REGISTRÁCIA  |  PRIHLÁSENIE

28.2.2024  Kremnické vrchy  Skalka
Bežkárske trasy v stredisku
10 až 30 cm  starý, špinavý sneh  upravené takmer v celej dĺžke  cyklosante

Záznamov: 1-10 z celkom 236   Najnovšie | Predchádzajúca strana | Ďalšia strana | Najstaršie

Kremnické vrchy - Skalka | 18.3.2018 | Ján Murgaš | Čítané 2526x | 21 príspevkov v diskusii
Úprava bežeckých tratí - negatíva.
ako sme začínali

V osemdesiatych, deväťdesiatych rokoch sme ani nechyrovali o úprave bežeckých tratí. Na lyžiach (z banskobystrickej strany) sme vystúpali, či už na Tablu, do Kordíckeho sedla, na tunel, alebo králickou zvážnicou na hrebeň Kremnických vrchov. Sami sme si prešlapali stopu, vpredu sme sa striedali. Bolo to krásne romantické v panenskej prírode. Strmé úseky do Kordíckeho sedlo sa išlo "véčkom", takže aj nadol sme v pohode zlyžovali strmé úseky. Akonáhle pribudla korčuliarska technika, tak korčuliari začali po týchto trasách vystupovať v topánkach a výstupové trasy sa pravidelne ničili. Bežkári korčuliari začali robiť zle bežkárom klasikom. No čo už, taká je doba.
Ako všetci dobre vieme, v posledných rokoch sa upravujú pravidelne všetky bežecké trasy. Áno, je to krásne, pochvala všetkým, čo sa pre širokú bežkársku verejnosť takto obetujú.
Každé pre má aj svoje proti. Pravidelnou úpravou tratí je sneh neustále stláčaný, čím sa vytvorí tvrdý podklad, ktorý keď odvhlne a následne zamrzne, tak zrazu máte z upravenej trati doslova "betónku". Pokiaľ nenapadne nová vrstva snehu, tak veľakrát ide o zdravie bežkárov. Dnes bola Kordícka zvážnica toho príkladom.

Worldloppet | 17.3.2018 | Ľuboš Halgaš | Čítané 1774x | 0 príspevkov v diskusii
ENGADIN SKIMARATHON oslávil 50 rokov
Najväčšie preteky voľnou technikou

Engadin Skimarathon sú po Vasovom behu druhé najväčšie preteky pre bežcov na lyžiach a zároveň najväčšie preteky voľnou technikou. V Engadinskom údolí môže štartovať až 13000 pretekárov, štartuje sa vo vlnách.
V tomto oslavnom ročníku bol o preteky veľký záujem, a tak boli vypredané už pred plánovanou uzávierkou. Prihlásilo sa 14200 pretekárov zo 67 krajín. Dokonalá švajčiarska organizácia fungovala. Všetko bolo skvele pripravené. Len počasie sa s nami zahrávalo. V deň pretekov pred štartom pršalo, snežilo a potom sa výrazne oteplilo. Pri čakaní v koridore na štart sme celkom rýchlo premokli. Počas pretekov na 42 km trati sme zažili niekoľko krát sneženie, drobný dážď, vietor, hmlu, bolo aj zamračené no a v závere zasvietilo slniečko. V cieli nás detičky obdarili krásnymi medailami, do ktorých bolo možné vygravírovať cieľový čas. Ponúkli nám tekuté občerstvenie a niečo sladké na zahryznutie. Vrecia na korbách vojenských nákladiakov čakali na svojich majiteľov. Prezliecť sa bolo možné v malom stane alebo pod slnečným nebom.
Návrat bol organizovaný, vlakom a následne autobusom. Všetko bolo naplánované so švajčiarskou presnosťou. Zo Slovenska sa zúčastnilo 36 pretekárov (info z výsledkovej listiny).

Link na fotky :

Worldloppet | 15.3.2018 | Jozef Mecele | Čítané 2023x | 2 príspevky v diskusii
Na Skalke sa uskutoční Veľká cena Kremnica - FIS Continental Slavic cup
Počas pretekov budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté

Mestský klub lyžiarov (MKL) Kremnica usporiada na Skalke v sobotu a v nedeľu 17. - 18. marca 2018 medzinárodné preteky v behu na lyžiach dospelých a juniorov - Veľkú cenu Kremnice - FIS Continental Slavic cup.

Sobota:
Šprint klasicky, 10:00 - kvalifikáciia, 12:00 - finále

Nedeľa:
Preteky voľne s hromadným štartom, muži a juniori 15 km, ženy a juniorky 10 km (10:00)

V čase konania pretekov budú pretekové trate pre bežkujúcu verejnosť uzavreté. Organizátori sa obracajú na návštevníkov Skalky, turistov, bežkárov, fanúšikov bežeckého lyžovania s prosbou, aby počas podujatia nevstupovali na lyžiarsku bežeckú trať, zvýšili svoju pozornosť, ohľaduplnosť, dbali na pokyny usporiadateľov, predišli kolíziám s účastníkmi pretekov a prispeli tým k zdarnému priebehu podujatia! Záujemcovia o bežkovanie môžu využiť iné trate na Skalke a v okolí.
Ďakujeme!

V sobotu sa uskutočnia preteky na lyžiarskom štadióne Rudolfa Čillíka a na šprintérskom 1,6 km okruhu v okolí štadióna, v nedeľu sa bude pretekať na tzv. FIS-ovom 5-kilometrovom okruhu so štartom a cieľom na štadióne Rudolfa Čillíka.

Kremnické vrchy - Skalka | 10.3.2018 | Ivan Macko | Čítané 2553x | 5 príspevkov v diskusii
Chodci na tratiach
Vraj kade máme chodiť

Po obstojnom nábehu spoplatnenia bežkárskych tratí v Kremnických vrchoch, bude podľa všetkého potrebné riešiť aj problém čo s turistami vo vibramách. V sobotu 10.3. boli trate perfektné upravené, hoci oteplenie trochu znížil kvalitu snehu. V tento deň sa ale na tratiach z Králik na Hostinec ako aj zo Skalky pohybovalo viacero skupiniek pešiakov a namiesto bežiek som u takej jednej skupinky videl ako "občerstvujú" uprostred trate alkoholom. Samozrejme po kritike nasledovalo arogantné argumentovanie, "Kade máme chodiť?" takmer po celej trati bol vidieť hlboké stopy po "turistoch". Azda sa len z Hostinca nestane krčma pre turistov.

Worldloppet | 28.2.2018 | Ľuboš Halgaš | Čítané 1751x | 1 príspevok v diskusii
45.FINLADIA-HIIHTO 2018
100 KM na lyžiach voľnou technikou

Minulý rok Fínsko oslavovalo 100 rokov existencie a tak sa pri tejto príležitosti v roku 2017 prvýkrát bežalo 100km klasicky. A pre veľký úspech v roku 2018 zopakovali 100km voľne. To bola výzva. Deň D bol určený 25.februára 2018. Tieto preteky boli pre nás vrchol sezóny. Na konci novembra sme zabezpečili letenky a ubytovanie. Už sa stačilo len pripravovať.
Do Lahti sme dorazili súčasne s arktickým vzduchom. Sobotní klasikári bežali v celkom slušnom mraze - 20°C. Nám sa na nedeľu oteplilo na ranných -13°C. Štart bol o 7.00 hod za umelého osvetlenia na štadióne v komornej atmosfére bez divákov – ešte spali 😊. Po asi 5 km zhaslo i osvetlenie trate. Počas behu bolo možné sledovať východ slnka a následne pribúdanie oblakov. Jemné sneženie i celkom silné sneženie. Počasie nás bavilo striedaním. To zapríčinilo i zhoršený sklz bežiek. Po prvom kole bolo možné prezuť bežky za nové ale my sme neboli pripravení. Tak sme odbehli celé preteky na jedných bežkách. V druhom kole nás dobehli bežci štartujúci o 10.00hod, ktorí bežali 50km voľne. Mal som dojem, že stojím na mieste, tak rýchlo prebehli okolo. Trať bola zvlnená s krátkymi výbehmi. Na 90 km som si spomenul na Vasaloppet. To by som bol v cieli a v ľahšom profile. Tu ma však ešte čakali tri ostré výbehy. Na 98 km som bol rád, že som sa spúšťal z kopca do priestoru cieľa. V cieli nám Fínky odovzdali medaile. Presunuli sme sa do haly, odložiť bežky, vybrať vrece s oblečením a dať si chutné jedlo. Večer bola k dispozícii i sauna. Všetko bolo skvele zorganizované. Bol to pekný zážitok.
V pondelok pred odletom sme stihli prehliadku mesta Helsinki a potom šťastne dorazili domov.

Link na fotky : https://lubos28.rajce.idnes.cz/45.FINLANDIA-HIIHTO_2018

Kremnické vrchy - Skalka | 26.2.2018 | Libor Trilec | Čítané 2548x | 10 príspevkov v diskusii
Bežkári na Skalke-čo nám chýba?
zlepšenie služieb pre bežkárov

Ahojte všetci,

K napísaniu tohoto článku ma priviedli osobné skúsenosti a postrehy z doterajších 33 tohoto sezónnych pobytov v stope v Kremnických vrchoch ( cca 640 kilometrov). Na začiatok chcem na okraj podotknúť, že v septembri minulého roka som utrpel po páde zo strechy veľmi ťažký úraz s rozsiahlymi vnútornými zraneniami a to, že som to prežil sami lekári považujú za malý zázrak. V marci ma čaká ma ešte jedna dosť náročná operácia, podmienkou ktorej je, aby som bol v čo najlepšej kondícii a pri sile. Z tohoto pohľadu úplne najdôležitejšiu a nenahraditeľnú úlohu pri mojej rekonvalescencii zohrali a zohrávajú dni, ktoré som strávil s bežkami na nohách. Tie umožnili termín tejto operácie posunúť z obvyklých 8-10 mesiacov od úrazu, na 6 mesiacov. Bežkovaniu teda vďačím za nesmierne veľa, veľa a ďakujem najvyššiemu, že " takhle miloval tenhle kraj".
A teraz direkt vecne k veci:
Pri mojich bežeckých potulkách po kremnických vrchoch vnímam svoj pobyt-pohyb komplexne, od štruktúry snehu, pocitov dobrého sklzu a pohodlného stúpania ( som výlučne CT klasik), nádherných pohľadov na okolitú prírodu, milých pozdravení oproti alebo okoloidúcich bežkárov, krásy snehových vločiek trblietajúcich sa v slnečných lúčoch i krásy počasia, keď pre hmlu vidno tak do 20 metrov. Mám rád, keď to môžem napáliť v kvalitnej stope a tak isto, keď sa môžem pobrodiť v "panenskom" x-centimetrovom prašane (smer Brestová, alebo na Slobodné). Po takto úžasne strávených niekoľkých hodinách prichádzam späť na štadión na Skalke a..............................................
Som príjemne zdravo spotený. Hovorím si, dám si čajík alebo iné v bufetíku, pookrejem, posedím s priateľmi i s neznámymi, otočím tvár do slniečka a pochytám bronzík. Lenže..........vonku je -10, -5, 0, +3......a mne začína byť chladno. Nechce sa mi hneď nasúkať lyže do auta a fujas matias preč. Vidím, niektorí majú pootvárané kufre na kárach a s drkotom dávajú zo seba dole mokré, vlhké vrstvy oblečenia a obliekajú suché. Komfort alias Ukrajina. Ja to riešim tým spôsobom, že na drzovku idem do neďalekého penziónu a na recepcii sa v teple rozložím a prezlečiem..akosi ma tie kočky tam tolerujú. Takže, to, čo mne úplne akútne chýba na štadióne je kultúrna a vyhrievaná miestnosť na prezliekanie prípadne na prípravu lyží.
Ďalej:....poprechádzajte sa po parkoviskách, a okolí blízko štadióna. Pokiaľ deň pred tým neposneží, začínate mať pochybnosti, či sneh je biely, alebo žltý....proste kultúra alias Ukrajina. Ja to vôbec nemám ľuďom za zlé, keď treba, tak treba, len prosím pekne kde?....Chlapi my to ešte nejak ustojíme, ale čo naše krajšie polovičky? Takže, to čo úplne rovnako akútne chýba priamo na štadióne sú kultúrne, vyhrievané verejné toalety, s tečúcou vodou. Toalety, o ktoré sa bude niekto permanentne starať. Pokiaľ minimálne tieto dve veci na Skalke nebudú, pomenovanie, že je to "stredisko európskych parametrov" vyznieva ako výsmech základným obyčajným štandardom.Či už to budú zariadenia kontajnerového typu ( dosť som pozeral na internete a existujú naozaj vkusné moduly), alebo, a to by bol vyšší level, postavili by sa drevené objekty zo suroviny, ktorej je vôkol nadostač a disponuje ňou priamo mesto Kremnica. Je mi úplne jasné, že "JE TO O PENIAZOCH". Ako a kde ich zohnať? To je otázka do pléna, pre nás všetkých, pretože toto je pre nás všetkých milí kamaráti bežkári. Uvedomujem si, že sólo servis a služby pre bežkárov nie sú ani v zahraničí výnosným biznisom, ako zjazdové lyžovanie. V mnohých ohľadoch však sekundárny benefit, ktorý nie je exaktne vyčísliteľný prináša viac. Na všeobecný prospech všetkých.
Podotýkam, že týmto článkom zastupujem len sám seba, nie som členom nijakého združenia. Mojim zámerom je rozprúdiť diskusiu a výmenu informácií medzi nami bežkármi ohľadom uvedených vecí a hľadať niečo konštruktívne vymyslieť, niečo, čo by prakticky smerovalo k riešeniu, tak prezliekární ako aj toaliet. Takže smelo, ideme na to?:-)
Libor Trilec alias bikeski

Euroloppet | 23.2.2018 | Karol Kováč | Čítané 1709x | 3 príspevky v diskusii
Vydarený 35. ročník EUROLOPPET - Gsiesertal lauf
Reportáž z podujatia, ktoré sa konalo 17. a 18. februára 2018

Podujatie organizované v doline Gsiesertal / Val Casies v južnom Tirolsku sa pýši skutočnosťou, že od začiatku organizovania počas svojej 35 ročnej histórie nebolo ani raz zrušené. Na šiestich ročníkoch za sebou, ktorých som sa zúčastnil som zažil preteky za rôznych snehových podmienok. Pred dvoma rokmi sa celý pretek bežal na technickom snehu a mimo trate bola prakticky celá dolina bez alebo len s veľmi tenkou vrstvou snehu.
Organizátori venujú príprave tratí veľkú pozornosť už od prvých mrazov začiatkom každej zimnej sezóny a tak v čase konania pretekov, ktoré sa pravidelne konajú v polovici februára ich nezaskočí nedostatok prírodného snehu alebo teplé počasie.

V tomto roku ale boli snehové podmienky vynikajúce. V celej doline, kde sa preteky organizujú bolo viac ako pol metra snehu a trate perfektne pripravené. V čase nášho príchodu nás vo štvrtok ráno čakala aj poriadne nízka teplota, ktorá klesla až pod -18 stupňov. Cez deň sa však už príjemne oteplilo a bolo len niekoľko stupňov pod bodom mrazu, takže tréning na perfektne upravených tratiach bol príjemný.
Len pre zaujímavosť, v čase, keď na Slovensku sa objavila prvá lastovička vo vyberaní poplatku za upravené trate, tu sme za denný vstup zaplatili 8 €. Funguje to tak, že sa vyberiete na trate bez toho aby ste museli niekde v pokladni kupovať lístok. Takmer so stopercentnou istotou vás počas tréningu na trati zastaví označený kontrolór, ktorý vám predá denný lístok vo forme náramku, ktorý vám pripne na viditeľné miesto. Nikoho z nás ani nenapadlo snažiť sa vyhnúť miestam, kde kontrolóri väčšinou stoja. Trate sú perfektne upravené tak vieme za čo platíme.

Preteky sa už tradične konajú po dva dni. V sobotu sa beží klasickou a v nedeľu voľnou technikou. Zaujímavosťou je, že účastník sa pri prihlasovaní rozhoduje iba v tom akým štýlom chce bežať. Teda či v sobotu klasikou alebo v nedeľu voľnou technikou. Pritom je možné absolvovať každý z pretekov v dvoch rôznych dĺžkach. Kratšia trať má vzdialenosť 30 km a dlhšia 42 km. Prvých 30 km je trať pomerne nenáročná s malým prevýšením a až záverečný úsek v dĺžke 12 km obsahuje pomerne strmé stúpanie, ktoré po zhruba polovici prejde do klesania až takmer do cieľa. Je teda na každom pretekárovi akú trať si zvolí. Po tridsiatich kilometroch môže zamieriť do cieľa alebo sa vydá na záverečný 12 km úsek so spomínaným stúpaním.

Ako som už uviedol v tomto roku boli snehové podmienky počas pretekov ideálne a počasie tiež. V sobotu bolo polooblačno, teplota okolo nuly, miestami zasvietilo aj slnko. V nedeľu k tomu ešte slabo posnežilo. Trať vplyvom sobotného večerného sneženia bola pomalšia ako pri tréningoch v predošlých dňoch a tak aj dosiahnuté časy boli o niečo horšie ako v roku 2017.
Tradične dobrá organizácia s už tradičným trochu dlhším čakaním na bohaté občerstvenie po pretekoch ale oplatí sa vystáť si šóru.

V tomto roku organizátori po dobehnutí udeľovali pamätné medaily. Vymenili ich tak za predtým udeľované odznaky. Sľúbená hviezda, aktuálny majster sveta z Lahti a víťaz Tour de Ski, Sergey Ustiugov na preteky v sobotu nakoniec nenastúpil a tak preteky na trati 42 km vyhral jeho krajan Yevgeny Dementyev . Nedeľné preteky voľnou technikou na trati 42 km vyhral domáci pretekár Gardener Stefano.

Podujatie je populárne aj u Slovákov, no nie všetci sa zúčastňujú pretekov ale prídu si zabehať na nádherných tratiach, ktorých je v okolí množstvo. Blízkosť Toblachu či zjazdárskeho raja Kronplaz láka skupiny, ktoré sem organizujú počas konania aj zájazdy autobusmi. Stretli sme bežkárov z Trenčína, ktorí si boli zabehnúť trasu z Cortiny do Toblachu.
Pretekári zo Slovenska sa podľa výsledkovej listiny zúčastnili počas dvoch dní v 14 štartoch.
My sme rozhodnutí o rok sa sem opäť vrátiť. Počasie garantovať nevieme ale to že sa preteky budú konať aj v roku 2019 je isté takmer na 100%.

Euroloppet | 16.2.2018 | Ľuboš Halgaš | Čítané 1553x | 0 príspevkov v diskusii
46. Int.KOASALAUF 2018
St.Johann in Tirol

V dňoch 10.až 11. februára 2018 sa konal pretek Koasalauf v rakúskom stredisku St.Johann in Tirol, beh klasickou i voľnou technikou, zaradený do série Eueroloppet.
V piatok pri prieskume trati sme stretli i Kateřinu Smutnu s trénerom, ktorý nám radil klasiku jazdiť na holých lyžiach, lebo trať je ohromná placka, len s úvodným kopcom. Jeho zverenkyňa to tak dala, veď bola celkovo druhá v sobotnej klasike. My sme vsadili na istotu odrazu.
Preteky začínali už v piatok večer štafetami na osvetlenom okruhu, zaujímavosťou bolo, že štafetoví bežci si ako štafetu odovzdávali - prezliekali tričkové štartové číslo. Pekne vidieť na fotkách v priloženom linku.
V sobotu sa bežalo klasickou technikou 50km,28km a 8km v komornejšej atmosfére. Sneh bol z noci premrznutý, ale pripadol jemný poprašok, ktorý komplikoval prípravu bežiek.
Nedeľa bola venovaná voľnej technike 50km,28km a 8km. Za väčšieho počtu štartujúcich i divákov. Na štarte svietilo ostré slnko. Bol až teplo. Boli sme radi, že prišli oblaky, ktoré zmiernili teplotný vzostup snehu. Bežali sme na rovinatej trati identickej so sobotnou.
V cieli bola šatňa i sprchy. V pripravenom stane na parkovisku bolo občerstvenie a následné vyhlasovanie výsledkov. Preteky boli super organizované. Odporúčam zažiť.
Ďakujem mojim spolu bežcom Jankovi, Tiborovi a Vladovi za super akciu.

Link na fotky :http://lubos28.rajce.idnes.cz/KOASALAUF_2018/

Euroloppet | 12.2.2018 | Karol Kováč | Čítané 1578x | 0 príspevkov v diskusii
Už tento víkend sa uskutoční 35. ročník Gsiesertal lauf
Odpočítavanie je spustené! Na štarte hviezdy z Ruska.

Aktuálne informácie pred začiatkom podujatia, ktoré sa uskutoční už tento víkend 17. a 18. februára.

Online registrácia je možná ešte do stredy 14.02.2018 (23.59 hod.). Neskôr je možné prihlásiť sa priamo na mieste od piatku do nedele.

Program pretekov:
Sobota, 17.02.2018: Štart Classic 10.10 hod.
Sobota, 17.02.2018: Štart MiniGsieser 15.30 hod.
Nedeľa, 18.02.2018: Štart Voľná technika 09.00 hod. (Pozor zmena oproti pôvodnému času)
Nedeľa, 18.02.2018: Rai Sport Live - priamy prenos v TV od 09.20 do 11.00 hod.

Program podujatia:
Počas celého víkendu je na programe okrem športových podujatí aj množstvom zábavy a kulinárskych špecialít. Podrobnosti nájdete v programe podujatia.

Hviezdy podujatia

Sergej Ustiugov, RUS, dvojnásobný zlatý medailista z Majstrovstiev sveta v roku 2017 v Lahti a víťaz Tour de Ski 2017 je jednou z najväčších hviezd sobotného preteku klasickou technikou.

Ruský olympijský šampión Jevgenij Dementyev je jedným z favoritov pre preteky voľnou technikou v nedeľu.

Do dnešného dňa sa zaregistrovali pretekári z 36 krajín zo všetkých kútov sveta, medzi ktorými nechýbajú ani účastníci z mnohých exotických krajín vrátane Nepálu, Pakistanu, Peru, Indie a Číny. Celkovo sa očakáva viac ako 2 300 účastníkov.

Mini-Gsieser: Podujatie pre mladých lyžiarov od 8 do 16 rokov sa uskutoční v sobotu 17. februára o 15.30 hod.

Euroloppet: držitelia Euroloppet pasu môžu využiť mnoho výhod.

Pozrite si video trate 35. ročníka: https://www.youtube.com/watch?v=SK5aXF9qxH4&feature=youtu.be

Aktuálne informácie nám poslal
pán Franz Steinmair z organizačného štábu podujatia
Gsieser Tal Lauf - Gran Fondo Val Casies

Kremnické vrchy - Skalka | 8.2.2018 | Michal Gonda | Čítané 2299x | 2 príspevky v diskusii
Pozývame Vás na testovanie bežiek Peltonen
Stretneme sa v sobotu 17.2. 2018 na Kordíckej zvážnici

Vážení priaznivci bežeckého lyžovania,

aj keď sme internetový obchod, radi by sme prišli medzi Vás a stretli sa s Vami osobne. Preto by sme Vás chceli pozvať na testovanie bežiek značky PELTONEN.
Príďte si vyskúšať sklz lyží od fínskeho výrobcu bez toho, aby ste cestovali ďaleko na sever. Stačí, keď prídete na parkovisko na začiatku Kordíckej zvážnice, ktorá sa nachádza pri obci Kordíky nad Banskou Bystricou.

Pokiaľ sa rozhodnete, že prídete, radi Vás privítame:
Kedy: sobota, 17. 2. 2018
O koľkej: 9:30
Kde: Na začiatku Kordíckej zvážnice cca 50 m od parkoviska.
GPS: 48°46'45.6"N 19°01'45.6"E

Teši sa na Vás tím e-shopu www.vsetkonabeh.sk