. Dočasné (sezónne) parkovisko priamo na začiatku zvážnice za posledným zeleným domom je vhodnejšie pre vozidlá s pohonom 4x4. Tu sa na ľavú stranu zmestí cca 5-6 áut a na pravú stranu tesne pred tabuľou s označením bežeckých stôp cca 8-9 vozidiel (foto 1-5). Obidve miesta sú na pôde mestských lesov, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť. Obecný úrad Kordíky bude obidve miesta odhŕňať traktorom. V prípade zaplnenia týchto miest doporučujeme parkovať priamo pred obecným úradom. Je to ďalej k zvážnici, ale blízko krčmy. :)

Milí priatelia, kamaráti prajem Vám za mňa aj za OZ KH príjemné prežitie Vianoc a do nového roku veľa snehu a ešte viac úspešných kilometrov.


Juraj Kundrata, poslanec a predseda športovej komisie Kordíky


     
Kremnické vrchy - Skalka | 16.12.2016 | Karol Kováč | Čítané 3213x | 5 príspevkov v diskusii
Večerná rozprávka na Skalke
Perfektne upravené trate pre bežkárov

Priatelia bežkári. Toto sa nedá napísať iba do snehovej správy.

Dnes po príchode na Skalku sme si išli hneď zabehať na inline dráhu. Nič neobvyklé, chodíme s priateľmi za dobrými podmienkami, ktoré tu takmer vždy nájdeme. Rozhodujúce je, či je dostatok snehu, pretože sa v tomto stredisku musíme spoliehať len na prírodu.

Chodíme do tejto oblasti už dve desaťročia ale také perfektné podmienky, aké boli dnes pri večernom bežkovaní si fakt nepamätám. Trať rovná, tvrdá, stopa pre klasiku výborne drží aj v zákrutách. K tomu príjemné počasie, bezvetrie, teplota okolo – 3 st. Ideálnejšie podmienky si neviem predstaviť.

Na trati je vidieť každodennú úpravu a starostlivosť. Od prvého sneženia v tejto sezóne je evidentné, že sa v úprave tratí niečo zmenilo.
Za všetkých bežkárov sa chcem Romanovi poďakovať. Dúfajme, že mu odhodlanie vydrží a budeme si môcť užiť bežkovanie na takto perfektne upravených tratiach počas celej sezóny.


     
Kremnické vrchy - Skalka | 24.11.2016 | Karol Kováč | Čítané 1776x | 2 príspevky v diskusii
Primátor Kremnice o bežeckom lyžovaní na Skalke v Kremnických vrchoch
Dočkáme sa zasnežovania bežkárskych tratí na Skalke?

Pred nadchádzajúcou sezónou som oslovil primátora mesta Kremnice pána Alexandra Ferenčíka s otázkami súvisiacimi s ďalším smerovaním rozvoja bežeckého lyžovania na Skalke v Kremnických vrchoch.
Ďakujem, že si našiel čas a tak môžem priniesť jeho reakcie na moje otázky. Tu sú.

Otázka:
Uvažuje sa, ak áno tak v akom horizonte s využitím zasnežovania inline dráhy alebo s iným systémom zasnežovania bežkárskych tratí?
Viem, že problém je najmä v zabezpečení vodného zdroja, techniky a samozrejme financie. Pripravuje sa v tejto oblasti niečo? Veď tak ako zjazdári ani bežkári sa už v dnešných klimatických pomeroch bez zasnežovania nezaobídu. Vrcholom boli minuloročné výjazdy za snehom športovcov z MKL do bystickej Kremničky...

Odpoveď:
Samozrejme, pracujeme na tom. Tú ľahšiu časť máme za sebou – nefunkčné čerpadlo sme vymenili za nové, to je ale len začiatok príbehu. Projekčne riešenie zasnežovania tratí vodou z vodojemu nie je práve úžasný nápad. Jednak je voda realtívne drahá (čerpá sa v podstate 400 výškových metrov) a druhým, väčším problémom, je jej teplota. V takýchto zásobníkoch zvykne mávať aj 7-8 stupňov Celzia, čo znamená, že na ceste zo zasnežovacej techniky na zem nestihne voda zamrznúť. Preto sme sa rozhodli vybudovať jazierko na zasnežovaciu vodu, momentálne sa pracuje na projektovej dokumentácii, (vrátane napojenia na možné zdroje vody a čerpaciu stanicu) mala by byť hotová v blízkej dobe. Priznávam, že túto sezónu určite nestihneme ...

Otázka:
Kto dnes zodpovedá, riadi úpravu turistických bežkárskych tratí, z akých zdrojov je financovaná?
Viem, že k úprave tratí sa hlási Biela stopa, Skalka aréna, MKL, Cyklosanté. Každý z týchto subjektov má svoje priority. V minulosti sa stávalo, že napriek dostatku snehu neboli trate upravené, bežkári boli sklamaní. Najmä v sezónach s nedostatkom snehu potom vznikali konflikty vo vzťahoch medzi zainteresovanými. Nemôže mesto určiť, poveriť, dať kompetencie jednému subjektu, ktorý by za úpravu zodpovedal od novembra do apríla? Zmluva so Skalka arénou o víkendových úpravách ako tak väčšinou fungovala len od polovice decembra. Navyše ak v nedeľu napadla hrubšia vrstva snehu nemal ju do nasledujúceho víkendu kto upraviť napriek tomu, že na Skalku chodia bežkári aj cez týždeň. Bežkári, turisti budú vďační aj za obmedzené upravené úseky, nemusí to byť vždy celý sever a juh BS.

Odpoveď:
Už po mojom nástupe na miesto primátora, kde za všetko môžem, bolo jasné, že každý zo zúčastnených má svoj recept na to, ako to má fungovať. A samozrejme, každý si subjektívne myslí, ten vlastný model je najlepší. Presne tu to celé začína. Nepodarilo sa mi nájsť osobu - súčasť systému – ktorá by si udržala ten správny nadhľad. Každý bežkár dobre vie, kam ho to najviac ťahá – niekto nedá dopustiť na sever, hlavne tí výkonnejší, niekto zas juh a cez Hostinec to vezme do Kremnice, tým rekreačným – ktorí po práci na hodinku vybehnú na kopec – stačí inline dráha alebo trochu sa pokrútiť okolo štadióna.
Tak isto je to s technikou, ktorú máme k dispozícii – všetko si prenajímame, alebo nám pomáhajú nadšenci. Výhodou je, že tým pádom pre každé snehové podmienky existuje optimálna úprava (od adaptéra, malý ratrak či veľký) ale nevýhodou je časová koordinácia. Niektoré z mechanizmov majú i iné úlohy, takisto je to aj s ľuďmi.
Podčiarknuté, sčítané – požiadavky na úpravu tratí sa stretávajú u Ivetky Ceferovej a ona ďalej zadáva úpravu tratí. Vyhovieť všetkým sa však nedá. Treba si uvedomiť, že mesto Kremnica financuje prevažnú časť zimnej aj letnej úpravy z vlastných zdrojov. Požadovať , aby bol upravený napr. severný okruh v týždni, keď sa tadiaľ preženie 5 ľudí, to by sme nedokázali fungovať dlho. Vždy bola snaha, a tak to aj ostane, aby sme „míňali múdro“ – a upravovali tam, kde sú bežkári. A samozrejme - vďaka dobrovoľníkom sa intervaly úprav a rozsah zlepšil.

Otázka:
Pripravujú sa nejaké nové projekty alebo investície, ktoré by mohli prispieť k rozvoju bežeckého lyžovania na Skalke?

Odpoveď:
Hlavným cieľom je sfunkčniť zasnežovanie, aby sme dokázali sezónu skôr začať alebo aby sme je predĺžili. V tomto smere podnikáme postupné kroky. Čo sa týka iného rozvoja – musím priznať, že na Skalke potrebujeme zastabilizovať viacero vecí, preto uvidíme, ako budú postačovať financie.

Otázka:
Som presvedčený, že ľudia si uvedomujú, že nič nie je zadarmo a to platí aj o upravovaných bežkárskych tratiach. Sú ochotní za kvalitne upravené trate zaplatiť. V zahraničí je to riešené vyberaním vstupného na upravované trate. Neuvažuje mesto zaviesť takýto systém spoplatnenia? Dobrovoľný nákup nálepiek nie je úplne fér, pretože neprispievajú všetci, ktorí trate využívajú.

Odpoveď:
Aj na túto tému je viacero pohľadov. S modelom nálepiek sme prišli hneď po mojom nástupe. Má výhody i nevýhody – jeho prevádzka je nenáročná, čo je možno aj dôvodom nízkeho výberu. Na druhej strane predaj vstupeniek na trate je dosť ťažko kontrolovateľný, nástup je možný kdekoľvek. Traťová polícia by sa asi obľube netešila ... mojim cieľom bolo, aby ste sa v komunite bežkárov, medzi sebou, tak trochu doberali a „nútili“ tých, čo známku nemajú, aby si ju kúpili. Minulú sezónu prišiel tiež návrh zahrnúť poplatok za úpravu tratí do parkovného – ale parkovné sa na Skalke nevyberá. Takže pre tento rok ešte skúsime nálepky – už dnes ich majú na predajných miestach. Môžem Vám sľúbiť len to, že každé euro, za ktoré si známky kúpite, skončí v zimnej úprave tratí.

Ďakujem za odpovede pánovi Ferenčíkovi a ak máte doplňujúce otázky, prípadne chcete inak reagovať, napíšte do diskusie pod článkom. Mám prísľub, že na otázky sa pokúsi pán primátor odpovedať a jeho reakcie potom do tohto článku doplním.

O zámeroch Kremničanov sa môžete dočítať aj v nasledujúcom článku:
http://www.kremnica.sk/2016/10/04/na-udrzbe-bezeckych-trati-sa-opat-bude-podielat-viacero-subjektov/


     

strana 1 2 3 4 5