KREMNICKÉ VRCHY
Oblasť Kremnické vrchy zahŕňa trasy v oblastiach Skalka, Králiky, Krahule, Malachov, Turček, Tajov, Kordíky...
Príspevky na úpravu trati na Skalke vo výške 5€/os./deň si môžete zakúpiť v Relaxcentre, v CykloSanté, Na Hostinci a priamo pri vstupe na štadión.
Zaplatením 40€ získate vstup na upravené trate na celú sezónu. Príspevky pre Kordícky Hrebenák môžete vhodiť do kasičky na Kordíckej zvážnici, príspevky pre ZAaRES B. Bystrica môžete poukázať v zbierke
SNEHOVÉ SPRÁVY - Kremnické vrchy
Dátum
Stredisko
Trasa
Sneh
Kvalita
Úprava
Pridal
21.12.2024
Kremnické vrchy
Skalka-štadión Inline-Bystrické sedlo
15 až 30 cm
tvrdý podklad s popraškom
upravené v celej dĺžke
cyklosante
Stav dňa:
21.12.2024
Trasa:
Skalka-štadión - Inline-Bystrické sedlo (Kremnické vrchy) Štadión-inline-depo-Bystrické sedlo a späť
Parametre:
1150 - 1210 m n.m., dĺžka 3 km
Sneh:
15 až 30 cm, tvrdý podklad s popraškom
Stav úpravy trate:
upravené v celej dĺžke
Podmienky pre CT a FT:
obmedzené (CT), obmedzené/dobré (FT)
Teplota vzduchu:
od -3 do -4 st. C
Počasie:
polooblačno, bez zrážok, premenlivý vietor
Doplňujúci popis:
Upravená aj horná aj dolná 4- ka a obidva Kiare. Podmienky na túto snehovú biedu v celku dobré.
Správu pridal:
cyklosante (zobrazené 370x)
Komentáre:
20.12.2024
Kremnické vrchy
Kordíky Kordícka zvážnica
15 až 25 cm
nový sneh vlhký
neupravené
pietro1978
Stav dňa:
20.12.2024
Trasa:
Kordíky - Kordícka zvážnica (Kremnické vrchy) Z Kordík popod hrebeň smerom na juh až po križovatku so žltou značkou, ktorá smeruje z Tajovskej zvážnici na Tunel.
Parametre:
854 - 1113 m n.m., dĺžka 5 km
Sneh:
15 až 25 cm, nový sneh vlhký
Stav úpravy trate:
neupravené
Podmienky pre CT a FT:
obmedzené (CT), dobré (FT)
Teplota vzduchu:
od do 2 st. C
Počasie:
zamračené, bez zrážok, bezvetrie
Doplňujúci popis:
Kordicka zvaznica od parkoviska cca 200 m zle / bezky do ruky/, potom prvy km obmedzene, dalej uz dobre 6/10 (1..nevhodne 10..idealne). V spodnej casti poprasok, vo vrchnej casti do 5 cm noveho snehu. Chce to trochu trpezlivosti, ale zabezkovat sa da dobre.
Tak dnes to nebolo nic moc, približne 4/10 ( 1…nevhodne - 10… ideálne), miestami dost spiny zo stromov + mokry sneh, ale dost usekov bolo aj velmi dobrych. Praveho bezkara vsak nic neodradi :)), aspon bolo malo ludi :). Zajta a stvrtok oteplenie, nastastie od piatku uz opat prave zimne pocasie, Vianoce by mali byt ok.
Správu pridal:
pietro1978 (zobrazené 693x)
Komentáre:
17.12.2024
Kremnické vrchy
Skalka-štadión Inline-Bystrické sedlo
15 až 25 cm
starý sneh mokrý
upravené v celej dĺžke
cyklosante
Stav dňa:
17.12.2024
Trasa:
Skalka-štadión - Inline-Bystrické sedlo (Kremnické vrchy) Štadión-inline-depo-Bystrické sedlo a späť
Pripadlo cca 3 cm prachového snehu, podmienky na okruhoch dobre, miestami velmi dobre 7/10 (1..nevhodne - 10..idealne). Zvaznica z Kralik relativne dobra 4/10, neprejdena ratrakom, ale vykorculovat sa da, pozor na skaly na par miestach. Ludi bolo dost, neskor zacalo snezit, ubudlo aj ludi. V kazdom pripade sa oplati ist :).
Správu pridal:
pietro1978 (zobrazené 418x)
Komentáre:
15.12.2024
Kremnické vrchy
Králiky chata nad Tajovom
15 až 25 cm
nový sneh vlhký
prešlapané, ujazdené bežkármi
dedo
Stav dňa:
15.12.2024
Trasa:
Králiky - chata nad Tajovom (Kremnické vrchy) Od zjazdovky na Králikoch popod mostíky na Chatu nad Tajovom
Parametre:
750 - 900 m n.m., dĺžka 5 km
Sneh:
15 až 25 cm, nový sneh vlhký
Stav úpravy trate:
prešlapané, ujazdené bežkármi
Podmienky pre CT a FT:
dobré (CT), dobré (FT)
Teplota vzduchu:
od -1 do 0 st. C
Počasie:
zamračené, slabé sneženie, prehánky, veľmi silný vietor
Doplňujúci popis:
Pripadlo 4 cm noveho snehu. Necistoty dostatočne prekryté. Bezkari ani nevedia ze sa tu dá dobre bežkovat.
Správu pridal:
dedo (zobrazené 350x)
Komentáre:
dedo: veľmi slabý vietor
14.12.2024
Kremnické vrchy
Skalka Bežkárske trasy v stredisku
20 až 30 cm
nový sneh prašan
upravené v celej dĺžke
cyklosante
Stav dňa:
14.12.2024
Trasa:
Skalka - Bežkárske trasy v stredisku (Kremnické vrchy) Bežkárske trasy v stredisku Skalka, štadión, inline, FIS okruhy, okruhy BS
Parametre:
1230 - 900 m n.m., dĺžka 60 km
Sneh:
20 až 30 cm, nový sneh prašan
Stav úpravy trate:
upravené v celej dĺžke
Podmienky pre CT a FT:
obmedzené (CT), obmedzené/dobré (FT)
Teplota vzduchu:
od -7 do -8 st. C
Počasie:
zamračené, občasné sneženie, nárazový vietor
Doplňujúci popis:
Do rána upravený štadión, in line okruh, horná aj dolná 4- ka, obidva Kiare - všade FT, na hornej4- ke a na štadióne je aj stopa na CT. Tiež upravený hrebeň po Hostinec- obmedzené podmienky, len časť od odbočky do Králik po Železnú bránu sú podmienky na FT dobré.
Správu pridal:
cyklosante (zobrazené 568x)
Komentáre:
Lechu: Super robota s tym mnozstvom snehu, sneh dnes rychly a ludi na sobotu pomerne malo Lechu: Super robota s tym mnozstvom snehu, sneh dnes rychly a ludi na sobotu pomerne malo
12.12.2024
Kremnické vrchy
Skalka na Hostinec
20 až 25 cm
tvrdý podklad s popraškom
upravené v celej dĺžke
cyklosante
Stav dňa:
12.12.2024
Trasa:
Skalka - na Hostinec (Kremnické vrchy) Štadión - Bystrické sedlo - Králické sedlo - Pod Zlatou studňou - Tri Kríže - Hostinec
Parametre:
1100 - 1230 m n.m., dĺžka 9 km
Sneh:
20 až 25 cm, tvrdý podklad s popraškom
Stav úpravy trate:
upravené v celej dĺžke
Podmienky pre CT a FT:
obmedzené (CT), obmedzené (FT)
Teplota vzduchu:
od -3 do -4 st. C
Počasie:
veľká oblačnosť, bez zrážok, bezvetrie
Doplňujúci popis:
Hrebeň na Hostinec upravený na FT a podmienky obmedzené.
Trate na Skalke: štadión, in line, H4 a obidva Kiare FT+ CT a podmienky dobré. D4 len FT a podmienky tiež dobre.r
Na hreben z bystrickej strany sa ako najlepsia varianta stale javi trasa z Kralik, zjazdovku je mozne vykorculovat, ale je to pomerne tvrde a nerovne. Dalej cez skokansky mostik /dnes som spocital schody na najazde a je ich 450 :)/. Usek od mostika az na hreben sa isel dobre a rychlo. Od parkoviska na hreben to trva 40 min., naspat z hrebena na parkovisko 20 min.
Podmienky na Skalke a okruhoch 7/10, miestami 8/10 (1 znamena nevhodne, 10-ka idealne). Bol som prijemne prekvapeny, ze trate boli velmi dobre, novy prasan 5 cm pomohol, mal som nove lyze a nebol ziadny problem, nikde som ni nechytil. Ludi malo, trate upravene, priroda krasne zasnezena, takze urcite sa oplati, nikto neolutuje. Prejdena je az trasa zo Skalky na Hostinec a tiez Skalka - Kordicke sedlo, podmienky vsak neviem.
Správu pridal:
pietro1978 (zobrazené 328x)
Komentáre:
8.12.2024
Kremnické vrchy
Malachovská zvážnica Horné Pršany cez Grófov obed
4 až 18 cm
nový sneh vlhký
neupravené
rudobb
Stav dňa:
8.12.2024
Trasa:
Malachovská zvážnica - Horné Pršany cez Grófov obed (Kremnické vrchy) odbočka z králickej zvážnice - Horná roveň - Krpcová - Grófov obed - Horné Pršany
Parametre:
630 - 1150 m n.m., dĺžka 10 km
Sneh:
4 až 18 cm, nový sneh vlhký
Stav úpravy trate:
neupravené
Podmienky pre CT a FT:
dobré/obmedzené (CT), nevhodné (FT)
Teplota vzduchu:
od 0 do 3 st. C
Počasie:
zamračené, bez zrážok, slabý vietor
Doplňujúci popis:
Štart na zvážnici nad Pršanmi pred 10-tou, bežky (už kameňačky :O ) na klasiku. Aj keď posledné sneženie aj sem prinieslo viac snehu ako predtým koncom novembra, podmienky sú tu stále skôr na opatrnejší presun na starších bežkách. Pokiaľ si nechcete "vylepšiť" sklznicu tak vám tu bežkovanie zatiaľ neodporúčam. Podklad je nepremrznutý a spolu s vlhkým napadnutým snehom sú dôvodom, prečo sa tu striedajú miesta kde je snehu dostatok s miestami kde sú tak 4cm neutlačeného mokrého snehu ktorý sa po prejdení utlačí a rozmočí až na podklad. Mne sa naviac dosť nepekne lepil na sklznicu, takže na miestach kde ho bolo málo som za sebou v stope neraz odkrýval listy z podkladu. Záleží to asi najmä od toho kadiaľ po zvážnici steká voda/sú vytvorené mláky. Viac snehu je až v okolí Krpcovej. Nad prepadliskom je to už parádne s asi 15-18cm snehu. Spodná rampa zatvorená, vrchná rampa otvorená. Poodhadzoval som väčšie skaly a konáre zasahujúce do zvážnice, ale škoda že sa tu tiež nekonala brigáda resp.sem nezavítal traktor zaaresbb s ramenom ktorý by vykosil kraje zvažnice, lebo na niektorých miestach je zvážnica dosť zúžená a kvôli stekajúcej vode a chýbajúcim/funkčným rigolom sú veľké časti zvážnice zbytočne podmáčané.
Výborné trate, krásne počasie. Na Bielej stope bežci z dvanástich krajín
O 44. roč. Bielej stopy (28. - 29. jan. 2017) tlačová agentúra TA SR na portáli nasziar.sme.sk:
Skalku pri Kremnici obsadili bežci na lyžiach. Konal sa tam už 44. ročník Bielej stopy, diaľkového behu zaradeného do seriálu Euroloppet.
V sobotu sa víťazne otestovala slovenská reprezentantka Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica). Dominovala na 25 km trati s voľnou technikou a obhájila triumf z vlaňajška.
Triumf Jurča a Mikuša
Na dvojnásobnej vzdialenosti bol najlepší Michal Jurčo zo Ski Team Štrbské Pleso, polovičnú najrýchlejšie zdolal Ján Mikuš z KBL Jasná.
Bielu stopu poznačilo v sobotu príjemné slnečné počasie a výborne upravená trať v Kremnických vrchoch. Pretekári si z podujatia odniesli len príjemné zážitky. Nie každý však dobehol do cieľa na Lyžiarskom štadióne Rudolfa Čillíka s úsmevom na tvári. Medzi mužmi na 25 kilometrovej trati síce Ján Mikuš jasne zvíťazil, no o druhú priečku sa bojovalo tak urputne, že došlo ku kolízii, Erik Urgela ju s Jánom Holigom neustál a tesne pred cieľom sa nie vlastnou vinou nevyhol pádu. Na dvojnásobnej vzdialenosti zasa na dno síl siahol víťaz, bývalý slovenský reprezentant Michal Jurčo a v cieli skončil na snehu úplne vyčerpaný.
„Tých 45 kilometrov sa mi bežalo fajn, no posledné štyri som prežíval veľkú krízu,“ predýchaval útrapy Michal Jurčo.
„Prejavili sa vek i menšia trénovanosť, poriadne som sa pripravoval len mesiac dva, točila sa mi hlava, preto som veľmi rád, že som zvíťazil. Ku koncu som stratil dosť z náskoku, ktorý ma dlho sprevádzal. Nerátal som s víťazstvom, možno s umiestením v trojici najlepších. Bielu stopu poznám veľmi dobre, aktívne zhruba dvadsať ročníkov, aj som v minulosti raz vyhral, takže si toto víťazstvo veľmi vážim.“
Príprava na MS
Alena Procházková smeruje prípravu na majstrovstvá sveta a víťazstvo ju v rámci tréningu dobre naladilo.
„Ja ďakujem organizátorom za výborné trate, vyšlo aj počasie, takže to bol po ťažkých tréningoch ďalší, no príjemnejší test. Trochu som sa s mužmi ponaháňala, spolupracovali, bolo to fajn. Cítim sa dobre, aj keď mi je ľúto, že som nemohla absolvovať viac Svetových pohárov, z desiatich len jeden. Zabrzdili ma financie, no dúfam, že nejaké na majstrovstvá sveta zostanú.“
Na 25 kilometrov mužskej vzdialenosti si víťazstvo užil Ján Mikuš.
„Vynikajúce preteky na parádne upravených tratiach,“ pochválil podmienky. „Som ešte junior, víťazstvo ma prekvapilo. Snažil som sa o trhák, na osemnástom kilometri sa mi aj podaril, a potom som sa už snažil náskok odkontrolovať.“
Bielu stopu si opäť užívali aj niektorí známi športovci a medzi nimi aj viacnásobný majster sveta v thajskom boxe Vladimír Moravčík.
„Už som tu tretíkrát za sebou a užívam si to. Bežky sú mojím druhým športom, je to super na kondíciu. Biela stopa je nádherná, umiestenie nie je podstatné, dôležité bolo poriadne sa vybehať. Trochu som prepískol začiatok, pretože taktika bola nekompromisná, nešetriť sa a ak sily nevydržia, tak postupne z tempa uberať. V závere mi trochu v náročnom stúpaní zatvrdli nohy, no vzhľadom na to, že som si predtým bežky doprial len šesťkrát, tak to dopadlo celkom dobre. Tento beh bol aj súčasťou mojej prípravy, 6. mája zápasím o ďalší titul majstra sveta proti súperovi z Maroka. A možno aj vďaka Bielej stope zvíťazím,“ dodal s úsmevom.
V nedeľu sa mená opakovali
V nedeľných pretekoch na tridsať kilometrov klasicky sa zopakovali na stupňoch niektoré mená zo soboty. Medzi mužmi finišoval do cieľa na Skalke s presvedčivým náskokom Ján Mikuš z KBL Jasná, medzi ženami taktiež s jasnou prevahou Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica). Na 44. ročník bude mať len víťazné spomienky Ján Mikuš.
V sobotu bol v Kremnických vrchoch najlepší na 25 kilometrov voľne a v nedeľu zdolal aj najrýchlejšieho zo sobotnej 50-tky voľnou technikou Michala Jurča zo Ski Team Štrbské Pleso. Účastníkom aj v nedeľu doprialo počasie a šéf organizačného výboru Ivan Ivanič si pochvaľoval.
„História si určite bude pamätať na rozprávkové scenérie 44. ročníka, čo sa v predchádzajúcich rokoch nedalo povedať, ani o snehových podmienkach, ani o počasí,“ povedal Ivan Ivanič. „Predtým sme zažili kalamitu, aj úplné zrušenie pretekov pre nedostatok snehu, štadión pod vodou a vlani malý okruh na kameňovom povrchu. Teraz sme snehu mali, no nie brutálne veľa, na juhu sme museli aj dohadzovať. Delegát z FIS-u bol vysmiaty, opäť sme po dlhých rokoch pripravili 50 km trať, a to bol pre nás najdôležitejší argument. Prispôsobili sme sa a naplnili nové pravidlo FIS, že lyžiarsky maratón musí mať 50 km, a potom sa s ním ráta v bodovaní FIS.“
Domácich nad štandard
Počet účastníkov vysoké čísla nedosiahol a ani nebolo treba.
„Domácich sme mali jemne nad štandard, zahraničných menej, aj keď to bolo opäť o 12 krajinách,“ vyčíslil Ivanič.
„Pocítili sme posledné tri problematické roky, zahraniční pretekári si musia cestu organizovať, vopred objednávať a asi teraz nechceli štvrtýkrát za sebou riskovať. Platíme daň za počasie v predchádzajúcich ročníkoch a treba len dúfať, že sa rýchlo vrátime do osvedčených koľají. V účasti chceme pridať, zvykom bola sobota vyše 600, nedeľa 400, medzi 1000 až 1100 dovedna. Náš dlhodobý cieľ, vzhľadom na ekonomiku a aby sme bez väčších bolestí brucha prežili, je 1600 až 1800 bežcov počas dvoch dní.“
Biela stopa sa cíti v spoločnosti Euroloppetu podľa slov Ivana Ivaniča komfortne.
„Pozvánky do Worldloppetu sme mali, aj pred dvoma rokmi, vlani už žiadne neprišli. Rozhodli sme sa jednoznačne, že do Worldloppetu nevstúpime. Je to aj nákladová položka a my sa cítime v Euroloppete ako doma. To, čo do toho vkladáme, sa nám niekoľkonásobne vracia, či už v reklame, kde sa vytvára priestor odprezentovať podujatie i celý región. Tento benefit sa nám opláca, už aj preto, že fungujeme bez štátnych zdrojov.“
Výsledky:
25 km voľnou technikou
muži: Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:15:53,2, 2. Erik Urgela (MKL Kremnica) 1:17:21,6, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:17:24,1
ženy: 1. Alena Procházková (LK Slávia Ekonóm B. Bystrica) 1:22:40,8, 2. Simona Mičušíková (VK Tatran) 1:43:40,0, 3. Tamarka Minárová (Biatlon Predajná) 1:48:02,7
50 km voľnou technikou
muži: 1. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 2:44:04,8, 2. Pavel Petr (Ski Jilemnice) 2:44:49,4, 3. Róbert Kleberc (Dulcia.sk) 2:48,53,3
ženy: 1. Darina Krausová (Dom srdca Martin) 3:24:48,3, 2. Andrea Hrašková (B. Bystrica) 3:25:49,6
30 km klasicky
muži: 1. Ján Mikuš (KBL Jasná) 1:42:15,4, 2. Michal Jurčo (Ski Team Štrbské Pleso) 1:47:05,1, 3. Ján Holiga (KBL ŠKP Martin) 1:48:37,0
ženy: 1. Ingrid Hebíková (ŠKP B. Bystrica) 2:17:53,7, 2. Martina Gabčíková (MKL Kremnica) 2:28:36,4, 3. Jaroslava Lauková (ŠK Selce) 2:38:52,2
Počas pretekov budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté
Mestský klub lyžiarov (MKL) Kremnica usporiada na Skalke v sobotu a v nedeľu 7. a 8. januára 2017 Veľkú cenu Kremnice a preteky Slovenského pohára v behu na lyžiach – 1. a 2. kolo žiactva, 2. a 3. kolo dorastu, 1. a 2. kolo dospelých a juniorov, 2. a 3. kolo veteránov. V sobotu sa uskutočnia dištančné preteky klasicky s intervalovým štartom, v nedeľu dištančné preteky voľne s hromadným štartom, len ml. žiactvo klasicky s intervalovým štartom. V sobotu je štart prvého pretekára o 11:00, v nedeľu o 10:00 hod.
V čase konania pretekov od 10:30 v sobotu a od 9:30 v nedeľu do cca 14:00 hod budú pretekové trate pre verejnosť uzavreté. Organizátori sa obracajú na návštevníkov Skalky, turistov, bežkárov, fanúšikov bežeckého lyžovania s prosbou, aby počas podujatia nevstupovali na lyžiarske bežecké trate, zvýšili svoju pozornosť, ohľaduplnosť, dbali na pokyny usporiadateľov, predišli kolíziám s účastníkmi pretekov a prispeli tým k zdarnému priebehu podujatia!
Snaha o zlepšenie prístupu na severný okruh BS z BB strany
Ahojte priatelia bežkári,
vo svojom článku budem reagovať na dnešnú snehovú správu od Maťa. Maťo, keď si prvý raz na tomto fóre vyslovil myšlienku o prepojení Kordíckej zvážnice na severný okruh BS, okamžite ma napadla možnosť ratrakovania úseku po žltej značke nahor od konca Kordíckej zvážnice, resp. v stúpaní od Tichej po žltej značke smerom na Tunel. Sú tu tri základné otázky, ktoré by som kompetentných poprosil zodpovedať v reakcii na tento môj článok.
1. Je reálne možné ratrakovať tento úsek? Je schopný sa pred Tunelom ratrak otočiť a vrátiť sa naspäť?
2. Sú na túto aktivitu potenciálne k dispozícii na meste ďalšie finančné prostriedky?
3. Je záujem zo strany mesta pomôcť bežkárom dostať sa na severný okruh bez klasického postupu vyzutia lyží pod odbočkou na Kordícke sedlo tak, ako je tomu dnes?
Kedysi sme pravidelne šlapávali všetci na lyžiach už z Kordík až do sedla a nikto sa nad tým nepozastavoval, v rade, jeden za druhým, tak, ako sme o 8.35 ráno na Kordíkoch vystúpili z autobusu pri obecnom úrade. Mnohí si, verím, na to ešte živo pamätáte. Dnes je ale už iná doba...:-) Ak je to, čo navrhujem, reálne, stále mi to príde na niekoľko rokov ako ten najlacnejší variant pre "prevádzkovateľa", aj keď z hľadiska tých, čo korčuľujú, nie je samozrejme úsek medzi koncom Kordíckej zvážnice a dosiahnutím Tunela úplne ideálny. Z môjho pohľadu sa však toto riešenie ničím nelíši od obchvatu zjazdovky v stúpaní na Skalku na severnom okruhu (dokonca si dovolím tvrdiť, že úsek od konca Kordíckej zvážnice po Tunel je kratší, ako spomínaný obchvat, mám pocit, že to nie je viac, ako jeden kilometer po Tunel).
Stále je to lacnejší variant, ako odrážanie novej zvážnice po dosiahnutie ktoréhokoľvek bodu na severnom okruhu BS z Kordíckej zvážnice tak, ako o tom uvažoval Maťo už v mnohých svojich príspevkoch.
Priatelia, využime to, že Tunel bol zrekonštruovaný a pokúsme sa nájsť riešenie tohto problému, nad ktorým už roky rozmýšľam aj ja. Budem vďačný vo Vašich reakciách za akýkoľvek podnetný nápad.
V Novom roku všetko dobré všetkým Vám
Miro<br><br>
Kremnické vrchy - Skalka | 22.12.2016 | Marek Donoval | Čítané 6082x | 3 príspevky v diskusii
sezóna 2016/2017 info k parkovaniu a možnosti príspevkov
Milí priatelia bežeckého lyžovania,
všetci športovo založení Kordíčania, osobne aj pán starosta, OZ Kordícky Hrebenák a samozrejme aj ja sme veľmi radi, že Kordícka zvážnica, si za tak krátky čas od začatia upravovania pre bežecké lyžovanie, získala toľko priaznivcov.
Ako sa už veľakrát popísalo (napr. v snehových správach) ani v dnešnej dobe, keď sa BB stáva európskym mestom športu, nie je jednoduché udržať a udržiavať bežecké trasy v takom peknom stave ako posledné dni. A nie len príroda, ale aj samotný človek a jeho činnosť sú častokrát proti (napr. známy druh pešiak stopokazný).
Dovoľte mi k už začatej sezóne na "našej" zvážnici niekoľko dôležitých informácií:
1.) Úprava tratí je oficiálne robená mestom BB (správa športových zariadení mesta) a ich ratrakom Pisten Bully 100. Rozsah úpravy stôp je dohodnutý minimálne 1x za týždeň, keď to dostatok snehu dovolí a je to potrebné.
Úprava tratí snežným skútrom a finišérom je robená súkromnou osobou s príspevkami na PHM od súkromných osôb prípadne organizácií. Jano je veľmi ochotný, ale sme odkázaní na jeho prítomnosť na Slovensku a na Kordíkoch. Teda nevieme garantovať, že trate v prípade keď je málo snehu (ako teraz) budú stále takto kvalitne upravené.
Veríme však, že takých dní bude minimum. Už máme prvé príspevky na PHM. Kto bude mať záujem môže poslať finančný príspevkov na účet OZ Kordícky Hrebenák č: SK 071 111 000 000 139 321 7001, keď aj len sumou 1€. Do poznámky uveďte text PHM zvážnica. Činnosť a účet OZ KH si môžete preveriť telefonicky na Obecnom úrade Kordíky. Výšku príspevkov, zoznam prispievateľov a čerpanie bude OZ KH pravidelne dopĺňať na: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1FrffGeko9FYeAIuqIYQEcfg_QpqoqyEPqpp8sS7SWV8/edit?usp=drivesdk
Druhá možnosť ako prispieť, je kúpa nálepky Kordíckeho Hrebenáku za dobrovoľnú sumu na OU Kordíky alebo v obidvoch pohostinstvách na Kordíkoch (oproti OU a reštaurácia Skalnička). Celá suma bude použitá na kúpu PHM.
2.) Parkovanie na Kordíkoch
Keď som pred vyše 1,5 rokom začal riešiť a organizovať povolenia a samotnú úpravu Kordíckej zvážnice predpokladal som, že hlavný nápor bude z autobusu a bežkári na autách od Králik. Už minulý rok ukázal, že Kordíky nie sú ideálne pripravené na parkovanie bežkárov a už vôbec nie priamo pri začiatku zvážnice.
V prílohe nájdete mapku, na ktorých miestach doporučujeme parkovať. Dočasné (sezónne) parkovisko priamo na začiatku zvážnice za posledným zeleným domom je vhodnejšie pre vozidlá s pohonom 4x4. Tu sa na ľavú stranu zmestí cca 5-6 áut a na pravú stranu tesne pred tabuľou s označením bežeckých stôp cca 8-9 vozidiel (foto 1-5). Obidve miesta sú na pôde mestských lesov, preto Vás prosíme o ohľaduplnosť. Obecný úrad Kordíky bude obidve miesta odhŕňať traktorom. V prípade zaplnenia týchto miest doporučujeme parkovať priamo pred obecným úradom. Je to ďalej k zvážnici, ale blízko krčmy. :)
Milí priatelia, kamaráti prajem Vám za mňa aj za OZ KH príjemné prežitie Vianoc a do nového roku veľa snehu a ešte viac úspešných kilometrov.
Juraj Kundrata, poslanec a predseda športovej komisie Kordíky
Kremnické vrchy - Skalka | 16.12.2016 | Karol Kováč | Čítané 4775x | 5 príspevkov v diskusii
Priatelia bežkári. Toto sa nedá napísať iba do snehovej správy.
Dnes po príchode na Skalku sme si išli hneď zabehať na inline dráhu. Nič neobvyklé, chodíme s priateľmi za dobrými podmienkami, ktoré tu takmer vždy nájdeme. Rozhodujúce je, či je dostatok snehu, pretože sa v tomto stredisku musíme spoliehať len na prírodu.
Chodíme do tejto oblasti už dve desaťročia ale také perfektné podmienky, aké boli dnes pri večernom bežkovaní si fakt nepamätám. Trať rovná, tvrdá, stopa pre klasiku výborne drží aj v zákrutách. K tomu príjemné počasie, bezvetrie, teplota okolo – 3 st. Ideálnejšie podmienky si neviem predstaviť.
Na trati je vidieť každodennú úpravu a starostlivosť. Od prvého sneženia v tejto sezóne je evidentné, že sa v úprave tratí niečo zmenilo.
Za všetkých bežkárov sa chcem Romanovi poďakovať. Dúfajme, že mu odhodlanie vydrží a budeme si môcť užiť bežkovanie na takto perfektne upravených tratiach počas celej sezóny.
Kremnické vrchy - Skalka | 24.11.2016 | Karol Kováč | Čítané 3192x | 2 príspevky v diskusii
Dočkáme sa zasnežovania bežkárskych tratí na Skalke?
Pred nadchádzajúcou sezónou som oslovil primátora mesta Kremnice pána Alexandra Ferenčíka s otázkami súvisiacimi s ďalším smerovaním rozvoja bežeckého lyžovania na Skalke v Kremnických vrchoch.
Ďakujem, že si našiel čas a tak môžem priniesť jeho reakcie na moje otázky. Tu sú.
Otázka:
Uvažuje sa, ak áno tak v akom horizonte s využitím zasnežovania inline dráhy alebo s iným systémom zasnežovania bežkárskych tratí?
Viem, že problém je najmä v zabezpečení vodného zdroja, techniky a samozrejme financie. Pripravuje sa v tejto oblasti niečo? Veď tak ako zjazdári ani bežkári sa už v dnešných klimatických pomeroch bez zasnežovania nezaobídu. Vrcholom boli minuloročné výjazdy za snehom športovcov z MKL do bystickej Kremničky...
Odpoveď:
Samozrejme, pracujeme na tom. Tú ľahšiu časť máme za sebou – nefunkčné čerpadlo sme vymenili za nové, to je ale len začiatok príbehu. Projekčne riešenie zasnežovania tratí vodou z vodojemu nie je práve úžasný nápad. Jednak je voda realtívne drahá (čerpá sa v podstate 400 výškových metrov) a druhým, väčším problémom, je jej teplota. V takýchto zásobníkoch zvykne mávať aj 7-8 stupňov Celzia, čo znamená, že na ceste zo zasnežovacej techniky na zem nestihne voda zamrznúť. Preto sme sa rozhodli vybudovať jazierko na zasnežovaciu vodu, momentálne sa pracuje na projektovej dokumentácii, (vrátane napojenia na možné zdroje vody a čerpaciu stanicu) mala by byť hotová v blízkej dobe. Priznávam, že túto sezónu určite nestihneme ...
Otázka:
Kto dnes zodpovedá, riadi úpravu turistických bežkárskych tratí, z akých zdrojov je financovaná?
Viem, že k úprave tratí sa hlási Biela stopa, Skalka aréna, MKL, Cyklosanté. Každý z týchto subjektov má svoje priority. V minulosti sa stávalo, že napriek dostatku snehu neboli trate upravené, bežkári boli sklamaní. Najmä v sezónach s nedostatkom snehu potom vznikali konflikty vo vzťahoch medzi zainteresovanými. Nemôže mesto určiť, poveriť, dať kompetencie jednému subjektu, ktorý by za úpravu zodpovedal od novembra do apríla? Zmluva so Skalka arénou o víkendových úpravách ako tak väčšinou fungovala len od polovice decembra. Navyše ak v nedeľu napadla hrubšia vrstva snehu nemal ju do nasledujúceho víkendu kto upraviť napriek tomu, že na Skalku chodia bežkári aj cez týždeň. Bežkári, turisti budú vďační aj za obmedzené upravené úseky, nemusí to byť vždy celý sever a juh BS.
Odpoveď:
Už po mojom nástupe na miesto primátora, kde za všetko môžem, bolo jasné, že každý zo zúčastnených má svoj recept na to, ako to má fungovať. A samozrejme, každý si subjektívne myslí, ten vlastný model je najlepší. Presne tu to celé začína. Nepodarilo sa mi nájsť osobu - súčasť systému – ktorá by si udržala ten správny nadhľad. Každý bežkár dobre vie, kam ho to najviac ťahá – niekto nedá dopustiť na sever, hlavne tí výkonnejší, niekto zas juh a cez Hostinec to vezme do Kremnice, tým rekreačným – ktorí po práci na hodinku vybehnú na kopec – stačí inline dráha alebo trochu sa pokrútiť okolo štadióna.
Tak isto je to s technikou, ktorú máme k dispozícii – všetko si prenajímame, alebo nám pomáhajú nadšenci. Výhodou je, že tým pádom pre každé snehové podmienky existuje optimálna úprava (od adaptéra, malý ratrak či veľký) ale nevýhodou je časová koordinácia. Niektoré z mechanizmov majú i iné úlohy, takisto je to aj s ľuďmi.
Podčiarknuté, sčítané – požiadavky na úpravu tratí sa stretávajú u Ivetky Ceferovej a ona ďalej zadáva úpravu tratí. Vyhovieť všetkým sa však nedá. Treba si uvedomiť, že mesto Kremnica financuje prevažnú časť zimnej aj letnej úpravy z vlastných zdrojov. Požadovať , aby bol upravený napr. severný okruh v týždni, keď sa tadiaľ preženie 5 ľudí, to by sme nedokázali fungovať dlho. Vždy bola snaha, a tak to aj ostane, aby sme „míňali múdro“ – a upravovali tam, kde sú bežkári. A samozrejme - vďaka dobrovoľníkom sa intervaly úprav a rozsah zlepšil.
Otázka:
Pripravujú sa nejaké nové projekty alebo investície, ktoré by mohli prispieť k rozvoju bežeckého lyžovania na Skalke?
Odpoveď:
Hlavným cieľom je sfunkčniť zasnežovanie, aby sme dokázali sezónu skôr začať alebo aby sme je predĺžili. V tomto smere podnikáme postupné kroky. Čo sa týka iného rozvoja – musím priznať, že na Skalke potrebujeme zastabilizovať viacero vecí, preto uvidíme, ako budú postačovať financie.
Otázka:
Som presvedčený, že ľudia si uvedomujú, že nič nie je zadarmo a to platí aj o upravovaných bežkárskych tratiach. Sú ochotní za kvalitne upravené trate zaplatiť. V zahraničí je to riešené vyberaním vstupného na upravované trate. Neuvažuje mesto zaviesť takýto systém spoplatnenia? Dobrovoľný nákup nálepiek nie je úplne fér, pretože neprispievajú všetci, ktorí trate využívajú.
Odpoveď:
Aj na túto tému je viacero pohľadov. S modelom nálepiek sme prišli hneď po mojom nástupe. Má výhody i nevýhody – jeho prevádzka je nenáročná, čo je možno aj dôvodom nízkeho výberu. Na druhej strane predaj vstupeniek na trate je dosť ťažko kontrolovateľný, nástup je možný kdekoľvek. Traťová polícia by sa asi obľube netešila ... mojim cieľom bolo, aby ste sa v komunite bežkárov, medzi sebou, tak trochu doberali a „nútili“ tých, čo známku nemajú, aby si ju kúpili. Minulú sezónu prišiel tiež návrh zahrnúť poplatok za úpravu tratí do parkovného – ale parkovné sa na Skalke nevyberá. Takže pre tento rok ešte skúsime nálepky – už dnes ich majú na predajných miestach. Môžem Vám sľúbiť len to, že každé euro, za ktoré si známky kúpite, skončí v zimnej úprave tratí.
Ďakujem za odpovede pánovi Ferenčíkovi a ak máte doplňujúce otázky, prípadne chcete inak reagovať, napíšte do diskusie pod článkom. Mám prísľub, že na otázky sa pokúsi pán primátor odpovedať a jeho reakcie potom do tohto článku doplním.
Bežecké trate na Skalke máme v pláne upravovať pravidelne
Keďže v Cyklo-Santé disponujeme profesionálnou technikou na úpravu bežeckých tratí, (pozri video našej "Gertrúdy") http://www.youtube.com/watch?v=20AGJJZetQQ
dovolili sme si ponúknuť mestu Kremnica a širokej bežkárskej verejnosti svoj vlastný potenciál pri zimnej údržbe a úprave bežeckých tratí.
Nakoľko bola naša ponuka prijatá, chceme aj na tomto mieste informovať, aká je naša predstava. Našou prioritou je zabezpečiť pravidelnú údržbu a úpravu bežeckých tratí a to v maximálne možnom rozsahu. Týka sa to hlavne okruhov na Skalke- In-line dráhy, štadiónu, FIS tratí. Mojim cieľom je dokázať zabezpečiť každodennú úpravu spomenutých tratí. Či sa to podarí a či to je vôbec možné, ukáže čas. Verím, že aj s pomocou kamarátov okolo Cyklo-Santé sa to podarí. Ďalej sa budeme angažovať aj pri úprave iných bežeckých tratí, či už smerom na Hostinec, Kordícke sedlo, Krahule.
V Cyklo-Santé sme pripravení pracovať na bežeckých tratiach, ich pravidelnou úpravou ponúknuť bežkárom kvalitu zahraničných stredísk.
Prajem všetkým bežkárom peknú zimnú sezónu.
RB
Kremnické vrchy - Skalka | 13.11.2016 | Karol Kováč | Čítané 5664x | 3 príspevky v diskusii
Aj napriek len asi 10 cm nádielke snehu si už zabeháme na upravených okruhoch
Žiadne prekvapenie. Prvé stredisko, kde sa na Slovensku dá zabehať na bežkách na upravených tratiach je Skalka pri Kremnici. Napriek nie bohatej, len cca 10 cm vrstve snehu, vďaka kremničanom z Cyklosanté si už dnes bežkári mohli za ideálnych poveternostných podmienok užiť víkendový deň na bežkách.
Na Slovenských horách v uplynulých dňoch napadlo pár centimetrov snehu, ktoré však ešte neznamenajú skutočný začiatok sezóny. Je to z dvoch dôvodov. Prvý je ten, že napriek vhodným teplotám v posledných dňoch výška snehu, ktorá spadla je nedostatočná na to aby prežila nadchádzajúce oteplenie. Druhý je ten, že oteplenie má trvať pomerne dlho.
Napriek týmto okolnostiam sa na Skalke podarilo upraviť okruh na štadióne a inline dráhu tak, že na bežkách môžeme potrénovať aspoň niekoľko dní. V prevádzke je aj večerné osvetlenie inlajnky.
Ďalším miestom, kde by sa mohlo behať je Štrbské pleso, ak sa podarí v najbližších dňoch technicky zasnežiť oblasť štadióna, na čom sa intenzívne pracuje.
Chcem poďakovať za všetkých bežkárskych nedočkavcov chlapom, ktorí sa už v tomto čase, keď po minulé roky sme o snehu ešte len snívali, snažia pripraviť trate tak aby sme si mohli začať užívať tento krásny šport.
Ako zverejňovať oznamy, články a používanie snehových správ
Na serveri bola zverejnená v snehových správach informácia o brigáde na Malachovskej zvážnici.
Thomas v nej napísal:
C.K. Malachov a ďalší nadšenci bežiek z Malachova po vzore kolegov z Kordík organizujeme v nedeľu 30.10. brigádu na Malachovskej zvážnici na časti od Králickej zvážnice smer Horná Roveň, po bývalé prepadlisko zvážnice pred Krpcovou. Sezóna sa nám blíži a potešujúcou správou je, že sľuby sa naplnili a Malachovská zvážnica je zprevádzkovaná. Prepadlisko medzi Krpcovou a Hornou Rovňou je parádne zrovnané, za to patrí vďaka pravdepodobne Štátnym Lesom SR v spolupráci s mestomBB. Smerom od prepadliska na Hornú Roveň a Králickú zvážnicu je na zvážnici ale dosť popadaných kameňov a po prvom októbrovom snehu aj polámaných konárov. Okolo 9:30 odchádzame z Králického vleku, naspäť pôjdeme do Ortút. Ak by sa chcel niekto pridať, každý je samozrejme vítaný, podľa možností si môžete doniesť hrable, nožnice na konáre alebo dáku tú sekerku...
Toľko zo "snehovej správy"
Predchádzajúca informácia zo snehových správ od užívateľa "kordíky":
Kordíky a Kordicky Hrebenák organizujú v sobotu brigadu na vyčistenie a prípravu Kordíckej zvážnice na zimnú sezonu. skoré snežnie na ešte zelené listy spôsobilo dosť polámaných stromov. uvítame aj pomoc z vonka ( mimo Kordičanov) zraz 22/10/2016 sobota 9,00 na začiatku zvážnice pri poslednom Kordickom dome.
Veľmi ma teší, že bežkári v oblasti Kremnických vrchov sú aktívni a nesedia doma so založenými rukami ale organizujú brigády na príprave tratí. Tiež som rád, keď aj prostredníctvom servera bežkár.sk o týchto aktivitách informujú.
Chcem ale pripomenúť, že pre tieto informácie by sme mali používať oznamy vo forme článku tak ako o brigáde na Skalke pred dvoma týždňami informoval V. Michalech.
Chcem vás poprosiť, v snehových správach uvádzať naozaj iba informácie, ktoré tam majú byť.
Pre pripomenutie ako uverejňovať články na serveri je tu krátky návod ako na to.
Celý návod si môžete stiahnuť z http://www.bezkar.sk/Navod.doc
Návod pre užívateľov servera www.bezkar.sk
V nasledujúcom návode sú popísané funkcie servera, ktoré sú prístupné pre registrovaného používateľa. Podmienkou je, aby bol užívateľ prihlásený. Bez prihlásenia je možné využívať server len na prezeranie obsahu bez možnosti vkladania informácií.
Pri registrácii si užívateľ servera vyberie úroveň užívateľských práv, ktoré chce na stránkach využívať.
A – Užívateľ ( má možnosť pridávať informácie o snehových podmienkach )
B – Prispievateľ ( môže na serveri publikovať aj články vrátane fotografií )
C – Administrátor strediska ( môže na stredisku, ktoré označil ako domovské definovať trasy a zároveň aj prispievať článkami a fotografiami ).
B. Prispievateľ
1.Ako pridať nový článok vrátane fotografií
Nové články pridávajú Prispievatelia a Administrátori stredísk po prihlásení zo stránky Články. Tu kliknite na tlačítko Pridaj článok. Rozbalí sa formulár, do ktorého napíšete nadpis, podnadpis, vyberiete kategóriu a vpíšete text článku. Text je formátovaný ako jednoduchý predvolený font. Ak chcete do textu vložiť hypertextový odkaz – odkaz na inú stránku, musíte ho vpísať aj s http:// v tvare http://www.bezkar.sk.
Uložte text článku kliknutím na tlačidlo Odošli. Článok sa ihneď zobrazí ako prvý v poradí na hlavnej stránke a na stránke podľa vybratej kategórie. Ako autor článku bude automaticky zverejnené Vaše celé meno preto nie je potrebné sa pod článok „podpisovať“.
Pred nadchádzajúcou zimnou sezónou to vyzerá v tejto časti Kremnických vrchov nádejne
Na oprave zosuvu v časti Malachovskej zvážnice sa intenzívne pracuje. Pred nadchádzajúcou zimnou sezónou je nádej, že bude táto časť lyžiarskej turistickej trasy v Kremnických vrchoch opäť prejazdná.
Fotografie z aktuálneho stavu prác nám poslal Slavo Luštík, za čo mu ďakujem.
Ak má niekto aktuálne info o zámeroch a predpokladanom termíne ukončenia prác prosím o informácie v rámci diskusie pod týmto článkom.
Ďakujeme za všetkých bežkárov ale aj cykloturistov všetkým, ktorí sa pričinili o opravu prepadnutej časti turistickej trasy a už len treba dúfať, že zima bude priaznivá na sneh a práce budú včas ukončené.